Analiză

Creşterea costului forţei de muncă, triplă față de creșterea economică și în contradicție cu scăderea productivității muncii

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul III 2019 cu 13,18% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

04.12.2019

La obiect

Și o veste bună: „Inflaţia industrială” a scăzut puternic

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu peste patru puncte procentuale pe parcursul ultimelor 12 luni, de la 6,38% în octombrie 2018 la doar… Mai mult

03.12.2019

Chestiunea

Proiectul finlandez: Compromis european pentru Bugetul multianual UE. Cine pierde, cine câștigă – punctele sensibile

Președinția finlandeză a Consiliului UE a finalizat, după lungi negocieri cu statele membre, propunerea unui acord pe marginea următorului Cadru Financiar Multianual al Uniunii. Documentul… Mai mult

03.12.2019

Interviu

Cum conduci și dezvolți un oraș ca Oradea: Interviu Ilie Bolojan. ”Asumă-ți măsurile de dezvoltare, nu pe cele populare”

Doar 2-3 idei din amplul interviu cu Ilie Bolojan, primarul minicipiului Oradea – un oraș în care, dacă ajungi, ai impresia că ești, deja în… Mai mult

03.12.2019

Cronicile

Centura Bucureștiului – Cum să blochezi 1 miliard de euro cu un gard și o cabină de portar

de Victor Bratu , 3.4.2019

Răzvan Cuc și Narcis Neaga, cei mai pricepuți constructori de autostrăzi pe hârtie

Comisia Europeană a anunțat marți că a aprobat prima fază a proiectului „Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București”, al cărui cost eligibil total este de 1, 2 miliarde de euro. Cu alte cuvinte, finanțarea europeană pentru modernizarea centurii actuale și pentru construcția unei noi autostrăzi de centură este aprobată:

partea cea mai grea s-a rezolvat, banii există și așteaptă la graniță.

Dar:

Proiectul nu are șanse mari să se urnească din cauza unor ”mici obstacole” de natură birocratică. La care se adugă, din partea unor oameni aflați în funcții de decizie, ceva ce pare a fi incompetență, lipsă de răspundere și de determinare. 

”Micile probleme” care blochează marele proiect al Centurii unei capitale europene:

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în decembrie 2018se lucrează la o Hotârăre de guvern pentru exproprieri pe sectoarele DN7-A1 și DN2-A2 din centura existentă. Respectiva hotărâre nu este încă adoptată. Proiectul este blocat în zona Chitila, detalii fiind oferite de ministrul Răzvan Cuc în răspunsul dat pe data de 7 martie la o interpelare parlamentară făcută de deputatul USR Cătălin Drulă (AICI-LINK).

În afara problemelor create de faptul că cei expropriați refuză să plece înainte de a primi sumele datorate ca despăgubire, Răzvan Cuc mai enumeră câteva obstacole:

  • nu poate fi finalizat sistemul de colectare și de scurgere a apelor pluviale din cauza unui cămin de colectare, proprietatea unei firme, rămas neevaluat
  • nu poate fi finalizat un trotuar din cauză că o firmă refuză demolarea unei cabine de portar pentru că nu a primit despăgubirile aferente
  • o firmă a construit un gard după finalizarea evaluării care a stat la baza HG prin care i-au fost acordate despăgubiri și cere acum suplimentarea despăgubirilor, care se face tot prin HG

Și nu e totul, explică Cătălin Drulă:

  • Licitația pentru DN2-A2 nu este încheiată, deși au trecut 2 ani de la lansare
  • Lucrările la Pasajul Mogoșoaia nu pot începe- nu există Certificat de Urbanism, trebuie emis de Primăria Sector 1
  • Autostrada A0 Sud- după aproape 2 ani de la lansarea licitației nu e semnat decât un lot din trei. Nu sunt făcute exproprieri. Nu există proiect tehnic aprobat sau autorizație de construire.
  • Autostrada A0 Nord- directorul CNAIR Narcis Neaga anunță periodic, din 2018, că ”luna viitoare se lansează licitația”
  • Lucrările la Pasajul Domnești nu au început, exproprierile suplimentare nu sunt realizate. La 2 ani de la semnarea contractului este autorizată pentru construcție sub 1% din lucrare.

Deputatul USR este cel mai în măsură să vorbească despre acest proiect de infrasructură pentru că el l-a început, în 2016, când nu era niciun fel de finanțare europeană disponibilă pentru centura Bucureștiului.

”N-am acceptat situația asta, mi s-a părut absurd că Bucureștiul e tratat ca un punct în rețeaua europeană de drumuri. M-am luptat câteva luni, i-am convins pe cei de la BEI să ne ajute prin programul de asistență PASSA pe care îl semnase Cristian Ghinea cu ei. Semnarea contractului pentru studiul zonei orbitale s-a făcut în timp record: 2 luni, nu licitațiile de 2-3 ani pe care le face PSD-ul. A rezultat cel mai detaliat studiu de rețea rutieră făcut vreodată în România.

Conceptul este unul simplu, dar care n-avea niciun fel de fundamentare înainte de acest studiu: Bucureștiul este și va ramâne un punct de blocaj pe rețeaua principală de transport europeană fără a descurca complet “ghemul” orbitalelor, adică: construcția completă a autostrăzii A0 de centură, modernizarea centurii existente prin denivelarea tuturor intersecțiilor cu radialele care ies din București.

Ca urmare, aceste proiecte devin finanțabile din fonduri europene la o valoare totală: 1,7 mld €. O ocazie de neratat pentru București și România la care sunt mândru să fi contribuit”, afirmă deputatul USR.

Situația la zi a proiectelor de infrastructură rutieră aflate în gestiunea CNAIR pot fi consultate AICI-LINK.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.4.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Compromis pe condițiile de muncă ale transportatorilor. Concesiile făcute de Vestul și Estul UE

Iulian Soare

Negociatorii Parlamentului European şi ai statelor membre au ajuns joi dimineaţa la un preacord pentru reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, subiect ce face obiectul… Mai mult

Stiri

Autonomia limitată a regiunilor separatiste din Ucraina a fost extinsă cu 1 an

Iulian Soare

Parlamentul de la Kiev a extins joi, cu un an, reglementarea ce conferă autonomie limitată regiunilor controlate de separatişti din estul ţării. “Statutul special” al… Mai mult

Stiri

Document / Consiliul fiscal consideră că și guvernul PNL supraestimează veniturile din TVA și accize

Razvan Diaconu

Consiliul fiscal consideră că starea bugetului public rămâne foarte încordată având în vedere puținătatea resurselor publice în raport cu presiuni mari pe buget și apreciază… Mai mult

Digital

Prim pas spre debirocratizare / Casa de Pensii, Agenția pentru Șomaj și cea pentru Plăți Sociale vor fi conectate la REVISAL

Mariana Bechir

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Casa Naţională de Pensii vor fi conectate, de… Mai mult

Digital

Ioan Sărmaș, consilier PNL la Primăria Cluj Napoca, numit președinte al Agenției Agenda Digitală

Vladimir Ionescu

Ioan Sabin Sărmaș, consilier local la primăria Cluj Napoca, a fost numit, miercuri, în funcția de președinte al Agenției pentru Agenda Digitală a României (AADR),… Mai mult

Stiri

Israel se îndreaptă către organizarea unui al treilea scrutin general în decurs de 1 an

Vladimir Ionescu

Israelul va trece din nou prin alegeri parlamentare anticipate, al treilea în ultimele 12 luni, după ce nici liderul opoziţiei, Benny Gantz, nu a putut… Mai mult

Stiri

Lista amendamentelor acceptate de Guvern la pachetul de asumare a răspunderii. Pledoaria lui Ludovic Orban

Razvan Diaconu

Premierul Ludovic Orban a prezintat în fața Parlamentului cele trei proiecte de lege pentru care ăși asumă răspunderea, inclusiv cu modificările acceptate în şedinţa de… Mai mult