Din cauza costurilor din ce în ce mai mari, Grupul Coca-Cola Co. a ajuns să recurgă la nave transportatoare de materii prime industriale pentru a-și distribui produsele.
În perioade normale, Coca-Cola transportă materialele în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice, de la jucării la biciclete.
În condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele „bulk carriers” (-vrachiere-nr.), care sunt utilizate de traderii de materii prime pentru a transporta produse precum cărbune şi minereu de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola.
Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic, care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate. Navele cargo sunt mai ieftine, dar sunt mai puţin convenabile.
Philip Edge, director executiv al expeditorului britanic Edge Worldwide, a declarat că unele companii au fost taxate cu 12.000 de dolari per container, față de aproximativ 2.000 de dolari, cât costa în octombrie anul trecut.
Situaţia pe piaţa containerelor maritime a devenit incredibilă, unii transportatori cargo primind cereri de transport al containerelor pe punţile navelor.
Din păcate pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv şi tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit bursei londoneze Baltic Exchange.
Pandemia a dus la o criză a containerelor de transport. Companiile care importă sau exportă produse sunt dispuse să plătească și de șase ori mai mult pentru închirierea lor, dar nici așa nu reușesc tot timpul să le obțină.