fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Institutul de la Măgurele nu mai are Consiliu Științific – 95 de cercetători cer demiterea directorului general, Ministerul pregătește clarificarea legislației

Aproape 100 de cercetători de la celebrul Institut Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei solicită într-o scrisoare deschisă înlocuirea din… Mai mult

24.06.2020

Analiză

Prețurile energiei – România, fruntașă la scumpirea curentului electric și la ieftinirea gazelor naturale

România s-a situat în a doua jumătate a anului 2019 pe locul patru între statele membre UE la creșterea prețului curentului electric livrat consumatorilor casnici,… Mai mult

24.06.2020

Chestiunea

Planul, proiectele și hărțile megaproiectului de relansare economică a UE propus de Institutul de Studii Economice din Viena. România – între marii beneficiari

Institutul pentru Studii Economice din Viena propune un plan de investiții în valoare de 2.000 de miliarde de euro, care s-ar putea realiza în următorii… Mai mult

23.06.2020

Europa

Tabloul european al Inovării 2020: Marile probleme ale României, care are un decalaj de peste 68% față de media UE

România rămâne cel mai slab inovator din UE, cu un scor în clasamentul indicatorilor de anul trecut situat la doar 31,6% din performanța media a… Mai mult

23.06.2020

Centura Bucureștiului – Cum să blochezi 1 miliard de euro cu un gard și o cabină de portar

de Victor Bratu , 3.4.2019

Răzvan Cuc și Narcis Neaga, cei mai pricepuți constructori de autostrăzi pe hârtie

Comisia Europeană a anunțat marți că a aprobat prima fază a proiectului „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, al cărui cost eligibil total este de 1, 2 miliarde de euro. Cu alte cuvinte, finanțarea europeană pentru modernizarea centurii actuale și pentru construcția unei noi autostrăzi de centură este aprobată:

partea cea mai grea s-a rezolvat, banii există și așteaptă la graniță.

Dar:

Proiectul nu are șanse mari să se urnească din cauza unor ”mici obstacole” de natură birocratică. La care se adugă, din partea unor oameni aflați în funcții de decizie, ceva ce pare a fi incompetență, lipsă de răspundere și de determinare. 

”Micile probleme” care blochează marele proiect al Centurii unei capitale europene:

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în decembrie 2018se lucrează la o Hotârăre de guvern pentru exproprieri pe sectoarele DN7-A1 și DN2-A2 din centura existentă. Respectiva hotărâre nu este încă adoptată. Proiectul este blocat în zona Chitila, detalii fiind oferite de ministrul Răzvan Cuc în răspunsul dat pe data de 7 martie la o interpelare parlamentară făcută de deputatul USR Cătălin Drulă (AICI-LINK).

În afara problemelor create de faptul că cei expropriați refuză să plece înainte de a primi sumele datorate ca despăgubire, Răzvan Cuc mai enumeră câteva obstacole:

  • nu poate fi finalizat sistemul de colectare și de scurgere a apelor pluviale din cauza unui cămin de colectare, proprietatea unei firme, rămas neevaluat
  • nu poate fi finalizat un trotuar din cauză că o firmă refuză demolarea unei cabine de portar pentru că nu a primit despăgubirile aferente
  • o firmă a construit un gard după finalizarea evaluării care a stat la baza HG prin care i-au fost acordate despăgubiri și cere acum suplimentarea despăgubirilor, care se face tot prin HG

Și nu e totul, explică Cătălin Drulă:

  • Licitația pentru DN2-A2 nu este încheiată, deși au trecut 2 ani de la lansare
  • Lucrările la Pasajul Mogoșoaia nu pot începe- nu există Certificat de Urbanism, trebuie emis de Primăria Sector 1
  • Autostrada A0 Sud- după aproape 2 ani de la lansarea licitației nu e semnat decât un lot din trei. Nu sunt făcute exproprieri. Nu există proiect tehnic aprobat sau autorizație de construire.
  • Autostrada A0 Nord- directorul CNAIR Narcis Neaga anunță periodic, din 2018, că ”luna viitoare se lansează licitația”
  • Lucrările la Pasajul Domnești nu au început, exproprierile suplimentare nu sunt realizate. La 2 ani de la semnarea contractului este autorizată pentru construcție sub 1% din lucrare.

Deputatul USR este cel mai în măsură să vorbească despre acest proiect de infrasructură pentru că el l-a început, în 2016, când nu era niciun fel de finanțare europeană disponibilă pentru centura Bucureștiului.

”N-am acceptat situația asta, mi s-a părut absurd că Bucureștiul e tratat ca un punct în rețeaua europeană de drumuri. M-am luptat câteva luni, i-am convins pe cei de la BEI să ne ajute prin programul de asistență PASSA pe care îl semnase Cristian Ghinea cu ei. Semnarea contractului pentru studiul zonei orbitale s-a făcut în timp record: 2 luni, nu licitațiile de 2-3 ani pe care le face PSD-ul. A rezultat cel mai detaliat studiu de rețea rutieră făcut vreodată în România.

Conceptul este unul simplu, dar care n-avea niciun fel de fundamentare înainte de acest studiu: Bucureștiul este și va ramâne un punct de blocaj pe rețeaua principală de transport europeană fără a descurca complet “ghemul” orbitalelor, adică: construcția completă a autostrăzii A0 de centură, modernizarea centurii existente prin denivelarea tuturor intersecțiilor cu radialele care ies din București.

Ca urmare, aceste proiecte devin finanțabile din fonduri europene la o valoare totală: 1,7 mld €. O ocazie de neratat pentru București și România la care sunt mândru să fi contribuit”, afirmă deputatul USR.

Situația la zi a proiectelor de infrastructură rutieră aflate în gestiunea CNAIR pot fi consultate AICI-LINK.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.4.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Majoritatea companiilor germane din România văd o scădere de până la 50% a afacerilor – sondaj AHK

Adrian N Ionescu

Mai mult de jumătate din companiile germane din România se aşteaptă la scăderi ale cifrei de afaceri între 10 şi 50%, în 2020, iar un… Mai mult

Europa

Eurostat: Marja de profit a companiilor din zona euro, cea mai pronunțată scădere din ultimii 20 de ani în primul trimestru

Vladimir Ionescu

Marjele de profit ale companiilor din zona euro au scăzut la 37,9% în primul trimestru din 2020, față de 39,6% în T4 din 2019, odată… Mai mult

Stiri

Riscul de nerambursare a creditelor a devenit sever – Sondaj BNR

Adrian N Ionescu

Băncile consideră că riscul nerambursării creditelor companiilor și ale persoanelor fizice a crescut în primul trimestru direct la nivelul maxim, „sever”, de la nivelul „moderat… Mai mult

Europa

Economii de 2 miliarde de euro pe an ca urmare a plafonării comisioanelor interbancare pentru tranzacțiile cu cardul – analiză CE

Alexandra Pele

Comisioanele bancare suportate de comercianții și consumatorii europeni au scăzut semnificativ în ultimii doi ani, pe fondul noilor reglementări europene care au generat economii de… Mai mult

Stiri

Banca Mondială promovează România în categoria statelor cu venituri mari. Decizia influențează rating-ul și negocierile pentru aderarea la OECD

Alexandra Pele

Banca Mondială a promovat România în categoria țărilor cu venituri mari, după încorporarea evoluțiilor din 2019 (venit pe locuitor de 12,630 de dolari), ”aspect important… Mai mult

Europa

Mini-summit la Bruxelles pentru deblocarea negocierilor pe pachetul de relansare economică a UE

Victor Bratu

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat organizarea unui mini-summit la Bruxelles pe data de 8 iulie, la care sunt invitați președinții Consiliului,… Mai mult

Europa

Guvernul francez a demisionat – președintele Macron anunțase surprinzător intenția unei remanieri

Iulian Soare

Premierul francez Edouard Philippe (foto) a înaintat preşedintelui Emmanuel Macron, vineri, 3 iulie, demisia guvernului său. Demisia guvernului apare în ziua în care presa franceză… Mai mult