Analiză

Precizări și observații importante pe deficitul bugetar

Recentul comunicat al Eurostat referitor la soldul execuţiei bugetare pe primul trimestru din 2019 (-4,5% din PIB zice organismul de statistică al Uniunii, -0,5% din… Mai mult

05.08.2019

Evenimentul

Primăria Capitalei înființează un Birou special pentru diaspora și pentru familiile rămase în țară

În cadrul PMB se va înfiinţa un birou special pentru românii care muncesc în străinătate, astfel încât aceștia să-și rezolve rapid problemele administrative atunci când… Mai mult

31.07.2019

Chestiunea

Aproape trei cincimi dintre români nu îşi permit o vacanţă de o săptămână

Aproape trei cincimi dintre români nu-şi permit o vacanţă de o săptămână în afara casei, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu un procentaj de 58,9%,… Mai mult

31.07.2019

La obiect

Semnal de alarmă la statistica înmatriculărilor auto: primii din UE la autoturisme, ultimii la camioane și utilitare

Puse cap la cap, ultimele statistici ale industriei auto relevă un trend îngrijorător în ceea ce privește înmatriculările de autovehicule: în România se investește în… Mai mult

30.07.2019

Cronicile

Centura Bucureștiului – Cum să blochezi 1 miliard de euro cu un gard și o cabină de portar

de Victor Bratu , 3.4.2019

Răzvan Cuc și Narcis Neaga, cei mai pricepuți constructori de autostrăzi pe hârtie

Comisia Europeană a anunțat marți că a aprobat prima fază a proiectului „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, al cărui cost eligibil total este de 1, 2 miliarde de euro. Cu alte cuvinte, finanțarea europeană pentru modernizarea centurii actuale și pentru construcția unei noi autostrăzi de centură este aprobată:

partea cea mai grea s-a rezolvat, banii există și așteaptă la graniță.

Dar:

Proiectul nu are șanse mari să se urnească din cauza unor ”mici obstacole” de natură birocratică. La care se adugă, din partea unor oameni aflați în funcții de decizie, ceva ce pare a fi incompetență, lipsă de răspundere și de determinare. 

”Micile probleme” care blochează marele proiect al Centurii unei capitale europene:

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în decembrie 2018se lucrează la o Hotârăre de guvern pentru exproprieri pe sectoarele DN7-A1 și DN2-A2 din centura existentă. Respectiva hotărâre nu este încă adoptată. Proiectul este blocat în zona Chitila, detalii fiind oferite de ministrul Răzvan Cuc în răspunsul dat pe data de 7 martie la o interpelare parlamentară făcută de deputatul USR Cătălin Drulă (AICI-LINK).

În afara problemelor create de faptul că cei expropriați refuză să plece înainte de a primi sumele datorate ca despăgubire, Răzvan Cuc mai enumeră câteva obstacole:

  • nu poate fi finalizat sistemul de colectare și de scurgere a apelor pluviale din cauza unui cămin de colectare, proprietatea unei firme, rămas neevaluat
  • nu poate fi finalizat un trotuar din cauză că o firmă refuză demolarea unei cabine de portar pentru că nu a primit despăgubirile aferente
  • o firmă a construit un gard după finalizarea evaluării care a stat la baza HG prin care i-au fost acordate despăgubiri și cere acum suplimentarea despăgubirilor, care se face tot prin HG

Și nu e totul, explică Cătălin Drulă:

  • Licitația pentru DN2-A2 nu este încheiată, deși au trecut 2 ani de la lansare
  • Lucrările la Pasajul Mogoșoaia nu pot începe- nu există Certificat de Urbanism, trebuie emis de Primăria Sector 1
  • Autostrada A0 Sud- după aproape 2 ani de la lansarea licitației nu e semnat decât un lot din trei. Nu sunt făcute exproprieri. Nu există proiect tehnic aprobat sau autorizație de construire.
  • Autostrada A0 Nord- directorul CNAIR Narcis Neaga anunță periodic, din 2018, că ”luna viitoare se lansează licitația”
  • Lucrările la Pasajul Domnești nu au început, exproprierile suplimentare nu sunt realizate. La 2 ani de la semnarea contractului este autorizată pentru construcție sub 1% din lucrare.

Deputatul USR este cel mai în măsură să vorbească despre acest proiect de infrasructură pentru că el l-a început, în 2016, când nu era niciun fel de finanțare europeană disponibilă pentru centura Bucureștiului.

”N-am acceptat situația asta, mi s-a părut absurd că Bucureștiul e tratat ca un punct în rețeaua europeană de drumuri. M-am luptat câteva luni, i-am convins pe cei de la BEI să ne ajute prin programul de asistență PASSA pe care îl semnase Cristian Ghinea cu ei. Semnarea contractului pentru studiul zonei orbitale s-a făcut în timp record: 2 luni, nu licitațiile de 2-3 ani pe care le face PSD-ul. A rezultat cel mai detaliat studiu de rețea rutieră făcut vreodată în România.

Conceptul este unul simplu, dar care n-avea niciun fel de fundamentare înainte de acest studiu: Bucureștiul este și va ramâne un punct de blocaj pe rețeaua principală de transport europeană fără a descurca complet “ghemul” orbitalelor, adică: construcția completă a autostrăzii A0 de centură, modernizarea centurii existente prin denivelarea tuturor intersecțiilor cu radialele care ies din București.

Ca urmare, aceste proiecte devin finanțabile din fonduri europene la o valoare totală: 1,7 mld €. O ocazie de neratat pentru București și România la care sunt mândru să fi contribuit”, afirmă deputatul USR.

Situația la zi a proiectelor de infrastructură rutieră aflate în gestiunea CNAIR pot fi consultate AICI-LINK.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.4.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Gaze din Caspica pentru UE: Gazoductul TAP este gata în proporție de 90%, BRUA întârzie

Adrian N Ionescu

Proiectul Trans Adriatic Pipeline (TAP) era finalizat în proporție de 88,8%, la sfârșitul lunii iulie, apropiindu-se data la care Uniunea Europeană va beneficia de o… Mai mult

Stiri

Masacru la Spitalul de Psihiatrie din Săpoca: 4 morți și 13 răniți după criza etilică a unui pacient

Vladimir Ionescu

Patru pacienți de la Spitalul de psihiatrie Săpoca au fost uciși și alți 13 au fost răniți în urma unui atac produc de un alt… Mai mult

Europa

Transgaz – BRUA: Un an întârziere la finalizarea sectorului românesc al gazoductului pan-european: decembrie 2020

Razvan Diaconu

Conducta de gaze BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) nu va fi gata în luna decembrie 2019, aşa cum era planificat până acum, ci abia în decembrie 2020, potrivit… Mai mult

Stiri

Interesele SUA pentru Groenlanda: Resursele naturale și poziția geostrategică

Iulian Soare

Interesele SUA de a stăpâni Groenlanda sunt consistente și foarte serioase, dincolo de modul tipic pentru Trump de a le afirma pe twitter: Groenlanda este… Mai mult

Stiri

Repoziționarea SUA în Irak și Afganistan: Bombardierele americane – fără statut special de zbor. Acorduiminent cu talibanii

Iulian Soare

Politica Statelor Unite se repoziționează față de Iran și Afganistan. Donald Trump, intenţionează să ajungă la un acord de pace în Afganistan cu talibanii și… Mai mult

Stiri

Deputații României au costat 92 de milioane de lei în primul semestru

Vladimir Ionescu

Cheltuielile cu deputaţii în primele şase luni ale anului au fost de 91.849.485 de lei, cele mai mari fiind în martie, de peste 16 milioane… Mai mult

Europa

Întâlnire Macron – Putin în avanpremiera G7. Franța vrea să fie mediatoare

Adrian N Ionescu

Preşedintele francez Emmanuel Macron încearcă să joace rolul de mediator între Rusia și grupul celorlalte cele mai puternice 7 țări ale lumii cu excepția Chinei… Mai mult