Lansarea Orange Bank este prevăzută pentru primăvara anului 2017 și va oferi clienților săi mai întâi serviciile de bază, printre care cele de cont curent și de economii, de depozite și de credite de consum și de asigurări, potrivit Les Echos.
Ulterior, banca grupului de telecomunicații francez va intra și pe segmentul creditelor imobiliare.
Banca va fi una de tip digital, Orange înscriindu-se pe tendința de desprindere de banking-ul tradițional. Și în România funcționează două bănci cu servicii aproape exclusiv digitale, dar Orange Bank se va lansa pentru început doar în Franţa şi ulterior în Belgia şi Spania. Orange ar putea fi primul mare operator de telecomunicaţii care s-ar impune la scară mare pe piaţa financiară, scrie Les Echos.
Oferta Orange Bank, de 2 euro / lună, ar putea fi din start ieftină, consemnează Les Echos. Orange mai caută, însă , o bancă parteneră, deşi a preluat Groupama Banque în primăvara acestui an.
Orange Bank se va adresa mai ales tinerilor, inclusiv cu oferte digitale de credite de consum pentru achiziţia de smartphone-uri, fără avans.
De asemenea, oferta Orange Bank se va bizui pe pachetele formate din produsele şi abonamentele de telefonie cu reduceri, creditele de consum şi produsele de asigurări. Orange mai contează pe calitatea şi pe reputaţia serviciilor sale, „agile şi prietenoase (simpa)”.
Orange Bank vrea să atragă circa două milioane de clienţi în primii zece ani de funcţionare, ceea ce poate părea un obiectiv ambiţios, având în vedere, însă, doar performanţele de până acum ale băncilor tradiţionale. ING Bank a ajuns în 15 ani la un milion de clienţi utilizatori de servicii digitale, iar Boursorama, banca digitală a SocGen, a atras 900.000 de clienţi în 11 ani de funcţionare.
Serviciile Orange Bank vor fi disponibile sub brandul Groupama Banque în rețelele de Groupama și GAN și sub marca Orange Bank în magazinele operatorului de telefonie.
Pentru început, 140 de magazine Orange vor oferi abonamente la pachet cu servicii bancare. Astfel că tacticienii Orange au calculat că cei aproape 700 de vânzători vor fi instruiți astfel încât să se ajungă la patru vânzări pe zi și magazin, în medie.