joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 decembrie, 2019

Implementarea noilor tehnologii ar putea aduce o creștere exponențială a afacerilor din industria locală, care nu a îmbrățișat încă digitalizarea ca parte integrantă a strategiei de dezvoltare. Trecerea la etapă următoare înseamnă însă investiții atât în tehnologii noi, cât și în instruirea oamenilor și în găsirea unor soluții de securitate, deoarece o ”fabrică inteligentă” în care toate echipamentele sunt interconectate este expusă unor potențiale atacuri din exterior.

România are nevoie să facă acest pas, pentru a asigura o creștere a valorii adăugate, sunt concluziile conferinței ”Industry 4.0 Camp”, organizată de Clubul Economic German din Brașov (DWK) la Codlea, la sfârșitul săptămânii trecute.


„În România există toate premisele pentru dezvoltarea industriei 4.0. Infrastructura IT este foarte bună și o mare parte a acestei revoluții este legată de acest lucru. Avem specialiști cu aptitudini bune. Trebuie să trecem de la o industrie bazată pe lohn la una cu valoare adăugată mare, iar educația și industria 4.0 sunt modul în care vom realiza acest lucru”, a declarat Werner Braun, președintele Clubului Economic German din Brașov.

Deși interesul pentru digitalizare este ridicat, statisticile arată că prea puține companii au un plan coerent de trecere la industria 4.0.

”La nivel local, foarte puține companii au integrat digitalizarea în strategia lor de dezvoltare. Suntem pe ultimul loc în Europa din acest punct de vedere, avem rezultate slabe în ceea ce privește folosirea internetului, de la online shopping la banking, dar suntem pe locul doi la viteza internetului”, a declarat Sorin Poteraș, director general Schaeffler România.

În 1998, o singură companie din top zece din SUA era dezvoltată pe o platformă digitală, respectiv Microsoft. Zece ani mai târziu, Microsoft era în continuare singura. În 2018, șapte din zece companii din top sunt dezvoltate pe o platformă digitală.


Schaeffler România își propune să investească 10% din bugetul dedicat dezvoltării în soluții digitale. ”Până în 2025 sperăm să generăm 10% din valoarea adăugată prin digitalizare”, a precizat Poteraș.

Hans Erich Tischler, consulul Germaniei la Sibiu, a precizat că valoarea adăugată produsă de ”fabricile inteligente” din Germania este estimată la 153 de miliarde de euro în acest an. ”După Brexit, România va deveni a șasea cea mai importantă țară din UE”, a precizat Tischler, adăugând că România este o importantă destinație pentru investitorii germani, bunul mers al afacerilor de acolo depinzând de evoluția lucrurilor de la nivel local.

Harald Friedrich, Director Focus Factory Transmission & Engine System la Continental, a punctat beneficiile pe care noile tehnologii le pot genera în industrie. El a dat exemplu imprimantelor 3D folosite de producătorul de componente auto pentru a obține rapid piese de schimb pentru diferite echipamente care se pot defecta oricând și care pot ține pe loc producția.

O altă soluție dezvoltată integral la Codlea și prezentată în cadrul conferinței o reprezintă sistemul inteligent Efi Tower, dezvoltat de compania Lingemann, care permite stocarea pieselor mici și asigură necesarul de instrumente așa încât producția să nu fie întreruptă de lipsa ustensilelor. În momentul în care stocurile scad, sistemul transmite automat un avertisment.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cătălin Pătrașcu, Senior Cyber Security Architect, la NTT Data a punctat nevoia de a investi în instruirea angajaților, dar a avertizat și asupra riscurilor pe care le poate aduce digitalizarea, dacă această este realizată fără luarea unor măsuri de securitate.

”Pentru industria 4.0 avem nevoie nevoie de persoane atât cu abilități în IT cât și în zona de operational technology. Trebuie să combinăm cele două expertize, să existe un schimb de experiență între ei, training”, a precizat Pătrașcu. ”Există o ezitare în rândul companiilor de a finanța securitatea cibernetică pentru că nu ai un câștig financiar din astfel de cheltuieli”, a mai avertizat el.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: