Pentru a compensa creşterea prețurilor la materiile prime, Carlsberg anunță că va creşte prețul berii deși i-ar putea afecta vânzările în acest an, scrie Reuters citată de News.ro.
Al treilea producător de bere mondial a raportat vânzări mai bune decât prognoza pentru T4 2021, de 2,34 miliarde de dolari, dar a spus că se aşteaptă ca creşterea organică a profitului operaţional din acest an să fie sub nivelul de anul trecut.
”Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime şi impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăţi în 2022”, a spus directorul executiv al companiei daneze, Cees ‘t Hart.
Costurile pe hectolitru au crescut cu 10-12% anul trecut, din cauza preţurilor mai mari ale mărfurilor şi transportului, a spus el, adăugând că compania îşi propune să compenseze costurile crescute prin creşterea preţurilor, deşi acest lucru ar putea avea ”un impact negativ asupra consumului de bere”.
Carlsberg se aşteaptă ca profitul organic din exploatare să crească cu 0-7% în 2022, comparativ cu 12,5% anul trecut.
”Ne uităm la o situaţie diferită în acest an şi, prin urmare, avem un interval larg al previziunilor financiare”, a spus CEO-ul Cees ‘t Hart.
Carlsberg se va concentra în următorii cinci ani pe categorii precum cidrul, seltzer şi berea fără alcool, precum şi mărcile premium cum sunt 1665 Blanc şi Grimbergen, care generează marje mai mari de profit.