Nu doar datoria e problema, ci și prețul ei: 3 miliarde de euro dați pe dobânzi în anul 2020 și aproape 30 de miliarde de euro în ultimii 15 ani. Observații

România a cheltuit pentru dobânzile la datoria publică 3 miliarde de euro anul trecut și aproape 30 miliarde euro pe parcursul ultimilor 15 ani, potrivit… Mai mult›
28.02.2021
Inteligența artificială față cu democrația – sau despre Iluminismul 2.0 și reinventarea societății occidentale. Interviu cu Braden Allenby, profesor de inginerie și etică la Arizona State University

Textul de mai jos e o sumă de fragmente din interviul cu Braden Allenby – profesor de inginerie și etica tehnologiei la Arizona State University –… Mai mult›
28.02.2021
Deficitul excesiv – istoria, riscurile și soluțiile

România se află sub procedurile de deviație semnificativă de la obiectivul de deficit structural din primăvara anului 2017. Atât în iunie 2017 cât și în… Mai mult›
24.02.2021
Carta Albă a Apărării 2021 – România ia în calcul ieșirea din operațiunile navale din Marea Neagră la care participă și Rusia

Între principalele direcții de acțiune în cooperarea regională din domeniul apărării, România a stabilit încurajarea unor formate aliate pentru asigurarea securității în regiunea Mării Negre,… Mai mult›
24.02.2021
Comisarul Adina Vălean: Germania pune în pericol sănătatea transportatorilor de marfă prin controalele care se fac la granițe
de Vladimir Ionescu , 21.2.2021
Restricţiile coronavirus impuse la frontierele Germaniei pun în pericol sănătatea şoferilor de camioane de marfă, potrivit afirmațiilor comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean.
Începând de duminică, Germania solicită camionagiilor care se întorc din regiunea Tirolului din Austria şi din Republica Cehă să se înregistreze în prealabil şi să facă dovada unui test coronavirus negativ.
Adina Vălean și-a exprimat îngrijorarea că cerinţele de testare îi obligă pe şoferi să stea în cozi mari la graniţe. „Înseamnă că interacţionează între ei şi acest lucru le pune sănătatea în pericol”, a spus comisarul european, citat de Politico și Mediafax.
O soluție pentru „atenuarea” impactului măsurilor ar fi scutirea de testare a șoferilor camioanelor care doar tranzitează sau prin recunoaşterea testelor efectuate în ultimele 72 de ore, mai degrabă decât în actualul interval de timp de 48 de ore – a spus Adina Vălean.,
Grupul de transporturi rutiere IRU a cerut cancelarului german Angela Merkel să regândească „restricţiile miope şi inutile de la frontieră”, mai notează Politico.
Țările UE au convenit la începutul lunii că, deşi sunt libere să impună interdicţii de călătorie pentru a proteja sănătatea publică, transporturile de marfă ar trebui protejate şi că, dacă măsurile retrictive provoacă perturbări, restricțiile ar trebui ridicate.
„Cred că Germania ar trebui să se întrebe dacă nu cumva e cazul” (să ridice rstricțiile). „Bineînţeles că provoacă perturbări. Este o sarcină pentru lucrătorii din transporturi, de la riscurile la care se expun în centrele de testare, deoarece trebuie să-şi părăsească camionul, până la faptul că există costuri suplimentare, deoarece aceste teste nu sunt gratuite”, a spus Adina Vălean.