duminică

21 iulie, 2024

1 noiembrie, 2021

Mandatory Credit: Photo by Imaginechina/REX (4301626d) 19-year-old worker Wei wearing a face mask rests next to Christmas plastic snowflakes being dried as red powder used as colouring hovers in the air Christmas decorations being made at a factory in Yiwu city, Zhejiang province, China – 15 Dec 2014 The city of Yiwu is known as China?s massive Christmas market. From 2001 till now, the booming Christmas production industry there has grown from a mere 10 factories to more than 600. The village produces 60 percent of the world’s Christmas decorations. 19-year-old factory worker Wei says he knows that Christmas is a festival, but doesn’t really know what it’s about. Wei and his parents came to Yiwu from their home province after their friends told them that they could make up to 4,000 RMB a month working in the factories. Wei and his father spend 10 hours in this factory every day producing plastic snowflakes for about 3,000 RMB per month. Red powder used as colouring hovers in the air, and the two get through about 10 face masks a da. Although he wears a Christmas hat at work, Wei?s father doesn’t intend on celebrating the holiday. The hat protects his hair from the red dust which covers them from head to toe like soot after several hours of work.

Cel mai mare centru al producției mondiale de decorațiuni de Crăciun se zbate să nu își închidă porțile, transmite Bloomberg preluat de Agerpres.

Uzinele din orașul chinez Yiwu, cel mai mare centru mondial pentru producţia de reni de plastic, beculeţe şi alte decoraţiuni de Crăciun, sunt afectate de o criză de materii prime care le majorează costurile de producţie, iar după ce produsele ies de pe porţile uzinelor se confruntă cu numeroase întârzieri în drumul lor spre rafturile magazinelor din Occident.

În plus, de la mijlocul lunii octombrie, oraşul Yiwu a fost afectat şi de probleme în aprovizionarea cu electricitate, ceea ce i-a obligat pe producătorii să caute cu disperare generatoare sau să suspende producţia.


„Sunt atât de stresată, încât nu mai pot dormi”, spune Lou Ting, proprietara unei fabrici care produce ornamente de Crăciun. „Ar trebui să fie ceva grozav că primim mai multe comenzi decât anul trecut, dar sunt atât de multe incertitudini care încetinesc procesul de livrare şi nu pot să fac nimic”, spune Lou Ting, care la fel ca şi alţi antreprenori din Yiwu se confruntă cu întârzieri în producţie şi preţuri record la transportul cu vaporul în încercarea de a-şi livra produsele în SUA şi Europa.

Responsabil pentru 80% dintre produsele de Crăciun în valoare de 6,1 miliarde de dolari pe care China le exportă anual, acest oraş amplasat la aproape 300 de kilometri sud-vest de Shanghai este un exemplu al provocărilor cu care se confruntă producătorii şi retailerii din întreaga lume pe măsură ce se apropie de sfârşitul unui nou an marcat de perturbări de-a lungul lanţurilor de aprovizionare.

Majoritatea comenzilor au plecat din Yiwu înainte ca problemele cu aprovizionarea cu energie electrică să se adauge altor probleme cu care s-au confruntat producătorii în 2021, spune Cai Qinliang, secretarul general al Asociaţiei producătorilor de ornamente de Crăciun din Yiwu.

Însă din cauza întârzierilor înregistrate pe mare şi în porturi, precum şi a majorării preţurilor la metale şi plastic, consumatorii vor trebui să plătească mai mult în acest an pentru decoraţiunile lor de Crăciun, spune Chen Jiang, proprietarul unei fabrici care produce în principal instalaţii de iluminat pentru Crăciun.


Chen a majorat preţurile cu peste 10% începând din luna iunie din cauza creşterii costurilor cu materialele. Problemele în aprovizionarea cu electricitate, care au forţat uzina să reducă programul de lucru la doar trei zile pe săptămână în octombrie, au majorat şi mai mult cheltuielile în ultima perioadă a sezonului de vârf, spune Chen Jiang.

Crăciunul din acest an trebuia să fie un moment de revenire pentru producătorii din Yiwu. Anul trecut, afacerile lor s-au înjumătăţit, după ce pandemia a paralizat industria de shipping iar marii clienţi şi-au anulat comenzile. Lucrurile păreau să se îmbunătăţească în luna martie după ce retailerii s-au grăbit să facă, mai devreme decât de obicei, comenzi pentru sezonul din acest an, în ideea de a fi bine pregătiţi. În schimb, problemele producătorilor s-au agravat, iar creşterea preţurilor la materii prime a făcut ca în luna septembrie inflaţia preţurilor la porţile uzinelor din China să atingă cel mai ridicat nivel din ultimii 26 de ani.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: