Comisia Europeană (CE) a transmis companiilor BMW, Daimler și Volkswagen concluziile preliminare ale unei anchete privind încălcarea de către acestea a reglementărilor anti-trust, prin evitarea concurenței în domeniul tehnologiilor care reduc emisiile poluante.
Comisia acuză cele trei mari concerne germane că ar fi încălcat regulile între 2006 și 2014, printr-o schemă de parteneriat și întâlniri denumită „cercul celor cinci”, menită să limiteze dezvoltarea tehnologiei pentru emisiile nepoluante ale mașinilor cu motorizare diesel, potrivit unui comunicat al Executivului European emis vineri.
Întâlnirile directorilor din „cercul celor cinci” (BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi și Porsche) au vizat tehnologiile privind:
- sistemele de reducere catalitică selectivă (SCR) a emisiilor de oxizi de azot prin injecție de uree (așa numitul AdBlue);
- filtrele de particule de tip „Otto” (OPF).
Concluzia preliminară a Comisiei Europene este că înțelegerea dintre producătorii germani a încercat să limiteze concurența în inovare și, astfel, i-a împiedicat pe consumatorii din Zona Economică Europeană să cumpere mașini dotate cu cele mai noi tehnologii antipoluante.
„Companiile pot coopera în multe feluri pentru a crește calitatea produselor lor. Totuși, regulile de concurență ale UE nu le permit să se înțeleagă în sens opus: să nu investească în calitate, pentru a nu îmbunătăți produsele”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european însărcinat cu problemele de concurență.