fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

„Inflaţia industrială” a scăzut puternic. Atenție, însă, tendințe semnificative de creștere se mențin la bunuri de capital și bunuri de uz curent !

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu aproape șapte puncte procentuale pe parcursul ultimelor cinci luni, de la 4,72% în ianuarie 2020 până la… Mai mult

02.07.2020

Chestiunea

Consiliul Fiscal European: Eliminați pragul de 60% din PIB datorii externe și investiți – Pactul de stabilitate european este suspendat

Conducerea Consiliului Fiscal European a recomandat pe data de 1 iulie ca UE să renunțe la pragul general de 60% din PIB ca nivel maxim… Mai mult

02.07.2020

La obiect

Relansarea: 8 miliarde de euro alocări pentru capitalizarea companiilor și creșterea competitivității

Planul Național de Investiții și Relansare Economică prevede măsuri de circa 8 miliarde de euro, potrivit calculelor cursdeguvernare.ro, pentru sprijinirea reluării activității companiilor, realizarea de… Mai mult

01.07.2020

Chestiunea

Planul de relansare economică a României – anunțat de guvern: 100 mld. în 10 ani – investiții masive în infrastructură și digitalizare, măsuri de stimulare a capitalului autohton și a competitivității, alinierea la noua revoluție tehnologică

Premierul Ludovic Orban lansează Planul național de investiții și de relansare economică, practic un program de guvernare cu acțiuni planificate până la orizontul anului 2030.… Mai mult

01.07.2020

Există lege, dar nu există garanții: Camera Deputaților a aprobat construcția autostrăzii A8, Guvernul a dat aviz negativ

de Adrian N Ionescu , 7.11.2018

Legea privind aprobarea executarii obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş (A8), denumită „Autostrada Unirii”, a fost adoptată, miercuri de Camera Deputaţilor.

De precizat: Guvernul a emis un aviz negativ asupra proiectului.

În ciuda acestui aviz, votul în Cameră a fost: 261 de voturi „pentru”, două ”împotrivă” şi 5 abţineri, potrivit Mediafax.

„Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor”, prevede actul legislativ.

Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată pe fonduri europene, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.

Important: Adoptarea unei legi privind construcția autostrăzii A8 scoate practic acest proiect din ”ograda” CNSP și îl trece în responsabilitatea Ministerului Transporturilor. Legea nu garantează însă faptul că autostrada chiar va fi construită de guvernul PSD-ALDE, în fond multe legi sunt prorogate prin ordonanțe de urgență…

Priorităţi guvernamentale contradictorii

Adoptarea Legii pentru A8 vine nu mult după ce oficialii Ministerului Transportului au anunţat că  analizează trei variante de traversare a Carpaţilor Orientali, cea de la Braşov spre Bacău (A13) având şanse să capete prioritate în faţa celei de la Tg Murş la Iaşi (A8), în ciuda celui mai recent Master plan trimis la Bruxelles.

O eventuală schimbare a priorităţilor guvernamentale ar fi motivată de atenţea specială acordată autostrăzii Comarnic – Braşov, în regim PPP, care ar deveni mai fezabilă dacă ar beneficia de o legătură spre Moldova, potrivit organizaţiilor neguvernamentale „Pro Infrastructura” şi „Construim România” (ASCORO).

Banii europeni nefolosiţi

conexiune a Republicii Moldova și a Moldovei prin autostradă de restul Uniunii Europene este o prioritate a Comisiei Europene, potrivit comisarului european pentru Politici Regionale, Corina Crețu.

„Avem bani pentru studii de fezabilitate, nu avem nicio solicitare. (…) Din păcate, am văzut că, în şedinţa de Guvern, Guvernul a anunţat că doreşte să facă această autostradă pe sistemul parteneriat public-privat. Specialiştii noştri nu sunt confortabili cu această abordare, pentru că înseamnă o deprioritizare a investiţiei”, a mai spus comisarul european.

Corina Creţu a criticat recent și apetitul mai mare pentru proiectele PPP al autorităţilor române în defavoarea atragerii fondurilor europene.

„Eu aș merge pe o accelerare a cheltuirii banilor europeni și să vorbim despre aceste parteneriate public-privat – pentru care statul va plăti, cetățenii vor plăti – după ce ne vom cheltui alocația pe care o avem. Avem miliarde de euro care așteaptă la Bruxelles”, a spus oficialul european.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.11.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

698 de cazuri de COVID-19 în ultimele 24 de ore – sâmbătă, 11 iulie, un nou record de la debutul pandemiei

Vladimir Ionescu

În ultimele 24 de ore au fost confirmate 698 de cazuri noi de COVID-19 în România, a anunțat sâmbătă Grupul de Comunicare strategică. Este cea… Mai mult

Stiri

Donald Trump a comutat pedeapsa cu închisoarea aplicată fostului său colaborator Roger Stone

Iulian Soare

Preşedintele american, Donald Trump, i-a comutat pedeapsa cu închisoarea prietenului său Roger Stone (foto), condamnat în februarie la 40 de luni de închisoare în cadrul… Mai mult

Europa

Tesla planifică 10.500 de angajări pentru viitoarea fabrică din Germania

Iulian Soare

Producătorul american Tesla se așteaptă să angajeze 10.500 de oameni care să lucreze în prima fabrică din Europa, care se află în construcție în apropiere… Mai mult

Stiri

Senatul a amânat votul pe proiectul legii privind carantina. Ludovic Orban: Sunt la capătul răbdării

Vladimir Ionescu

Senatorii au decis sâmbătă să amâne până luni lucrările comisiei care discută proiectul legii carantinei și izolării în ciuda faptului că procedura acceptată pentru dezbatere… Mai mult

Europa

Bulgaria și Croația au fost acceptate în ERM 2, anticamera zonei euro

Iulian Soare

Bulgaria și Croația au fost primite în anticamera zonei euro. Banca Centrală Europeană a anunțat că cele două țări candidate au fost acceptate în Mecanismul… Mai mult

Stiri

Alina Bica și Ioan Bene, reținuți de poliție în Italia

Vladimir Ionescu

Alina Bica, fosta șefă a DIICOT, urmărită internațional cu mandat european pentru infracțiunea de favorizarea infactorilor, și Ioan Bene, de asemenea condamnat în România și… Mai mult

Stiri

Provocare Turcia-Occident: Ankara a anulat statutul de muzeu al Sf. Sofia – Erdogan anunță transformarea în moschee

Razvan Diaconu

Cea mai înaltă instanță administrativă din Turcia a decis vineri anularea decretului din 1934 care a acordat celebrei catedrale Sfânta Sofia din Istambul (devenită moschee… Mai mult