miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 noiembrie, 2020

Companiile ce oferă servicii în domeniul tehnologiei ar putea fi excluse pe piața europeană dacă nu respectă regulile Uniunii Europene, a declarat Thierry Breton (foto), Comisar european pentru piața internă, pentru publicația germană Welt, potrivit gadgets.com.

Pe data de 2 decembrie, comisarul Breton, împreună cu Margrethe Vestager, Comisarul european pentru competiție, vor anunța ce include proiectul directivei privind serviciile digitale și cel al directivei privind piața digitală.

Regulile vor stabili ce acțiuni sunt premise și interzise companiilor online cu o prezență semnificativă pe piață și le vor obliga pe acestea să facă schimb de informații cu concurența și companiile de reglementare. Totodată, acestora li se va interzice să își promoveze în mod injust serviciile și produsele.


Necesitarea apariției unor noi reguli a venit după ce mai multe companii și instituții au pus sub semnul întrebării deciziile luate de Uniune Europeană în privința Google și au susținut că aceste decizii nu au atenuat comportamentul anticoncurențial al gigantului american. Prin intermediul noilor reguli, Uniunea Europeană ar putea interzice prezența anumitor companii sau servicii pe piața comunitară.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În lipsa noilor reglementări, instituțiile de supraveghere din domeniul digital și antitrust de la nivelul UE nu pot impune restricții. „E nevoie de reguli stricte. Avem nevoie de un anumit arsenal necesar pentru a lua măsurile necesare: să aplicăm amenzi, să excludem anumite companii sau servicii prestate de acestea de pe piața UE, să le cerem să se divizeze dacă vor acces pe piața unică sau să recurgem la o combinație a acestor măsuri”, a spus Thierry Breton.

Acesta a mai adăugat că restricțiile vor fi impuse doar companiilor care nu respectă reglementările UE, iar sancțiunile dure vor fi aplicate în circumstanțe excepționale.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: