duminică

4 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

22 martie, 2016

Christian Heinzmann
Christian Heinzmann

Gabriel Stoe (director financiar al TAROM) este director general interimar și accountable manager interimar la TAROM, în locul lui Christian Heinzmann (foto), revocat luni noapte din funcția de CEO de către membrii Consiliului de Administrație al companiei.

Potrivit Agerpres, poziția de adjunct al directorului general i-a revenit lui Florin Susanu, director Operațiuni Zbor, pilot instructor.

Consiliul de Administrație al TAROM i-a revocat, luni seară, pe Christian Heinzmann, din funcția de director general al TAROM, și pe Tiberiu Țiclea, membru al Consiliului de Administrație.


Consiliul de Administrație al TAROM s-a reunit luni seară pentru a analiza activitatea de management a directorului general al companiei, Christian Heinzmann, după ce acesta ”a pierdut” funcția de accountable manager, începând cu data de 22 martie.

„Consiliul de Administrație m-a informat, analizând raportul de la Autoritatea Aeronautică, că au constatat suspendarea directorului general din funcția de accountable manager, practic, managerul responsabil. După regulile aviației, acest manager trebuia să asigure resursele financiare și pe cele de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22 (martie — n. r.). Deci, până atunci, directorul general încă deține această funcție, dar, cu această dată, cu data de 22, nu va mai putea să o îndeplinească”, a anunțat de săptămâna trecută, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, într-o conferință de presă.

Ministrul a mai anunțat că luni se va întruni Consiliul de Administrație în regim de urgență și va lua o decizie cu privire la viitorul companiei TAROM.

„Am solicitat lămuriri CA privind pașii următori. Ei mi-au comunicat că se vor întâlni în regim de urgență. Și-au propus ca lunea viitoare, deci în 3 zile, să se întâlnească și să ia o decizie finală asupra viitorului acestei companii, pentru că aceste măsuri trebuie luate cât mai rapid, având în vedere că suntem deja în luna a treia și până la finele anului va trebui să ieșim cu un rezultat financiar corespunzător”, a spus Dan Costescu vinerea trecută.


Șeful de la Transporturi a făcut referire, în conferința de presă, la o parte dintre deficiențele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri și cheltuieli, dar și problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale în 2015, ceea ce însumează un număr de 1.500 de zile.

„În loc să aibă 8 milioane (lei — n. r.) pierderi la sfârșitul anului trecut, așa cum își asumaseră prin contracte și prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil în condițiile în care pe piața europeană prețul kerosenului a scăzut anul trecut în mod spectaculos, creând un avantaj — după cum a fost documentat — de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca în loc de 8 milioane să fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt și aspectele care au fost constatate și transmise mie și de Corpul de Control, dar și de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă dați seama și pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua”, a subliniat Dan Costescu.

Întrebat de jurnaliști despre nivelul salariului pe care îl primește directorul general al TAROM, ministrul Transporturilor a răspuns: „Salariul dânsului (al lui Christian Heinzmann — n. r.) este de circa 14.000 de euro. Sunt foarte mulți bani și am fi așteptat rezultate pe măsură. Ne va spune Consiliul de Administrație dacă așteptările acestea au fost justificate sau nu”.

Potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, publicat luni, compania TAROM a înregistrat, în ultimii doi ani, mai multe deficiențe tehnice și administrative, care au determinat un număr foarte mare de curse anulate sau întârziate, cu consecințe negative asupra bugetului companiei, constând inclusiv în plata unor despăgubiri în valoare de aproximativ un milion de dolari.

Principalele deficiențe constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevăzuți în Bugetul de Venituri și Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, în sensul înregistrării unor pierderi mai mari față de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii și ale Regulamentului Intern în ceea ce privește întocmirea pontajelor și evidența prezenței personalului Direcției Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei și neangajarea de personal corespunzător numărului și specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieșirii la pensie și plecări voluntare).

Componența Consiliului de Administrație al companiei TAROM era, până luni seara, următoarea: Florescu Radu Francis (președinte CA), Măchiță Dan Aurel, Christian Heinzmann, Andrei Dragoș, Țiclea Tiberiu, Moșteanu Liviu Ionuț și Iordache Valentin.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: