fbpx

La obiect

Scădere îngrijorătoare a producției industriale

România a consemnat în luna mai 2021 o scădere de 6% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, acest rezultat a… Mai mult

13.07.2021

Analiză

Importurile duduie mai tare ca economia: Deficitul comercial la 5 luni, deja 4% din PIB. Sectorul mașini s-a întors pe minus în aprilie

Deficitul comercial al României a urcat după primele cinci luni ale anului curent la aproape 9 miliarde de euro sau 4% din PIB-ul pe 2021,… Mai mult

12.07.2021

Analiză

Veniturile populației au ajuns la 2.000 de lei/lună/persoană – cum au evoluat până aici câștigurile și cheltuielile unei gospodării

Datele publicate de INS pentru trimestrul I 2021 arată că veniturile gospodăriilor populației au crescut cu 7% în termeni nominali față de același trimestru din… Mai mult

12.07.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății – 400 de mil. euro pentru repararea platformei electronice a Casei și transformarea ei într-un sistem eHealth, prin adăugarea unor module

Aproximativ 400 milioane de euro din PNRR vor fi dirijați pentru digitalizarea Sănătății, pentru componentele unui sistem integrat eHealth ce va viza platforma electronică  a… Mai mult

11.07.2021

Camelia Malahov / Cum a modificat pandemia preferințele consumatorilor și regulile campaniilor promoționale?

de Camelia Malahov , 15.7.2021

Comerțul și industria bunurilor de larg consum își schimbă rapid strategia de marketing și de vânzări, pentru a se adapta la noile cerințe dictate de pandemia care a generat temeri cu privire la sănătatea proprie și a celor din jur, siguranța locului de muncă, calitatea vieții și stabilitatea financiară atât la nivel personal, cât și la nivel macro.

Pentru a se poziționa corect pe piață în fața consumatorilor, companiile trebuie mai întâi să analizeze cum a influențat perioada pandemiei preferințele consumatorilor și apoi să își creioneze strategiile de vânzare și de marketing astfel încât să întrunească preferințele clienților. În același timp, însă, trebuie să acorde atenție și implicațiilor fiscale apărute în procesul de promovare a produselor.

Atât la nivel global, cât și în România, prioritatea producătorilor de bunuri de consum este adaptarea la schimbările care au intervenit recent în preferințele consumatorilor. Spre exemplu, direcționarea atenției asupra produselor ce conțin materie primă produsă local, cu scopul de a sprijini companiile autohtone, conduce la creșterea preocupării comercianților de a transmite povestea din spatele produselor și de a comunica proveniența ingredientelor.

În aceeași notă a schimbărilor comportamentale, se observă și grija consumatorilor față de impactul pe care produsele cumpărate îl au asupra mediului, crescând ponderea produselor sustenabile în preferințele acestora, chiar dacă sunt mai scumpe decât cele care nu respectă astfel de cerințe.

Din perspectiva canalelor de distribuție, tot mai multe companii consideră că trebuie să continue migrarea către online și să asigure o experiență plăcută și în acest mediu comparativ cu celelalte canale de vânzare. Mulți dintre jucătorii care înainte de pandemie au acordat o importanță redusă dezvoltării acestui canal de vânzare au alocat resurse semnificative pentru a-și egala competitorii care au luat startul mai din timp.

În ceea ce privește comportamentul marilor lanțuri de magazine, expansiunea a continuat și au fost intensificate măsurile de siguranță pentru a încuraja consumatorii să revină la preferințele și comportamentul anterioare pandemiei.

Indiferent din ce categorie fac parte, comercianți sau producători, jucătorii din comerț și industria bunurilor de larg consum au fost nevoiți să găsească noi programe de loialitate pentru clienți, să își adapteze campaniile promoționale pentru a crea o experiență unică pentru consumatori, indiferent de condițiile impuse de pandemie, dar și să-și repoziționeze produsele din portofoliu și să facă mai atractivă oferta, personalizată pe profilul și comportamentul consumatorului.

Activitatea de promovare vine și cu provocări fiscale

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

În urma pandemiei, relația dintre comercianți și producători a întâmpinat noi provocări generate de prevederile legislative neclare privind noua realitate, dar și de nevoile impuse de activitatea zilnică.

Astfel, întrebări precum modul în care pot fi remunerate de către producători anumite servicii prestate de comercianți, cum ar fi asigurarea transportului, aranjarea produselor la raft sau amenajarea unor spații dedicate produselor respectiv, continuă să fie dezbătute intens, cu atât mai mult cu cât legislația în domeniu a suferit modificări.

Și în relația dintre comerciant și consumatorul final pot apărea complicații fiscale în situația în care, în demersul de a-și menține clienții, vânzătorul acordă promoții, vouchere, puncte sau utilizează alte modalități de promovare a anumitor produse. Toate aceste beneficii trebuie, de asemenea, reflectate în situațiile financiare și, implicit, supuse tratamentului fiscal potrivit.

În concluzie, pandemia a determinat reinventarea strategiei de relaționare atât dintre partenerii de afaceri, dar mai ales dintre companii și consumatorii lor, iar implicațiile juridice și fiscale generate de noua realitate trebuie gestionate cu mare atenție.

*

Camelia Malahov, Director, Taxe Directe, Deloitte România

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.7.2021

Lăsați un comentariu


Europa

Decizie / Ungaria va refuza ajutorul UE post-pandemie, dacă el va fi condiționat de abrogarea legii privind LGBT

Iulian Soare

Ungaria nu va accepta bani din fondul special al Uniunii Europene de reconstrucţie post-pandemie, dacă aceştia sunt condiţionaţi de abrogarea legii care interzice ”propaganda homosexuală”… Mai mult

Stiri

Rectificarea bugetară / Ministerul Educației cere fonduri pentru un plus de 6.000 de rezidenți 

Vladimir Ionescu

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că a solicitat Guvernului alocarea, la rectificarea bugetară, a fondurilor corespunzătoare unui număr suplimentar de peste 6.000 de rezidenţi… Mai mult

Stiri

Sectorul 1 are, temporar, încă un operator de salubritate. Salariații Brai-Cata au început ridicarea gunoaielor

Vladimir Ionescu

Sectorul 1 are un nou operator de salubritate, ce va asigura colectarea deșeurilor cel puțin 30 de zile. Contractul, în valoare de 62.900 de lei… Mai mult

Europa

Senatul francez îmblânzește, sub presiunea protestelor, noile restricții propuse de guvern

Iulian Soare

Senatul francez a votat duminică dimineaţa, cu numeroase amendamente, proiectul prin care guvernul propune vaccinarea anti-Covid obligatorie a personalului sanitar şi extinde utilizarea certificatelor medicale… Mai mult

Stiri

Prima floare din România protejată la nivel european ar putea fi Tuberoza de Hoghilag

Vladimir Ionescu

Tuberoza de Hoghilag ar putea fi prima floare din România şi a treia din Europa protejată la nivel european, scrie Agerpres. Producătorii din Hoghilag, judeţul… Mai mult

Europa

Scandalul folosirii WhatsApp pentru spionarea unor politicieni cu softul Pegasus: compania acuză producătorul softului

Iulian Soare

Şeful WhatsApp confirmă că softul israelian Pegasus a fost folosit, de cei care au cumpărat acest produs, pentru a sparge conturile de pe această platformă… Mai mult

Europa

Proteste în mai multe orașe din Franța și Italia, față de “didactura sanitară”

Iulian Soare

Mii de persoane au demonstrat sâmbătă în mai multe orașe din Franța și Italia, țări ce au introdus permisul de sănătate, care condiționează de vaccinare… Mai mult