marți

23 aprilie, 2024

12 septembrie, 2018

Scăderea drastică a competitivității economiei, pe toate planurile, înseamnă un preț ce trebuie plătit în viitor. Dezbateri și soluții, la conferința organizată de CursDeGuvernare.ro. Înscriere cu participare gratuită, în limita locurilor disponibile. Formularul de înscriere, la finalul articolului.

CONCEPTUL


Mediul de afaceri poartă o discuție presantă și normală în hărmălaia generală:

Un paradox? În timp ce economia crește spectaculos, competivitatea scade. Care este prețul acestei diferențe? Și cine achită (sau va achita) factura surselor greșite de competitivitate?

Dezbaterile din cadrul conferinței din 19 septembrie vor aborda problema din cele două perspective fundamentale: dinspre mediul de afaceri și dinspre autoritățile decidente.

Lansăm câteva provocări: S-ar putea face o listă implementabilă cu 5 măsuri simple și concrete, care să crească competitivitatea generală? Ce strategii și politici ar putea genera rezultate reale?


Evenimentul:

Conferința Economia crește, competitivitatea scade: erori, ezitări, politici, calea de urmat spre creștere” va avea loc la sediul Academiei de Studii Economice, Aula Magna, Piața Romană, între orele 9:30 – 13:30.

AGENDA

09.00 – 09.30      Înregistrarea participanților

09.30 – 11.15      Panel 1.  De ce scade competitivitatea, desi economia crește?

Cuvânt de deschidere:

Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice

Vorbitori:

Andreea Paul, președinte INACO

  • Analiză despre situația actuală

Bogdan Dumitrescu, Consiliul Fiscal.

  • Sursele de competitivitate

Adela Jansen, Coaliția pentru Dezvoltarea României.

  • Mediul de afaceri, față în față cu potențialul local

Valentin Lazea, economist șef, Banca Națională a României

  • Cum se vede competitivitatea de la tabloul de bord al economiei: marea problemă a productivității companiilor

Carmen Mărcuș, consilier, reprezentanța Comisiei Europene în România

  • Analiză și recomandări pentru domeniile cheie ce influențează competitivitatea

Cristian Pîrvan, președinte PIAROM

  • Competitivitatea: cum se vede problema din ”sala mașinilor”

Q&A

11.15 – 11.40      Pauză de cafea

11.40 – 13.30      Panel 2.  ”Deceniul decisiv”: Cum orientăm sursele de competitivitate spre economia viitorului 

Vorbitori:

Eugen Teodorovici, ministrul finanțelor publice (TBC)

Reprezentant Ministerul pentru Comerț și Mediu de Afaceri

  • Tema: TBD

Mihai Daraban, președinte, Camera de Comerț și Industrie a României

  • Reașezarea structurii economiei

Iancu Guda, economist, Coface

  • Competitivitatea la firul ierbii: IMM-urile

Ionuț Sas, Tax Partner, PwC Romania & Member of the Board of Directors, AmCham Romania

  • Tema: TBD

Otilia Nuțu, expert energie, Expert Forum

  • Energia: o oportunitate care înclină balanța

Gabriel Biriș, partener, Biriș-Goran

  • Cum arată fiscalitatea unei economii competitive

Q&A

***

Vă rugăm să vă notați în agendă acest eveniment de anvergură și de excepțional interes.

Participarea este GRATUITĂ cu condiția înregistrării în avans, aici:

[pdb_signup]

Ne dorim ca, dincolo de prezentările speakerilor, să stimulăm un dialog din care să se articuleze soluțiile cele mai adecvate pentru creșterea competitivității economiei românești.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.NU exista 5 masuri (adica nu exista numai 5 masuri) simple si concrete – care sa ridice indicele national de (ne)competitivitate 74 catre 1 sau 2 – blocajele contra antreprenoriatului fiind de ordinul a „74 de grupe”!
    Economia are evolutie sistemica, fiind dependenta de buna functionalitate a tuturor sistemelor nationale: politic, social, administrativ, stiintific-academic, universitar, cultural-educativ, scolar, juridic, legislativ, organizatoric, sanitar, etc. iar una sau 5 masuri NU schimba nivelul competitivitatii/functionalitatii economice si institutionale, cind in fiecare sistem sint necesare zeci de masuri pozitive si coerente care sa-l faca daca nu performant, macar functional.
    2.A.Instrainarea economiei, industriei si utilitatilor nationale exclude orice masuri si politici de dezvoltare economica, asa cum
    constata prof. Ilie Serbanescu inca din 2006.
    B.Aceasta situatie a fost confirmata in 2010 de Liviu Voinea (prin G.E.A.), care constata ca reindustrializrea tarii este imposibila din cauza lipsei economiei nationale cit si a unui nou MODEL DE DEZVOLTARE (in locul celui bugetar actual, dintre doua legislaturi).
    C.Mai mult ca atit, antreprenoriatul roman este nu este capabil sa treaca la o noua treapta de dezvoltare (prin care sa realizeze reindustrializarea), asa cum arata in 2016 analiza firmei de consultanta economica COFACE, datorita lipsei pregatirii antreprenoriale, a lipsei institutiilor de sprijin logistic, financiar, etc.
    3.In concluzie, Romania se afla economic si industrial (aproape) in starea de inapoiere economica a „tigrilor asiatici” din anii 70, iar unica posibilitate de iesire din criza inexistentei economiei si industriei, este utilizarea capitalului strain pentru reindustrializare.
    Acesta aduce capital financiar, antreprenorial, tehnico-economic si tehnologic, logistica articularii cu intreprinderile nationale si straine din tara, etc., dar are nevoie de ceeace NU pot oferi in nici un caz, doar „5 cinci” masuri simple si concrete!
    Romania avea nevoie cel putin dupa integrarea in UE, de un PROIECT DE TARA cu zeci si sute de astfel de masuri coerente si eficiente, care sa aduca la functionalitate si performanta (germana) sistemul INSTITUTIONAL (de toate categoriile), astfel ca investitorii straini sa se „inghesuie” in tara, iar migrantii sa vina acasa in masa.In situatia actuala, investitorii straini industriali au disparut dupa 2009, la fel ca si forta de munca din tara.
    Restul discutiilor ramin la nivel de teorie academica sau de politici publice punctuale, care nu au loc de desfasurare si succes in Romania nevoii de un proiect nou, care sa schimbe pozitiv si imediat tot ceeace trebuia reparat treptat, dupa 1989.
    4.Proiectul respectiv exista si este operatinal, iar o Conferinta Nationala de PREZENTARE ar fi oportuna, spre a fi invitati cei care au viziune economica pro-activa, proiectul FINALIZAT SI OPERATIONAL si ideea necesitatii evaluarii si implementarii acestuia in Romania…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.NU exista 5 masuri (adica nu exista numai 5 masuri) simple si concrete – care sa ridice indicele national de (ne)competitivitate 74 catre 1 sau 2 – blocajele contra antreprenoriatului fiind de ordinul a „74 de grupe”!
    Economia are evolutie sistemica, fiind dependenta de buna functionalitate a tuturor sistemelor nationale: politic, social, administrativ, stiintific-academic, universitar, cultural-educativ, scolar, juridic, legislativ, organizatoric, sanitar, etc. iar una sau 5 masuri NU schimba nivelul competitivitatii/functionalitatii economice si institutionale, cind in fiecare sistem sint necesare zeci de masuri pozitive si coerente care sa-l faca daca nu performant, macar functional.
    2.A.Instrainarea economiei, industriei si utilitatilor nationale exclude orice masuri si politici de dezvoltare economica, asa cum
    constata prof. Ilie Serbanescu inca din 2006.
    B.Aceasta situatie a fost confirmata in 2010 de Liviu Voinea (prin G.E.A.), care constata ca reindustrializrea tarii este imposibila din cauza lipsei economiei nationale cit si a unui nou MODEL DE DEZVOLTARE (in locul celui bugetar actual, dintre doua legislaturi).
    C.Mai mult ca atit, antreprenoriatul roman este nu este capabil sa treaca la o noua treapta de dezvoltare (prin care sa realizeze reindustrializarea), asa cum arata in 2016 analiza firmei de consultanta economica COFACE, datorita lipsei pregatirii antreprenoriale, a lipsei institutiilor de sprijin logistic, financiar, etc.
    3.In concluzie, Romania se afla economic si industrial (aproape) in starea de inapoiere economica a „tigrilor asiatici” din anii 70, iar unica posibilitate de iesire din criza inexistentei economiei si industriei, este utilizarea capitalului strain pentru reindustrializare.
    Acesta aduce capital financiar, antreprenorial, tehnico-economic si tehnologic, logistica articularii cu intreprinderile nationale si straine din tara, etc., dar are nevoie de ceeace NU pot oferi in nici un caz, doar „5 cinci” masuri simple si concrete!
    Romania avea nevoie cel putin dupa integrarea in UE, de un PROIECT DE TARA cu zeci si sute de astfel de masuri coerente si eficiente, care sa aduca la functionalitate si performanta (germana) sistemul INSTITUTIONAL (de toate categoriile), astfel ca investitorii straini sa se „inghesuie” in tara, iar migrantii sa vina acasa in masa.In situatia actuala, investitorii straini industriali au disparut dupa 2009, la fel ca si forta de munca din tara.
    Restul discutiilor ramin la nivel de teorie academica sau de politici publice punctuale, care nu au loc de desfasurare si succes in Romania nevoii de un proiect nou, care sa schimbe pozitiv si imediat tot ceeace trebuia reparat treptat, dupa 1989.
    4.Proiectul respectiv exista si este operatinal, iar o Conferinta Nationala de PREZENTARE ar fi oportuna, spre a fi invitati cei care au viziune economica pro-activa, proiectul FINALIZAT SI OPERATIONAL si ideea necesitatii evaluarii si implementarii acestuia in Romania…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: