La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

De ce ești hoț, statule ?

de Cristian Grosu 14.11.2016

taxa_pod_Am trecut, de-a lungul vieții de ziarist, prin 28 de procese – dar dacă ar fi să fac un top al confruntărilor și sâcâielilor l-a care m-a supus statul român astea ar fi undeva la coada topului.

Pe primul loc au fost mereu meciurile cu statul pe în chestiunea auto: înmatriculări la care am respectat ad literam procedurile – dar degeaba -, amenzile pe care le-am plătit mereu în 24 de ore – dar degeaba – pe scurt, niciodată nu am fost sigur că dacă respect legea statul va ține cont de asta și va înceta să mă hărțuiască și să-mi ia banii deja plătiți.

Bunăoară: primesc acum 2 zile un proces verbal de contravenție de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În depeșă sunt înștiințat că am trecut în mod fraudulos podul de la Fetești (”dovada cu foto nr.: ….”) în data de 1 august curent, pe la ora 6 dimineața, cu mașina cu numărul B-XX-ZZZ (mașina firmei), și că, pentru asta, trebuie să plătesc o amendă.

Oi fi trecut și Podul de la Fetești – deși nu stiu dacă pe 1 august și pe la 6 dimineața. Problema e că mașina în chestiune o vândusem cu aproape 3 luni în urmă (adică acum 6 luni) – cu acte, radiere și tot tacâmul prevăzut de lege – că doar e mașină de firmă, nu-i așa?

Pun mâna pe telefon și sun la ”Infrastructura rutieră” – potrivit numărului din procesul verbal.

Obișnuit cu răutățile celor ca mine, robotul mă ia în primire din prima : ”Dacă aveți de formulat obiecții la procesele verbale de după întrăinarea autohehiculului, apăsați tasta 1”.

Aha: Deci ”Infrastructura rutieră” ȘTIE foarte bine care e problema – că oamenii, după ce-și radiază mașinile potrivit procedurilor legale, se pot trezi cu amenzi acasă pentru că statul nu comunică el cu el – de vreme ce înregistrează pe robot ce trebuie să faci atunci când ți-o iei de la stat.

Ei, ce trebuie să fac? Robotul mă sfătuiește să merg la cremenal și să contest amenda în instanță. După care, să mă mai duc o dată la serviciul de permise și înmatriculări auto și să-mi mai radiez mașina o dată – deși eu credeam că scăpasem respectând ad-literam procedurile atunci când am vândut-o.

N-am să fac asta și nici nu am să plătesc amenda pentru că eu am respectat în detaliu legea: o să las statul să-mi pună poprire pe cont și să-mi fure banii, pentru că m-ar costa mai mult din toate punctele de vedere să-l dau în judecată pentru a obține o dreptate pe care oricum o am.

Și n-ar fi prima dată când îl las pe stat să-mi fure banii : ani la rând același stat m-a scos dator cu sute bune de lei pe amenzi pe care le plătisem în 48 de ore: primeam după 2-3 ani somații să plătesc amenzile și, cum nu-mi mai păstrasem, după atât amar de vreme, procesele verbale și chitanțele, mai plăteam o dată, de data asta amenda întreagă.

Are cineva idee câte zeci de milioane se fură astfel, de la toți șoferii din România ?

Dacă întrebi la Poliție, or să-ți spună, neoficial, că rata de colectare a amenzilor de circulație e sub 50%. E un fals hoțesc : în realitate, rata reală de colectare bate spre 99% : oamenii plătesc în 48 de ore pentru a achita jumătate din sumă. Restul sunt bani pe care statul, învocând că nu are bazele de date interconectate, îi mai culege o dată, dar dublu : cine are procesele verbale de acum câțiva ani se scoate, cine nu …

Statul și-a pus camere de luat vederi pe șoselele sale (n-are asfalt, dar are camere) și oricine și-a vândut mașina e susceptibil să fie amendat pentru lipsa rovignetei, în cazul că aceasta n-a fost plătită de către noul proprietar.

Atenție: nu vorbim de cine știe ce domeniu ocult, unde datele sunt procesate de instituții speciale : vorbim de mașini și permise auto monitorizate la sânge până la nivel european – ba chiar mă bate gândul că e mai sigur că la Bruxelles oi fi figurând eu pe undeva că mi-am vândut mașina, dar la București nimeni n-a prins în 6 luni încă de veste…

Și vorbim de milioane de mașini și de șoferi.

Chiar: acum trebuie să mă aștept și la amenda pentru rovignetă ? Și dacă o iau de la început cu actele la Poliție și la Permise și înmatriculări, am voie să fac precum domnul Tăriceanu? Urgența sunt, până la urmă eu, că asta o zice – nu-i așa? – până și domnul Tăriceanu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 14.11.2016

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European cere clarificări sau chiar schimbări la portofoliile ”controversate” din noua Comisie

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult