joi

27 ianuarie, 2022

Cargoul chimic Flaminia, reparat și curățat la Constanța, sub supravegherea Gărzii de Mediu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 mai, 2013

Nava sub pavilion german Flaminia, încărcată cu deșeuri toxice periculoase, este reparată și decontaminată la Constanța, sub supravegherea Gărzii de Mediu.

”Din informaţiile pe care le-am primit, companiile care vor asigura decontaminarea acestei nave au toate echipamentele necesare şi sunt acreditate pentru a face astfel de decontaminări. În plus, am solicitat Gărzii de Mediu să verifice şi să monitorizeze tot acest proces de decontaminare pentru a nu exista niciun fel de risc din punct de vedere al mediului la nivelul cetăţeanului”, a declarat, sâmbătă, ministrul Mediului Rovana Plumb, la Antena 3.

Nava-cargo Flaminia a acostat în portul Constanţa pentru decontaminare înainte de a fi reparată la șantierul naval Mangalia.


MSC Flaminia, cu o lungime de 300 de metri, a suferit o explozie urmată de incendiu la data de 14 iulie 2012, în Atlantic, în timpul unei curse între SUA şi portul belgian Anvers, 3 membri ai echipajului murind atunci.

Nava transporta 2.876 de containere din care 149 conţineau substanţe chimice, mare parte dintre acestea deversându-se în apă în timpul incidentului.

Restul încărcăturii poluante rămase pe fundul navei ar urma să fie extrasă şi tratată în România.

Potrivit prefectului de Constanța, Eugen Bola, nu există niciun pericol pentru popuklație și mediu, la operațiunea din Portul Constanța, de decontaminare a navei.


El a menționat că la descărcarea containerelor toxice se va folosi o ”geomembrană de la navă la ţărm”, pentru a se evita contactul substanțelor chimice cu solul.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Operaţiunea de curăţare a containerelor ar putea dura circa 20 de zile, după care nava Flaminia va merge în Șantierul Naval Deawoo Mangalia pentru reparaţii.

Aproape un an întreg, nava avariată cu echipajul său a rătăcit fără să primească permisiunea de a acosta în vreun port, din cauza pericolului de poluare. În septembrie 2012, nava venise în portul german Wilhelmshaven, însă nu a fost primită să acosteze.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr