14 iulie, 2017

Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare „va fi înfiinţat în aparatul central al Ministerului Finanţelor Publice, până la 1 septembrie 2017, prin comasarea tuturor structurilor din minister şi instituţiilor subordonate cu atribuţii în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (structuri din MFP, ANAF – aparat central şi direcţii generale regionale, Agenţia Naţională de Achiziţii Publice şi Comisia Naţională de Prognoză)”, cu susținerea Serviciului de telecomunicații speciale, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Proiectul se va derula după următorul plan de măsuri:

În perioada 2017 – 2018, planul de măsuri include:

  • desemnarea şi tratarea Sistemului Informatic al MFP ca infrastructură critică de interes naţional;
  • elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi menţinerea în funcţiune a Sistemului Informatic al MFP;
  • stabilirea necesarului de resurse şi alocarea de fonduri necesare pentru servicii de menţinere şi pentru înnoirea etapizată a
  • infrastructurii hardware şi software a Sistemului Informatic al MFP.
    angajarea de personal de specialitate TIC la nivel central şi local şi implementarea mai multor proiecte în curs (factura electronică, centralizarea sistemului de administrare a creanţelor bugetare etc.).

În perioada 2018 – 2020:

  • implementarea proiectului de interconectare a caselor de marcat
  • centralizarea sistemului informatic al Trezoreriei statului şi diversificarea serviciilor oferite.
  • implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor. 

Mai exact:

  • extinderea utilităţii şi utilizării „Spaţiului Privat Virtual” la nivelul celorlalte instituţii publice centrale şi locale;
  • furnizarea către cetăţeni a informaţiilor privind bunurile impozabile luate în calcul la stabilirea obligaţiilor fiscale ale acestora, colectate şi consolidate la nivelul sistemului informatic securizat „PatrimVen”;
  • furnizarea către cetăţeni a informaţiilor privind obligaţiile fiscale şi nefiscale „IMPTAX”;
  • crearea şi operaţionalizarea identităţii fiscale electronice a persoanei fizice pentru a facilita interacţiunea cu statul în ceea ce priveşte sistemul financiar, fiscal şi de asigurări sociale;
  • standardizarea sistemelor de colectare a datelor pe bază de formulare electronice utilizate în relaţia cu cetăţeanul.

Dezvoltarea serviciilor informatice de analiză complexă a masivelor de date sunt menite pentru:

  • urmărirea cheltuirii fondurilor publice, cu accent pe investiţii şi asigurări sociale;
  • evaluarea impactului financiar a iniţiativelor de modificare legislativă pentru venituri şi cheltuieli;
  • gestionarea riscurilor în colectarea veniturilor şi în execuţia bugetară.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: