fbpx

La obiect

De 10 ori mai puțin decât MEDIA europeană: atât cheltuie România pe locuitor pentru prevenția în sănătate. Observații

O analiză publicată de Eurostat a plasat România pe ultimul loc în UE la cheltuielile pe locuitor pentru prevenție în sănătate, cu doar 8 euro… Mai mult

18.01.2021

Digital

Cloud-ul guvernamental – restanța esențială în digitalizarea administrației

Una dintre marile restanțe ale guvernului Orban în materie de digitalizare o reprezintă neadoptarea Legii cloud-ului guvernamental, componentă esențială pentru transformarea digitală a administrației românești.… Mai mult

17.01.2021

Analiză

Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult

17.01.2021

La obiect

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult

15.01.2021

Cele 400 de branduri celebre care și-au retras publicitatea de pe Facebook: motivele invocate și boicotul ca formă de publicitate

de Iulian Soare , 2.7.2020

Reclamele a peste 400 de branduri celebre la nivel global au fost retrase de pe Facebook, după eşuarea discuțiilor ce au avut loc miercuri între reprezentanți ai rețelei sociale și marii advertiseri din lume pe tema boicotului inițiat sub denumirea “Stop Hate for Profit”.

Directori ai Facebook – printre care s-au numărat și Carolyn Everson, vicepreşedintă pentru soluţii de afaceri la nivel global, şi Neil Potts, director pentru politici publice – au avut marţi două întâlniri cu advertiserii, în ajunul intrării în vigoare a boicotului de o lună la care au aderat companii celebre.

Ei nu le-au oferit însă advertiserilor detalii despre modul în care vor combate răspândirea urii prin intermediul Facebook, au spus sursele, ci doar au invocat comunicate de presă emise în ultimul timp. În opinia advertiserilor  participanţi la discuţii, planurile deja existente sunt insuficiente, iar acesta este chiar motivul inițierii boicotului, au explicat ei.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat să se întâlnească cu organizatorii boicotului, a spus un purtător de cuvânt al companiei, iar surse din partea agențiilor de publicitate spun că aceasta urmează să aibă loc marți.

Întâlnirea ar putea să inflameze lucrurile, scrie MarketWatch, întrucât Mark Zuckerberg le-ar fi spus angajaților Facebook, că el se așteaptă ca participanții la boicot să se “întoarcă destul de repede pe platformă.”

Mark Zuckerberg a fost aspru criticat, inclusiv de proprii angajați, din cauza modului în care a gestionat postări controversate ale președintelui Donald Trump referitoare la mișcare Black Lives Matter.

Grupurile pentru protejarea drepturilor civile au adresat Facebook 10 solicitări, inclusiv permisiunea ca persoanele hărţuite puternic să poată discuta cu un angajat al companiei şi rambursarea banilor plătiţi pentru reclame de către brandurile ale căror reclame sunt afişate lângă un conținut ofensator care ulterior este retras.

Companiile care iau parte la boicot și boicotul ca formă de publicitate 

Nemulțumiri legate de conținutul  platformelor Facebook, Instagram, Twitter și alte platforme sociale existau de mai mulți ani, dar acum au explodat, în contextul pandemiei de coronavirus, care a adus o creștere uriașă a șomajului, și al scandalului uciderii de către polițiști a afro-americanului George Floyd, ucidere ce a provocat cele mai seriose tulburări sociale de după 1968.

Acest context a generat apariția unei mișcări împotriva corporațiilor cum nimeni nu și-ar fi imaginat în urmă cu câțiva ani, spun experți în branding.

Boicotul împotriva Facebook a fost declanșat de inabilitatea companiei de a manageria conținutul care ar putea fi considerat rasist și violent, precum și postări care ar putea fi considerate dezinformare, scrie MarketWatch.

Experți în publicitate spun că boicotarea Facebook este evident o  formă de publicitate mai avantajoasă decât să plătești reclame, iar companile respective ajung în mass-media fără să plătească și devin mai atractive pentru consumatorii activi social.

Retrăgând reclamele, ei economisesc bani și iau poziție, o poziție mai puțin riscantă și care le aduce publicitate pozitivă, explică Gerard Francis Corbett, consultat pe comunicare strategică din Silicon Valley.

Luni, Ford și Adidas au anunțat că intenționează să oprească publicitatea de pe Facebook, alăturându-se unor corporații precum Honda, Verizon, Diageo, Unilever, Starbucks, Coca-Cola sau Volkswagen.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.7.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Românii au plasat net 311 mil. lei în fondurile mutuale cu expunere pe acțiuni în 2020. Retragerile nete totale au depășit 3 miliarde

Adrian N Ionescu

Subscrierile în cele 83 de fonduri mutuale românești au fost mai mici cu peste 3,1 miliarde de lei decât retragerile, în anul 2020, potrivit datelor… Mai mult

Stiri

Ministrul Ghinea: Fără bani europeni pentru centrele de vaccinare care i-au separat pe „esențiali” de restul populației

Vladimir Ionescu

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a anunțat miercuri că niciun centru de vaccinare care a creat separație între  „esențiali” și restul cetățenilor nu… Mai mult

Europa

Vladimir Putin, la Forumul Davos: Prelungirea tratatului New START, ”un pas în direcția bună”

Vladimir Ionescu

Preşedintele rus a salutat miercuri prelungirea tratatului New START de limitare a arsenalelor nucleare rus şi american, însă a estimat că securitatea globală rămâne ameninţată… Mai mult

Stiri

Ministrul Sănătății acuză că 30% din centrele de vaccinare sunt cu circuit închis pentru instituțiile de forță și anunță sancțiuni pentru cei care sar peste rând

Razvan Diaconu

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat miercuri că a discutat cu premierul Florin Cîțu despre eventuala introducere a unor sancțiuni împotriva celor care sar rândul… Mai mult

Europa

Angela Merkel la Forumul Davos: Europa nu trebuie să aleagă un aliat între SUA și China

Adrian N Ionescu

Cancelarul german Angela Merkel respinge propunerile ca Europa să aleagă între Statele Unite și China, arătându-se astfel mai degrabă în acord cu ideile despre multilateralism… Mai mult

Stiri

Primarul Mihai Chirica, trimis în judecată pentru un abuz în serviciu ce ar fi fost săvârșit în 2013

Vladimir Ionescu

Primarul Iașului, Mihai Chirica, a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de abuz în serviciu, a anunțat miercuri Parchetul de pe lângă Judecătoria Iași. Faptele… Mai mult

Stiri

Românii au încheiat anul 2020 cu peste 88,16 mld. lei în buzunare și cu peste 249 mld. lei în conturile curente – raport BNR

Adrian N Ionescu

Masa monetară M1 (în sens restrâns) a crescut cu 21,9% în 2020, până la mai mult de 337,5 miliarde de lei în decembrie, din care… Mai mult