Contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri, a anunțat joi pe Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Contractul fusese semnat în 2015 cu firma românească Straco, intrată între timp în insolvență, pe circa 280 de milioane de lei (45% din valoare estimată la licitație) și cu un termen inițial de 12 luni pentru lucrări. „În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%”, a precizat ministrul Transporturilor.
Anunțul postat pe Facebook:
DESTUL! PE A3 SECTOR CHEȚANI-CÂMPIA TURZII PROGRESUL ÎN ULTIMELE 5 LUNI A FOST 1%. CNAIR A REZILIAT ASTĂZI CONTRACTUL CU CONSTRUCTORUL
Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general.
Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”.
Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată.
Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent.
Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei.
Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor.
În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%.
Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând.