29 martie, 2016

STRAATSBURG-VLAGGENUniunea Europeană ar putea înregistra o creștere economică mai mare dacă ar schimba din temelii regulile bugetare astfel încât acestea să se axeze pe cheltuieli și nu pe deficitele structurale, reiese dintr-un studiu realizat de think tank-ul Bruegel din Bruxelles, citat de Bloomberg.

Consolidarea fiscală realizată într-un moment inoportun ”ar putea fi unul dintre motivele care explică revenirea economică anemică din Europa, ridicând întrebări cu privire la eficiența cadrului fiscal de la nivel european”, notează analiștii europeni. ”În practică, aplicarea regulilor este îngreunată de indicatori prost măsurați și de previziuni incorecte care pot conduce la recomandări inadecvate de politici fiscale”, se arată în raportul grupului Bruegel.

Schimbarea cadrului fiscal ar fi cea mai bună variantă, însă și varianta cea mai puțin fezabilă, notează autorii care propun mutarea accentului pe venituri – care ar bloca reducerea de taxe în situația în care măsura nu este acoperită de o scădere a cheltuielilor publice și care ar face mai dificilă majorarea cheltuielilor fără impunerea unor taxe care să compenseze impactul asupra bugetului. Actualul accent pus pe echilibrul structural este dificil de controlat de către guverne și greu de calculat corect, noteaza experții.


Ei sunt de părere că Uniunea ar putea beneficia de un Consiliu Fiscal European, un organism independent care să ajute la aprecierea situațiilor în care circumstanțele cer o flexibilitate mai mare în ceea ce privește echilibrul finanțelor publice (spre exemplu, creșterea cheltuielilor publice, a cheltuielilor de capital pentru impulsionarea investițiilor și a economiei). Instituția ar ”elimina percepția unei aplicări necorespunzătoare sau din motive politice” a unor astfel de măsuri. Actualul sistem care funcționează pe baza ”amenințării cu sancțiuni nu este credibil” și ar avea efecte negative dacă ar fi aplicat.

”Dacă ar fi fost aplicată după 2008, regula noastră ar fi permis adoptarea mai multor măsuri anti-ciclice de politică fiscală față de cele implementate în numeroase state europene. Rata de creștere a cheltuielilor publice a fost inferioară limitei noastre în Germania, Irlanda, Spania și Marea Britanie, în vreme ce reducerea cheltuielilor publice a fost justificată în 2010 în Italia”, reiese din analiza Bruegel.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: