La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

Conflict între Germania şi Italia pe tema închiderii porturilor pentru navele cu refugiaţi

de Iulian Soare , 7.7.2019

Guvernul italian a intrat în conflict cu executivul din Germania, după ce nava de salvare germană “Alan Kurdi”, la bordul căreia se află 65 de migranţi, a fost nevoită să îşi schimbe cursul, spre Malta, după ce i-a fost refuzată acostarea în Italia, ca urmare a politicilor de toleranţă zero față de imigrație implementate de cabinetul din peninsulă.

Nava şi-a schimbat cursul către Malta, unde a ajuns duminică după-masa, dar, potrivit ultimelor informaţii, nici acest stat nu este dispus să-i preia pe refugiaţi.

ONG-ul Sea-Eye a anunțat sâmbătă dimineață pe Twitter că poliția financiară italiană a venit “personal la bord“, pentru a înmâna un decret al ministrului de Interne italian, Matteo Salvini: “Portul este inchis“.

Guvernul italian a implementat luna trecută o serie de măsuri prin care navele organizaţiilor non-profit care intră cu refugiaţi în apele teritoriale ale peninsulei fără permisiune riscă o amendă de 50.000 de euro şi confiscarea ambarcaţiunii. Noile reguli au apărut în contextul în care Italia susţine că nu are sprijinul europenilor pentru a face faţă fluxului mare de refugiaţi.

Anterior, o altă navă de salvare, “Alex”, care declarase starea de urgență pe vas, a ignorat interdicția lui Salvini, ancorând în portul Lampedusa, după două zile de așteptare în largul coastei. Ministrul de Interne Matteo Salvini, politician de dreapta, a scris pe Twitter că echipajul acesteia este format din “șacali”, refuzându-le părăsirea navei.

Replici dure între Germania şi Italia

Ministrul de Interne german, Horst Seehofer, i-a trimis omologului sau italian, Matteo Salvini, o scrisoare în care cere ridicarea interdicțiilor în porturile italiene pentru navele de salvare a refugiaților, potrivit unor informații provenite din cercurile guvernamentale de la Berlin.

“Apelez urgent să vă regândiți atitudinea de a nu deschide porturile italiene”, a scris Seehofer. El a precizat că salvarea persoanelor aflate în primejdie este o datorie umanitară, care nu trebuie pusă la îndoială.

Guvernul federal este dispus, “în limitele unei soluții solidare europene, să preia o parte dintre cei salvați de pe mare“, a declarat Horst Seehofer (CSU).

Salvini a refuzat şi i-a trimis pe imigranți cu autocarul “direct la ambasada germană din Roma“, potrivit unui mesaj video.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.7.2019

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European cere clarificări sau chiar schimbări la portofoliile ”controversate” din noua Comisie

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult