Analiză

Cum ratează România șansa de a deveni hub regional pe piața gazelor naturale: TAP se mișcă mai repede decât BRUA

Șansele României de găzdui  un hub regional pe piața gazelor naturale sunt pe cale să fie compromise, atâtea cât mai erau, căci resursele din regiunea… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Pedeapsă cu închisoarea pentru întârzieri mari la plata taxelor reținute la sursă și pentru evaziune: Proiect depus de ministrul Finanțelor

Ministrul Finanțelor a înregistrat la Senat un poriect pentru modificarea Legii 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale și pentru creșterea ratei de colectare la… Mai mult

15.09.2019

La obiect

Parlamentul UE a desemnat echipa ce va negocia șefia Parchetului European

Parlamentul European și-a desemnat joi noua echipă pentru negocierea, cu Consiliul UE, a poziției de procuror-șef european. Mandatul celor trei europarlamentari este de a obține… Mai mult

12.09.2019

Chestiunea

Creșterea puterii de cumpărare a salariilor se menține la peste 10%, productivitatea muncii la +0,2%

Conform datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2019 a fost de 5.091 lei, cu 0,7% mai mic faţă de luna… Mai mult

12.09.2019

Cronicile

Comisia Europeană: Noile norme de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme – avantaje și costuri

de Elena Poenaru 12.7.2012

Comisia Europeană a prezentat o serie propuneri pentru reducerea substanțială, până în 2020, a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) generate de automobilele și de vehiculele comerciale ușoare (camionete) noi, informează un comunicat al Comisiei Europene.
Propunerile vor permite reducerea emisiilor medii provenind de la automobilele noi de la 135,7 grame de CO2 pe km (g CO2/km) în 2011, la 95g de în 2020, obiectivul obligatoriu pentru 2015 fiind de 130g. Emisiile provenind de la camionete vor fi reduse de la 181,4g CO2/km în 2010 (ultimul an pentru care sunt disponibile cifre) la 147g CO2/km în 2020, obiectivul obligatoriu fiind de 175g în 2017.
Obiectivele obligatorii pentru 2020 sunt deja prevăzute în legislația în vigoare, însă trebuie implementate. Regulamentele propuse recent, elaborate pe baza unei analizei tehnice și economice aprofundate realizate de
Comisie, stabilesc modalități de atingere a acestor obiective.
Connie Hedegaard, Comisarul UE pentru politici climatice, a declarat că  propunerile contribuie nu numai la protejarea climei și la realizarea de economii de către consumatori, ci și la stimularea inovării și a competitivității industriei europene a autovehiculelor și, ca urmare, vor permite crearea unui număr important de locuri de muncă.
„Este clar că toată lumea are numai de câștigat.Aceste propuneri reprezintă încă un pas important în vederea trecerii la o economie competitivă, cu emisii reduse de dioxid de carbon. Este necesar să ne pregătim pentru reduceri și mai substanțiale ale emisiilor de CO2 dincolo de anul 2020, iar acest lucru se va face prin consultarea părților interesate”, a spus ea.

Obiective realizabile economic

 

Analiza Comisiei arată că obiectivele pentru 2020 sunt realizabile, adecvate din punct de vedere economic și rentabile: tehnologia există deja, costul acesteia este considerabil mai redus decât se credea inițial, iar implementarea ei ar trebui să stimuleze ocuparea forței de muncă și creșterea PIB-ului și să aducă beneficii consumatorilor și industriei de profil.
În medie, fiecare automobil nou îi va permite proprietarului său să economisească, în cursul primului an de utilizare, aproximativ 340 de eruo din costurile aferente carburanților,  ceea ce ar însemna în total  2. 904-3.836 de eruo pe întreaga durată de viață a automobilului (13 ani), comparativ cu obiectivul pentru 2015. În ceea ce privește camionetele, economiile medii de costuri aferente carburanților sunt estimate la aproximativ 400 de euro în primul an și la 3363-4564 euro pe durata vieții (13 ani).
În total, consumatorii vor economisi aproximativ 30 de miliarde de euro pe an din costurile aferente carburanților și se estimează că atingerea obiectivelor ar putea duce la creșterea PIB-ului UE cu 12 miliarde de euro pe an și a cheltuielilor aferente ocupării forței de muncă cu aproximativ 9 miliarde de euro pe an. În total, propunerile vor permite economisirea a 160 de milioane de tone de petrol – în valoare de aproximativ 70 de miliarde EUR la prețurile actuale – și a aproximativ 420 de milioane de tone de CO2 până în 2030.

Propunerile vor fi prezentate Parlamentului European și Consiliului spre discutare și adoptare în cadrul procedurii legislative normale. Propunerile urmează să modifice două regulamente aflate în vigoare, care stabilesc cerințe obligatorii pentru producători în vederea îndeplinirii obiectivului obligatoriu pentru 2015 în ceea ce privește automobilele și a obiectivului pentru 2017 în ceea ce privește camionetele. Măsurile de punere în aplicare a regulamentelor sunt deja stabilite iar emisiile de CO2 generate de noile vehicule sunt monitorizate anual.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.7.2012

Lăsați un comentariu


Stiri

Producția de electricitate – aproape de minimele ultimilor 20 de ani. Hidroelectrica, obligată să acopere problemele sistemului

Adrian N Ionescu

Hidroelectrica s-a văzut nevoită să crească de aproape trei ori producția în primele ore ale zilei de luni, după ce sistemul energetic s-a apropiat din… Mai mult

Europa

Paradox: Numărul mașinilor diesel a crescut în UE cu 74% față de 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen

Iulian Soare

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu 2016, anul în care… Mai mult

Europa

Agenția de turism Thomas Cook a intrat în insolvență

Vladimir Ionescu

Thomas Cook, cea mai veche agenție de turism din lume, cu o istorie de 178 de ani, a intrat luni în insolvență, transmite presa internațională.… Mai mult

Stiri

Benny Gantz a obţinut susţinerea pentru formarea unui nou guvern în Israel

Iulian Soare

Partidul israelian ”Lista arabă unită” (Joint List) a decis să îl susţină pe fostul şef al Statului major al armatei, Benny Gantz, pentru formarea unui… Mai mult

Stiri

Avertisment OMM: 2015-2019, cel mai călduros cincinal din istoria înregistrărilor meteorologice

Vladimir Ionescu

Intervalul 2015-2019 reprezintă cea mai călduroasă perioadă de cinci ani din istoria înregistrărilor meteorologice, începute acum 150 de ani, potrivit Organizaţiei Meteorologice Mondiale (OMM), transmite… Mai mult

Stiri

AmCham România anunță că nu e implicată în organizarea vizitei premierului Dăncilă în SUA

Vladimir Ionescu

Camera americană de comerţ din România (AmCham) nu este implicată în organizarea vizitei premierului Viorica Dăncilă în Statele Unite, potrivit unui comunicat transmis de organizaţie.… Mai mult

Stiri

CE Oltenia ar putea fi sprijinit de toţi consumatorii de energie, dar ajutorul de stat trebuie aprobat de Bruxelles

Vladimir Ionescu

Complexul Energetic Oltenia ar putea beneficia de sprijin pentru plata certificatelor de emisii sub forma unor contribuţii în factura de energie, însă acest ajutor de… Mai mult