Coca Cola, Nestle și Pepsi Co, companiile care conduc topul mondial al poluatorilor cu plastic, potrivit unui audit realizat de ONG-ul Free From Plastic, s-au luptat timp de decenii să folosească tot mai mult platic reciclat în propriile ambalaje, scrie Reuters.
În 1990, PepsiCo a pus o piață un ambalaj ce era realizat în proporție de 25% din plastic reciclat. Însă până în anul 2000 compania a renunțat la sticele ce conțineau material reciclat. De asemenea, Coca Cola a lansat în Statele Unite ale Americii sticle ce conțineau în proporție de 25% plastic recliclat, însă până în anul 1994 renunțase deja la acestea, din cauza costurilor mari.
La rândul său, în 2008, Nestle și-a propus ca în circa zece ani să utilizeze plastic reciclat în proporție de 60% pentru sticlele sale. Oficialii Nestle au declarat însă pentru Reuters că a fost un target ambițios, ce nu s-a bucurat de sprijinul de care avea nevoie din partea autorităților.
Atât oficialii Coca Cola, cât și cei ai Nestle au declarat că este extrem de greu să procuri plastic din materiale reciclate. Reprezentanții Nestle au precizat chiar că oferă adeseori bonusuri pentru a procura plastic reciclat.
În 2018, toate cele trei companii și-au fixat noi targeturi de sustenabilitate:
– Coca-Cola și-a propus ca până în 2030 toate ambalajele sale să conțină în proporție de 50% plastic reiclat. În prezent, acest procent este de circa 20% și chiar de două ori mai mic în cazul PET-urilor,
– PepsiCo a anunțat că va crește la 25% ponderea plasticului reciclat în ambalaje până în 2015. În septembrie, plasticul reciclat era utilizat doar în proporție de 4% în fabricarea recipientelor, potrivit informațiilor furnizate Reuters,
– Nestle și-a fixat ca țintă să crească de la 3%, în prezent, la 15%, până în 2025, ponderea de plastic reciclat utilizat în fabricarea ambalajelor.