vineri

24 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 februarie, 2013

In Romania, 9,6 milioane de persoane locuiesc in mediul rural, dintre care 2,7 milioane muncesc in agricultura, iar valoarea adaugata pe care fiecare dintre acestia o genereaza intr-o ora de munca efectiv lucrata este de doar 1,9 euro – scrie Cristian Orgonaș pe blogul său.

Pentru comparatie, la nivel national, o ora de munca genereaza o valoare adaugata de peste 8 euro, iar in ultimii 8 ani, in loc ca aceasta diferenta sa se reduca, ea a crescut, detalii in graficul alaturat, click pe imagine pentru marire.

Dintre cei 2,7 milioane de romani ocupati in agricultura, doar 7% sunt salariati, restul de 93% fiind “lucratori pe cont propriu”, multi dintre acestia fiind de fapt persoane care muncesc fara sa fie remunerate. Restul de 6.9 milioane sunt persoane inactive, care nu contribuie la formarea PIB.


Conform datelor INS aferente anului 2009, la nivel national s-au lucrat aproximativ 17,1 miliarde de ore, dintre care 4,8 miliarde (28%) in sectorul agricol, insa ponderea agriculturii in PIB a fost de doar 6,3%.

PIB pe persoana ocupata in agricultura

Potrivit Eurostat, in Uniunea Europeana, numarul persoanelor ocupate in agricultura a fost in 2011 de 12 milioane, dintre care aproape 3 milioane sau 25% erau romani (cifrele Eurostat difera usor de cele ale INS), in timp ce valoarea adaugata generata de sectorul agricol a fost de 194 miliarde euro la nivelul UE, si de 8,6 miliarde euro in Romania.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cu alte cuvinte, contribuim cu 25% din punctul de vedere al populatiei ocupate, si cu doar 4,4% din punctul de vedere a valorii adaugate.

Dupa cum se poate observa si in graficul alaturat, in Franta spre exemplu, PIB pe persoana ocupata in agricultura este de 15 ori mai mare decat in Romania, in Germania de 11 ori, iar in tarile nordice de peste 20 de ori mai mare (Norvegia si Elvetia nu fac parte din UE).

(Citește continuarea pe blogul BusinessDay)


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: