joi

18 aprilie, 2024

11 noiembrie, 2019

Conform datelor comunicate de către DRPCIV (Directia de Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor), în luna octombrie au fost inmatriculate 10.649 autoturisme noi, cu 58,1% mai multe decât în luna similara a anului trecut.

De remarcat: conjunctura legată de obligativitatea punerii pe piață după data de 1 septembrie 2018 a unor autoturisme omologate conform unui standard mai strict de măsurare a emisiilor de CO2 (WLTP) a condus la scăderea pieței de autoturisme. Efectul s-a resimțit atât în septembrie, cât și în octombrie 2018.

Potrivit APIA, ca urmare a creșterilor importante din ultimele două luni ale anului 2019, remarcăm pentru aceasta perioadă, o creștere puternică comparativ cu 2018, respectiv +75,6%.


Graficul următor arată impactul noilor standarde de omologare a autoturismelor asupra evoluției înmatriculărilor în perioada 2018-2019, impact care, probabil, nu reflectă realitatea din piata.

Ca urmare, pe totalul primelor 10 luni din 2019, inmatricularile de autoturisme noi din Romania ajung la un volum de 134.698 unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 18,9% fata de perioada similara a anului trecut, una dintre cele mai mari din UE in acest an.

Si in Europa, luna Octombrie 2019 a fost, conform LMC Automotive (www.lmcauto.com), una de crestere pentru tarile grupate in UE15 (+8,0%), patru din primele cinci cele mai mari piete auto, inregistrand volume mai mari in comparatie cu luna similara a anului trecut, astfel:

  • Germania, +12,7%,
  • Franta +8,7%,
  • Italia +6,6%

Doar UK a intregistrat o scadere in luna octombrie, respectiv -6,7%. Aceasta crestere nu a reusit decat partial sa compenseze scaderile de pana acum, fapt pentru care, dupa 10 luni din acest an, se inregistreaza, la nivel european, o scadere de 1,1%.

Pe de alta parte, analizam segmentul importului de autotursime rulate in Romania, care, dupa 10 luni din 2019, inregistreaza o scadere de 5,0% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in aceste conditii, cele rulate (370.987 unitati) sunt de cca. 2,7 ori mai multe decat cele noi, fapt ce conduce la deteriorarea, in continuare, a calitatii factorilor de mediu in marile orase, in conditiile in care majoritatea acestora (cca. 240.000) au un nivel de poluare ridicat (Euro1- Euro4).

In ceea ce priveste inmatricularile de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse), acestea inregistreaza in Romania, dupa 10 luni din 2019, o crestere generala de 2,8% pe segmentul celor noi si o scadere de 4,1% pe cel al celor rulate.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: