fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

OECD: Ravagiile pe care le-a făcut criza Covid în segmentul IMM-urilor la nivel mondial

Peste un sfert (26%) din cele peste 30.000 de IMM-uri din întreaga lume ce au participat la un sondaj OECD au declarat închiderea activității între… Mai mult

20.07.2020

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Cele 400 de branduri celebre care și-au retras publicitatea de pe Facebook: motivele invocate și boicotul ca formă de publicitate

de Iulian Soare , 2.7.2020

Reclamele a peste 400 de branduri celebre la nivel global au fost retrase de pe Facebook, după eşuarea discuțiilor ce au avut loc miercuri între reprezentanți ai rețelei sociale și marii advertiseri din lume pe tema boicotului inițiat sub denumirea “Stop Hate for Profit”.

Directori ai Facebook – printre care s-au numărat și Carolyn Everson, vicepreşedintă pentru soluţii de afaceri la nivel global, şi Neil Potts, director pentru politici publice – au avut marţi două întâlniri cu advertiserii, în ajunul intrării în vigoare a boicotului de o lună la care au aderat companii celebre.

Ei nu le-au oferit însă advertiserilor detalii despre modul în care vor combate răspândirea urii prin intermediul Facebook, au spus sursele, ci doar au invocat comunicate de presă emise în ultimul timp. În opinia advertiserilor  participanţi la discuţii, planurile deja existente sunt insuficiente, iar acesta este chiar motivul inițierii boicotului, au explicat ei.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat să se întâlnească cu organizatorii boicotului, a spus un purtător de cuvânt al companiei, iar surse din partea agențiilor de publicitate spun că aceasta urmează să aibă loc marți.

Întâlnirea ar putea să inflameze lucrurile, scrie MarketWatch, întrucât Mark Zuckerberg le-ar fi spus angajaților Facebook, că el se așteaptă ca participanții la boicot să se “întoarcă destul de repede pe platformă.”

Mark Zuckerberg a fost aspru criticat, inclusiv de proprii angajați, din cauza modului în care a gestionat postări controversate ale președintelui Donald Trump referitoare la mișcare Black Lives Matter.

Grupurile pentru protejarea drepturilor civile au adresat Facebook 10 solicitări, inclusiv permisiunea ca persoanele hărţuite puternic să poată discuta cu un angajat al companiei şi rambursarea banilor plătiţi pentru reclame de către brandurile ale căror reclame sunt afişate lângă un conținut ofensator care ulterior este retras.

Companiile care iau parte la boicot și boicotul ca formă de publicitate 

Nemulțumiri legate de conținutul  platformelor Facebook, Instagram, Twitter și alte platforme sociale existau de mai mulți ani, dar acum au explodat, în contextul pandemiei de coronavirus, care a adus o creștere uriașă a șomajului, și al scandalului uciderii de către polițiști a afro-americanului George Floyd, ucidere ce a provocat cele mai seriose tulburări sociale de după 1968.

Acest context a generat apariția unei mișcări împotriva corporațiilor cum nimeni nu și-ar fi imaginat în urmă cu câțiva ani, spun experți în branding.

Boicotul împotriva Facebook a fost declanșat de inabilitatea companiei de a manageria conținutul care ar putea fi considerat rasist și violent, precum și postări care ar putea fi considerate dezinformare, scrie MarketWatch.

Experți în publicitate spun că boicotarea Facebook este evident o  formă de publicitate mai avantajoasă decât să plătești reclame, iar companile respective ajung în mass-media fără să plătească și devin mai atractive pentru consumatorii activi social.

Retrăgând reclamele, ei economisesc bani și iau poziție, o poziție mai puțin riscantă și care le aduce publicitate pozitivă, explică Gerard Francis Corbett, consultat pe comunicare strategică din Silicon Valley.

Luni, Ford și Adidas au anunțat că intenționează să oprească publicitatea de pe Facebook, alăturându-se unor corporații precum Honda, Verizon, Diageo, Unilever, Starbucks, Coca-Cola sau Volkswagen.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.7.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Record de cazuri noi și decese Covid, vineri, 7 august

Vladimir Ionescu

Un număr de 1.378 de cazuri COVID-19, din 23.956 de teste efectuate, au fost confirmate în utlimele 24 de ore. Este cel mai mare număr… Mai mult

Stiri

Proteste antiguvernamentale la Beirut. Manifestanții au vandalizat magazinele, forțele de ordine au ripostat cu gaze lacrimogene

Iulian Soare

Forţele de ordine libaneze au folosit gaze lacrimogene joi seară pentru a dispersa zeci de manifestanţi care protestau după explozia masivă din portul Beirut, devenit… Mai mult

Stiri

Donald Trump a emis ordine executive împotriva TikTok și WeChat

Iulian Soare

Președintele Statelor Unite, Donald Trump, a emis joi seara un ordin executiv care interzice tranzacțiile cu compania-mamă a celebrei aplicații de partajare video TikTok. Ordinul… Mai mult

Stiri

Conducere militară la Direcția de Sănătate Publică București

Mariana Bechir

Generalul medic Ionel Oprea (foto), secretar de stat în Ministerul Sănătății, cel care a preluat coordonarea sistemul sanitar din județul Suceava la începutul epidemiei de… Mai mult

Europa

SUA: Numărul de șomeri noi a scăzut în ultima săptămână, dar economia este departe de revenire

Vladimir Ionescu

Numărul cererilor de șomaj din SUA a scăzut în această săptămână la cel mai redus nivel de la începutul pandemiei, în martie, oferind o rază… Mai mult

Europa

Evoluția exporturilor și a industriei din Germania confirmă o potențială revenire în ”V”

Vladimir Ionescu

Cele mai recente date cu privire la evoluția economiei germane indică o revenire în ”V”, cel puțin pentru moment, principala îngrijorare fiind legată de măsura… Mai mult

Stiri

Guvernul prioritizează marile investiții pentru a le face loc în proiectul de buget 2021. Marile scăpări ale listei: nimic pentru Autostrada Unirii sau proiecte Green Deal

Victor Bratu

Guvernul discută vineri un memorandum al Ministerului de Finanțe, care cere aprobarea modului în care au fost prioritizate proiecte de ”investiții publice semnificative” pentru a… Mai mult