miercuri

24 aprilie, 2024

11 noiembrie, 2020

Incidentele de securitate cibernetică au afectat 441.998 de operaţiuni de plată, iar valoarea acestora a fost de aproximativ două miliarde de euro, potrivit Ruxandrei Avram, director în cadrul Băncii Naţionale a României (BNR).

Totodată, 12% din incidentele majore din România sunt focalizate pe sectorul bancar, potrivit datelor Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetic (CERT-RO), potrivit directorului acestuia, Dan Cîmpean.

12% este „enorm la nivel de ţară”, a adăugat direcotrul CERT-RO, , citat de Agerpres.


„Statisticile noastre arată că, până acum, 12% din incidentele majore pe care noi, la CERT, le detectăm sau care ni se raportează sunt focalizate exact pe sectorul bancar. 12% este enorm la nivel de ţară. Este foarte, foarte mult. (…) Iar trendul creşte, proporţia, numărul şi complexitatea şi sofisticarea atacatorilor creşte. Trebuie cu toţii să fim pregătiţi”, a menţionat Dan Cîmpean, la conferinţa „Serviciile financiar-bancare digitale & Cybersecurity”.

Impactul atacurilor cibernetice asupra băncilor

Datele BNR, culese prin chestionare către prestatorii de servicii de plată, spun că au fost înregistrate 20 de incidente operaţionale majore și trei incidente de securitate majore, potrivit directorului Ruxandra Avram din BNR.

Din incidentele de securitate majore, două au fost de tip Distributed Denial of Service şi unul de tip phishing. „E adevărat că ele aşa au fost înregistrate la noi, în realitate unele dintre ele au fost declasificate, nu erau neapărat incidente majore pentru că nu au îndeplineau toate criteriile şi au fost reîncadrate ca incidente minore”, a precizat Ruxandra Avram.

„5 dintre incidente au avut impact asupra disponibilităţii, un incident asupra integrităţii, continuităţii, disponibilităţii şi autenticităţii, şapte incidente asupra continuităţii, patru incidente asupra disponibilităţii, 2 incidente asupra integrităţii şi disponibilităţii, un incident asupra confidenţialităţii şi disponibilităţii şi 3 incidente asupra continuităţii şi disponibilităţii. Numărul total al operaţiunilor de plată care au fost afectate de aceste incidente a fost 441.998. Acestea au fost operaţiunile de plată afectate, care au reprezentat o valoare a operaţiunilor de plată de aproximativ două miliarde de euro”, a mai spus directorul BNR.


Incidentele au afectat 479.474 de utilizator, iar „durata medie de nefuncţionare a fost de aproximativ 14 ore.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: