15 decembrie, 2019

Compania CFR Infrastructură pierde cel puțin 30 % din finanțarea europeană pentru modernizarea liniei de tren dintre Brașov și Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației încă nu a reușit semnarea contractelor estimate la aprox. 3 miliarde de lei (800 milioane de euro), anunță Radio România Actualități.

Este vorba despre două tronsoane feroviare (Brașov- Apața și Cața- Sighișoara) cu o lungime totală de 86 de km. pentru care Comisia Europeană a acceptat o amânare cu doi ani astfel încât să se asigure totuși, aprox. 70 % din finanțarea inițială.

Directorul general CFR Infrastructură, Marius Chiper, a explicat pentru RRA: ”Cele trei loturi au fost în procedură de licitaţie lansate undeva în 2016, lotul I şi III şi în 2017, lotul II. Am ajuns în faza de contestaţie, în instanţele noastre. Am făcut un exerciţiu de fazare, am reuşit să asigurăm pentru lotul I şi III o finanţare de 70% din valoarea iniţial contractată, undeva spre 600 milioane de euro.”


Coridorul Brașov- Sighișoara – Curtici este singura magistrală din țară care se modernizează cu finanțare europeană.

Marius Chiper spune că CFR Infrastructură se bazează că va finaliza contestaţiile în instanţă şi va reuși să semneze contractele până în luna februarie 2020.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: