luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 decembrie, 2012

România are nevoie de un nou model de dezvoltare economică pe termen mediu şi lung, deoarece nu mai există condiţiile întrunite în perioada de precriză, a declarat miercuri economistul-şef al Băncii Mondiale (BM) în România, Cristian Păuna, la o conferinţă a Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP) – citat de AGERPRES.

”Lumea pune preţ tot mai mare pe reţinerea resurselor în ţările care le generează. De aceea, fluxurile de capital, de investiţii, de remiteri s-au redus dramatic în ultimul timp şi există un apetit din ce în ce mai redus de a da voie capitalurilor să se realoce în zonele unde randamentele ar putea fi mai mari”, a spus Păuna, care a adăugat că sunt necesare mai multe eforturi pentru mobilizarea resurselor interne pentru dezvoltarea României.

El a afirmat că potenţialul de creştere economică al României este mult mai mare decât nivelul actual de creştere, ceea ce arată că resurse importante sunt blocate în activităţi cu valoare adăugată limitată.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Reprezentantul BM a subliniat că, pornind de la strategia Europa 2020 şi de la cadrul strategic de programare financiară al UE 2014-2020, România are nevoie de un cadru strategic pe termen mediu şi lung, de identificarea unor priorităţi de dezvoltare pe termen mediu şi pe termen lung, care să reflecte avantajul competitiv, dar şi zonele unde România are un deficit, fiind departe de ţintele propuse în strategia Europa 2020 sau de nivelul din UE-27.

Potrivit lui Păuna, România trebuie să se distanţeze de abordarea ad-hoc asupra a ceea ce trebuie să facă politica publică şi să realizeze un cadru strategic pe termen mediu şi lung pentru abordarea problemelor strcuturale, iar priorităţile identificate trebuie transferate în politici sectoriale şi orizontale coerente, cărora le trebuie şi o resursă ataşată, care să vină din sectorul privat sau public.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: