2 noiembrie, 2020

Compania de Drumuri lansează în licitație lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu –Pitești, segmentul Boița – Cornetu cu o lungime de aprox. 33 de kilometri, anunță Radio România Actualități.

Lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești este ultimul care intră în procedura de achiziție publică, toate cele 5 loturi fiind în acest moment în diferite stadii.

  • Ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1 Sibiu – Boița (13,2 km) a fost semnat pe 30 martie 2020. Licitația a fost câștigată de Porr (Austria).
  • Lotul 3 a fost pus în septembrie în procedură de licitație restrânsă, cu termen de primire a ofertelor 10 noiembrie.
  • Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, licitația lansată anul trecut nu s-a finalizat. Asociația Pro Infrastructură a anunțat pe 9 septembrie: ”Se pare că cea mai bună ofertă este cea a chinezilor de la China Railway”.
  • Lotul 5, Pitești- Curtea de Argeș, 30,35 km, este în proiectare, cu licitație câștigată de de Astaldi (Italia).


Contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii dintre Sibiu și Pitești este estimat la aproape un miliard de euro iar documentația a fost realizată cu expertiza specialiștilor Comisiei Europene, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile.

Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu aproape de Brezoi, în jud. Vâlcea este unul prevăzut cu 50 de lucrări de artă : tuneluri, pasaje și viaducte, a explicat în exclusivitate pentru RRA, Mariana Ioniță, director general al Companiei de Drumuri.

,,Documentația de atribuire pleacă, astăzi, la ANAP. Este una extrem de grea, ca să vă dau un exemplu despre complexitatea acesteia, sunt 5 kilometri cu tuneluri și 11 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, deci 16 kilometri sunt doar lucrări de artă. Noi mergem cu o procedură de precalificare după modelul lotului 3 ( Cornetu – Tigveni). Punctăm câteva criterii, astfel, avem între 18 și 24 de luni pentru proeictare deci cine vine cu 18 luni va primi punctaj maxim. Pentru execuție, potivit Hotărârii de guvern cu indicatorii tehnico- economici sunt prevăzute 64 de luni dar sigur vin constructori puternici cu tehnologie modernă și vom puncta un termen redus. S-au făcut foraje suplimentare care să certifice traseul respectiv și o analiză a riscurilor geotehnice, pe o anumită secțiune este încadrare la risc mediu iar pe altele Risc Major. Am făcut și o analiză de impact asupra mediului, ne dorim ca traseul să fie cât mai prietenos cu mediul. “ a explicat Mariana Ioniță, Director General CNAIR.

Contactat de RRA, Mihai Crăciun, președintele Asociației Construim România, solicită CNAIR să prevadă descărcări provizorii în DN 7 (Valea Oltului) astfel încât să se poată prelua circulația dacă tronsoanele cu tuneluri nu sunt finalizate conform graficului.


Singurul segment al Autostrăzii Sibiu – Pitești pe care se lucrează este lotul 1 Sibiu- Boița.

Comisia Europeană a aprobat în septembrie o primă finanțare a proiectului autostrăzii, care ar trebui finalizată până în 2026, cu aproape 900 de milioane de euro. Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de kilometri.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: