Un nou concept pentru crearea unui produs turistic comun – Brand Balkans – a fost lansat de ministrul bulgar al Turismului, Evtim Miloshev, în cadrul Expoziției Mondiale de Turism WTM de la Londra. Produsul va fi dezvoltat în paralel cu îmbunătățirea conectivității aeriene între capitalele balcanice. Scopul este atragerea în comun de turiștii din China, Japonia și SUA.
Aceste subiecte au fost discutate la întâlnirile pe care oficialul bulgar le-a avut cu colegii săi din Italia – Daniela Santanche, Grecia – Olga Kefalogianni, Serbia – Husein Memic, Croația – Tonci Glavina, și Muntenegru – Simonida Kordic, precum și cu ministrul adjunct al Turismului din Turcia, Nadir Alpaslan, conform Rador.
Ideea lui Miloshev pentru Brand Balkans a fost susținută de colegii săi. Conceptul are scopul de a facilita călătoriile între țări și de a oferi oportunități ca turiștii să viziteze mai multe destinații balcanice într-o singură călătorie. Cu această abordare, Balcanii pot atrage și mai mulți turiști de pe piețele de peste oceane – Japonia, SUA, China și alte țări îndepărtate.
Cu o zi înainte de întâlnire, ministrul Miloshev a declarat pentru ziarul „24 de ore” că inexistența uno linii aeriene între capitalele acestor state este o problemă.
„Acestea nu pot exista într-o zonă atât de mică dat fiind faptul că nici companiile aeriene nu pot genera trafic constant. Nu vorbesc despre linii aeriene regulate, nu intenționez să sfătuiesc industria aviației ce business să dezvolte. Lăsați să fie zboruri charter”, a spus el.
Întâlnire între Mintenegru, Albania, Bulgaria și Italia pentru a configura produsul
La propunerea ministrului Daniela Santanche, la Roma va fi inițiată o întâlnire comună în format Muntenegru, Albania, Bulgaria și Italia pentru a pune bazele acestui produs turistic.
În cadrul discuțiilor s-a vorbit și despre modelul inovator de formare a personalului în domeniul turismului, pe care Italia îl aplică în cooperare cu țările nord-africane. Într-un campus de turism din Egipt, profesori italieni pregătesc tineri specialiști care ulterior își găsesc realizări profesionale în sectorul turismului din Apenini. Ministrului Miloshev i-a plăcut ideea și și-a exprimat interesul față de inițiative similare de formare și dezvoltare profesională a cadrelor pentru turism din țara noastră.
Miniștrii au discutat și despre experiența Italiei în administrarea stațiunilor de iarnă, care își adaptează cu succes infrastructura pentru sezonul estival și astfel extinde posibilitățile turistice ale acestor destinații pe tot parcursul anului.
La doar două ore de la deschiderea celei de-a 44-a ediții World Travel Market (WTM) din Londra, standul bulgar deja „bâzâia ca un stup” de vizitatori. Toți cei 27 de expozanți de la stand, amplasat pe o suprafață de 304 mp, au avut numeroase întâlniri programate în prealabil.
Jurnaliștii britanici au vizitat standul Ministerului Turismului cu întrebări despre posibilitățile de călătorie prin Bulgaria și pentru a vorbi despre țara noastră în publicațiile sau blogurile lor.
Giles Gringle, autorul poveștilor de călătorie din Țara Galilor, a comentat pentru ziarul „24 de ore” că „Bulgaria oferă liniște, pace, predictibilitate, distanțe scurte de călătorie, natură diversă, mâncare bună și multe spectacole folclorice spectaculoase. „Oamenii caută emoție combinată cu liniște sufletească și securitate”, a spus Gringle. Potrivit acestuia, Bulgaria este o destinație excelentă pentru călătorii individuale, oameni care își plănuiesc singuri ce locuri să viziteze. El însuși s-a convins că internetul mobil în Bulgaria este atât de bun încât este aproape imposibil ca oamenii să nu știe unde se află, pentru că se pot baza pe Google Maps peste tot.
Cum își promovează turismul Bulgaria, la Expoziția Mondiale de Turism WTM de la Londra
Logan Stuart din Scoția a prezentat la standul Ministerului Turismului o mică broșură despre vinurile bulgărești și trecutul nostru tracic. Cerându-și scuze pentru accentul său scoțian, el a declarat că este gata să scrie mai mult pentru că „vinurile bulgărești sunt ceva minunat pentru simțuri”. Și în fiecare zi la stand au loc prezentări ale diferitelor tipuri de vin. La standul din Bulgaria sunt ecrane care arată ce experiențe pot trăi turiștii în fiecare sezon.
Pentru vizitatori a fost realizat un stand special cu ecran verde, iar aceștia aleg un fundal pe care să facă poze – natural, urban. Fundalurile sunt variate, iar oricine alege să facă o fotografie „în Bulgaria” o primește imediat, tipărită pe hârtie și prin email.
Cealaltă noutate este posibilitatea de a face un tur virtual interactiv (VR) al obiectivelor culturale din Bulgaria. Se dau două perechi de ochelari VR, iar, cu căști, vizitatorul are posibilitatea de a vedea fapte concrete și evenimente importante din Bulgaria. Priveliștea oferă o perspectivă de 360 de grade, iar printre emoții se numără și senzația de zbor cu parapanta – privitorul vede pânza deasupra capului și solul dedesubt. La fel și schiatul din poziția perspectivei schiorului. Unii dintre spectatori se țin de mânerele scaunului în timp ce „zboară peste” locurile frumoase din Bulgaria. Evtim Miloshev și Ambasadorul Bulgariei la Londra, Tihomir Stoichev, i-au felicitat pe toți expozanții.
„Piața britanică este uriașă și diversă și există tot mai mulți britanici care caută experiențe necunoscute în natură, călătorind cu prietenii și familia”, a spus ambasadorul Stoichev.
(Citește și: Record de turiști în Croația, în primele 8 luni – aproape 17 mil. Comparația cu România)
****