luni

27 iunie, 2022

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 decembrie, 2020

Un procent de 60% dintre toate e-mail-urile asociate serviciilor financiar-bancare primite de utilizatori în luna octombrie au fost frauduloase, urmărind să-i înșele pe utilizatori, reiese dintr-o analiză Bitdefender.

Infractorii informatici își rafinează continuu tehnicile de înșelătorie prin e-mail și folosesc logourile și formatele vizuale ale unor bănci cunoscute, dar și jargon financiar specific, pentru a face cât mai multe victime, avertizează specialiștii Bitdefender.

Dacă la debutul pandemiei, cele mai multe mesaje înșelătoare exploatau setea de informații legate răspândirea noului coronavirus și modalitățile de protecție, atacatorii și-au schimbat treptat modul de lucru și exploatează tot mai mult schimbările obiceiurilor de consum ale oamenilor aduse pe fondul restricțiilor.


Astfel, numărul mesajelor care pretind a fi trimise în numele băncilor a explodat în contextul în care tranzacțiile bancare, administrarea conturilor și cumpărăturile se fac mai frecvent online decât fizic în contextul actual.

Datele Bitdefender furnizate de laboratoarele Antispam arată că, dacă în luna septembrie se atingea un maxim zilnic de 38% dintre toate e-mail-urile asociate serviciilor financiar-bancare marcate drept mesaje spam, o lună mai târziu se atingea un nou vârf de șase din zece astfel de mesaje care erau frauduloase, iar în noiembrie, circa o treime din totalul mesajelor ajunse în inboxul oamenilor urmăreau să-i înșele, un volum uriaș care aduce riscuri pe măsură.

Multe dintre mesajele trimise reproduc corespondența legitimă prin internet cu o bancă. Acestea conțin logourile autentice, un format vizual specific băncii respective, formulări firești și terminologie de specialitate, de aceea depistarea capcanelor este mult mai dificilă decât se întâmpla până acum, mai ales când victima accesează în grabă mail-ul de pe telefon sau de pe tabletă și nu alocă timp suficient mesajului citit.

Greșelile gramaticale au dispărut, la fel și lipsa de atenție a expeditorilor la detalii. Mesajele au devenit coerente, credibile și îndeamnă oamenii să acționeze cât mai urgent: să transmită date personale sau informații financiare, să-și actualizeze datele, să descarce un extras de cont sau să acceseze un link pentru a rezolva o problemă de securitate asociată cu o posibilă fraudă.


În situația în care victima dă curs solicitărilor venite în numele băncii, datele de card sau cele personale ajung pe mâna răufăcătorilor, care vor goli mai apoi conturile celor păcăliți.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

”Anul 2020 a arătat că răufăcătorii și-au perfecționat tehnicile de inginerie socială și trimit mesaje care se pliază perfect pe subiectele de actualitate și pe contextul general de pandemie. Mii de oameni devin zilnic victime ale e-mail-urilor frauduloase trimise de la pretinși angajați ai băncilor și pierd astfel nu doar bani, ci și controlul asupra vieții digitale”, spune Alina Bîzgă, specialist în securitate informatică la Bitdefender.

Compania le recomandă utilizatorilor să nu transmită date financiare și informații personale ca urmare a unor solicitări venite prin e-mail. O bancă nu solicită asemenea informații pe e-mail. De asemenea, înainte de a accesa fișiere atașate sau linkuri care pretind a fi de la bancă, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice cu atenție adresa de e-mail a expeditorului. Dacă domeniul nu este de tipul @bancă.ro, ci @bancă-ro.online sau alte versiuni înșelătoare, există riscul unei tentative de fraudă.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: