sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 septembrie, 2019

De la mijlocul lunii octombrie vom avea un comparator de preţuri pentru alimente, unde vor fi peste 30.000 de produse, a afirmat, sâmbătă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Consiliul concurenței a lansat, în 1 iulie 2019 platforma „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi’, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România și a fost accesat de peste 1,3 milioane de ori.

„Acest proiect pe alimente este puţin mai complicat, decât cel pentru benzină, pentru că vorbim de peste 30.000 de produse. Vom avea de la mijlocul acestei luni, similar cu comparatorul de preţuri pentru carburanţi, unul pentru alimente, iar cei interesaţi vor putea să vadă preţurile la toate produsele şi din toate magazinele marilor lanţuri alimentare.


Dacă vor şi magazine mai mici să intre în acest monitor, va fi posibil, dar în această fază cuprindem marile lanţuri de magazine din toată ţară. Oamenii pot să compare preţul coşului cu produsele cele mai ieftine sau preţul unui coş cu produsele cele mai vândute”, a spus  Bogdan Chiriţoiu, citat de Agerpres.

Acesta a subliniat că Monitorul preţurilor pentru alimente va avea şi o aplicaţie pentru telefonul mobil, la fel cum are şi cel pentru carburanţi.

„Vom avea şi o aplicaţie cu preţul alimentelor, care va putea fi descărcată pe telefonul mobil şi va fi disponibilă pentru ambele sisteme importante de operare”, a adăugat şeful autorităţii pentru concurenţă.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru „Monitorul preţurilor pentru alimente”, contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Atât platforma web cât şi aplicaţiile mobile vor oferi multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

„Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei pentru consumatori, permiţându-le să se informeze cu privire la preţurile practicate de către principalii distribuitori cu amănuntul a produselor alimentare, respectiv de principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto, astfel încât aceştia să poată alege produsele (carburanţii auto şi alimente) cu cel mai bun raport preţ-calitate”, preciza la finele lunii februarie şeful Consiliului Concurenţei.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: