fbpx

La obiect

20-34 de ani – nici nu lucrează și nici nu învață: Observații pe locul fruntaș deținut de România la procentul tinerilor fără nicio ocupație

România figurează printre statele UE cu cea mai mare pondere a tinerilor care nici nu lucrează și nici nu învață („neither in employment nor in… Mai mult

16.07.2021

Chestiunea

Noul test de stres al industriilor europene: condițiile și țintele sectoriale de mediu impuse de Comisia Europeană

Odată cu lansarea, miercuri 14 iulie, pachetului legislativ ”Fit for 55”, UE devine prima economie din lume care dă startul procesului de legiferare a obiectivului… Mai mult

15.07.2021

La obiect

Cum ar urma să arate Educația, pe cicluri școlare, dacă s-ar implementa Programul România Educată

Raportul România Educată elaborat de Președinția României a fost publicat pentru prima oară miercuri, ziua în care Guvernul Florin Cîțu a adoptat Memorandul prin care… Mai mult

14.07.2021

La obiect

În sfârșit, DOCUMENTUL: Memorandumul pe Proiectul România Educată – adoptat de Guvern. Calendarul și țintele

Guvernul va înființa un grup de lucru interministerial coordonat de premierul Florin Cîțu, pentru elaborarea pachetului legislativ necesar implementării Proiectului România Educată elaborat la Președinție,… Mai mult

14.07.2021

Centura Bucureștiului – Cum să blochezi 1 miliard de euro cu un gard și o cabină de portar

de Victor Bratu , 3.4.2019

Răzvan Cuc și Narcis Neaga, cei mai pricepuți constructori de autostrăzi pe hârtie

Comisia Europeană a anunțat marți că a aprobat prima fază a proiectului „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, al cărui cost eligibil total este de 1, 2 miliarde de euro. Cu alte cuvinte, finanțarea europeană pentru modernizarea centurii actuale și pentru construcția unei noi autostrăzi de centură este aprobată:

partea cea mai grea s-a rezolvat, banii există și așteaptă la graniță.

Dar:

Proiectul nu are șanse mari să se urnească din cauza unor ”mici obstacole” de natură birocratică. La care se adugă, din partea unor oameni aflați în funcții de decizie, ceva ce pare a fi incompetență, lipsă de răspundere și de determinare. 

”Micile probleme” care blochează marele proiect al Centurii unei capitale europene:

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în decembrie 2018se lucrează la o Hotârăre de guvern pentru exproprieri pe sectoarele DN7-A1 și DN2-A2 din centura existentă. Respectiva hotărâre nu este încă adoptată. Proiectul este blocat în zona Chitila, detalii fiind oferite de ministrul Răzvan Cuc în răspunsul dat pe data de 7 martie la o interpelare parlamentară făcută de deputatul USR Cătălin Drulă (AICI-LINK).

În afara problemelor create de faptul că cei expropriați refuză să plece înainte de a primi sumele datorate ca despăgubire, Răzvan Cuc mai enumeră câteva obstacole:

  • nu poate fi finalizat sistemul de colectare și de scurgere a apelor pluviale din cauza unui cămin de colectare, proprietatea unei firme, rămas neevaluat
  • nu poate fi finalizat un trotuar din cauză că o firmă refuză demolarea unei cabine de portar pentru că nu a primit despăgubirile aferente
  • o firmă a construit un gard după finalizarea evaluării care a stat la baza HG prin care i-au fost acordate despăgubiri și cere acum suplimentarea despăgubirilor, care se face tot prin HG

Și nu e totul, explică Cătălin Drulă:

  • Licitația pentru DN2-A2 nu este încheiată, deși au trecut 2 ani de la lansare
  • Lucrările la Pasajul Mogoșoaia nu pot începe- nu există Certificat de Urbanism, trebuie emis de Primăria Sector 1
  • Autostrada A0 Sud- după aproape 2 ani de la lansarea licitației nu e semnat decât un lot din trei. Nu sunt făcute exproprieri. Nu există proiect tehnic aprobat sau autorizație de construire.
  • Autostrada A0 Nord- directorul CNAIR Narcis Neaga anunță periodic, din 2018, că ”luna viitoare se lansează licitația”
  • Lucrările la Pasajul Domnești nu au început, exproprierile suplimentare nu sunt realizate. La 2 ani de la semnarea contractului este autorizată pentru construcție sub 1% din lucrare.

Deputatul USR este cel mai în măsură să vorbească despre acest proiect de infrasructură pentru că el l-a început, în 2016, când nu era niciun fel de finanțare europeană disponibilă pentru centura Bucureștiului.

”N-am acceptat situația asta, mi s-a părut absurd că Bucureștiul e tratat ca un punct în rețeaua europeană de drumuri. M-am luptat câteva luni, i-am convins pe cei de la BEI să ne ajute prin programul de asistență PASSA pe care îl semnase Cristian Ghinea cu ei. Semnarea contractului pentru studiul zonei orbitale s-a făcut în timp record: 2 luni, nu licitațiile de 2-3 ani pe care le face PSD-ul. A rezultat cel mai detaliat studiu de rețea rutieră făcut vreodată în România.

Conceptul este unul simplu, dar care n-avea niciun fel de fundamentare înainte de acest studiu: Bucureștiul este și va ramâne un punct de blocaj pe rețeaua principală de transport europeană fără a descurca complet “ghemul” orbitalelor, adică: construcția completă a autostrăzii A0 de centură, modernizarea centurii existente prin denivelarea tuturor intersecțiilor cu radialele care ies din București.

Ca urmare, aceste proiecte devin finanțabile din fonduri europene la o valoare totală: 1,7 mld €. O ocazie de neratat pentru București și România la care sunt mândru să fi contribuit”, afirmă deputatul USR.

Situația la zi a proiectelor de infrastructură rutieră aflate în gestiunea CNAIR pot fi consultate AICI-LINK.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.4.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Titlurile de stat pierd teren în favoarea fondurilor mutuale, din cauza dobânzilor sub inflație

Adrian N Ionescu

Investitorii individuali aproape și-au dublat plasamentele nete în fondurile mutuale în Trimestrul 2 din 2021, până la 2,07 miliarde de lei (de la 1,15 mld/… Mai mult

Europa

OMS cere țărilor bogate să nu își vaccineze anti-Covid copiii și adolescenții, ci să doneze statelor sărace respectivele doze

Iulian Soare

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a cerut ţărilor bogate să nu-şi vaccineze anti-COVID cei mai tineri locuitori şi să doneze dozele în plus ţărilor sărace.… Mai mult

Stiri

Indicatorii tehnico-economici pentru Centrul de arşi la Târgu Mureş, aprobaţi de Guvern – investiţie de 295,8 milioane lei

Vladimir Ionescu

Indicatorii tehnico-economici pentru Centrul de arşi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş au fost aprobaţi miercuri de Guvern, fiind o investiţie de 295,8… Mai mult

Stiri

Guvernul a aprobat OUG care dă posibilitatea primarilor să se împrumute de la Trezoreria statului

Razvan Diaconu

Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă care reglementează posibilitatea accesării de către unităţile administrativ-teritoriale de împrumuturi de la Trezoreria statului, a anunţat miercuri prim-ministrul… Mai mult

Europa

SUA restituie Irakului 17.000 de artefacte furate în anii de război

Iulian Soare

Statele Unite ale Americii vor restitui Irakului 17.000 de artefacte arheologice, vechi de aproape 4.000 de ani şi furate de-a lungul ultimelor decenii, o restituire… Mai mult

Europa

Joe Biden consolidează politica ”Made in America”, proiect-fanion al fostului președinte Donald Trump

Vladimir Ionescu

Președintele american Joe Biden dorește înăsprirea condițiilor în baza cărora guvernul federal evaluează dacă un produs primește sau nu eticheta de „Made in America” (produs… Mai mult

Stiri

Peste 160 de profesori universitari și cercetători cer președintelui Iohannis să blocheze schimbările în legislaţia de analiză a plagiatelor

Razvan Diaconu

Treisprezece organizaţii civice şi peste 160 de profesori universitari şi cercetători din ţară şi străinătate îi solicită, printr-o scrisoare deschisă, preşedintelui Klaus Iohannis să îşi… Mai mult