Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

Autostrada Sebeș-Turda se crapă înainte de deschidere

de Victor Bratu , 29.3.2018

Probleme la Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda, finalizat în proporţie de 99%. Publicația Cluj Capitala publică joi fotografii care demonstrează că s-a constatat că autostrada a început să se crape pe margini într-o zonă cu alunecare de taluz.

“Remedierile necesare în această zonă, lucrări minore, sunt în derulare, spre satisfacerea clientului”, a spus pentru Economica.net Klaus Bleckenwegner, CEO-ul Porr Construct România.

Asociația Pro Infrastructură a prezentat luni un reportaj foto de pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, cu următoarea constatare:

„Deși cei mai mulți constructori de pe șantierele de autostrăzi din România și-au început activitatea încă din primele zile ale anului, avansul fiind unul sesizabil față de finalul lui 2017, pe acest tronson construit de Aktor-Euro Construct lucrările par înghețate.

Unul din motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvență în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere. Din informațiile noastre, grecii de la Aktor intenționează preluarea părții din contract de care este responsabilă Euro Construct și vor să ducă șantierul la bun sfârșit, însă stadiul actual și mobilizarea deficitară ne face să fim circumspecți.

Ne exprimăm speranța că în cel mai scurt timp cei de la Aktor vor materializa în realitate intențiile optimiste printr-o mobilizare exemplară pentru a recupera întârzierile. În caz contrar, așteptăm de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere măsuri urgente care să ne dea speranțe că Autostrada A10 Sebeș-Turda se va finaliza în cadrul POIM 2014-2020, fără să treacă într-un al treilea exercițiu financiar european (deja este fazată de pe POS-T 2007-2013).

Instituția responsabilă cu realizarea proiectelor de infrastructură s-a mai confruntat cu probleme de acest gen:

  • Terasamentul unei porțiuni în lucru a autostrăzii A1 București-Nădlac, între Lugoj și Deva (în zona localităţii hunedorene Holdea), s-a surpat pe o lungime de 70 de metri şi pe o lăţime de 11 metri din cauza alunecărilor de teren din zonă.
  • Exemplul cel mai cunoscut publicului s-a petrecut în guvernarea Ponta, când în preajma campaniei electorale guvernul a forțat inaugurarea unui tronson al aceleiași A1, secțiunea de autostradă Orăștie- Sibiu, șoseaua surpându-se la câteva săptămâni, în zona Aciliu.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.3.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Experți Deloitte: Ține România pasul în competiția pentru atragerea de investiții în industria auto?

Vladimir Ionescu

Industria auto, unul dintre pilonii economiei românești și unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală ”frânează” în fața noilor provocări. Pe de o… Mai mult

Stiri

Ţările petroliere ezită privind amploarea reducerii producţiei. Piaţa neîncrezătoare reduce preţul

Adrian N Ionescu

Prețul petrolului scădea, vineri la prânz, din cauza neîncrederii pieţei privind soliditatea angajamentului ţărilor mari producătoare de petrol de a reduce producţia, măsură necesară tocmai… Mai mult

Stiri

CRONICILE de sâmbătă dimineața

Redacţia

cursdeguvernare.ro adună, în fiecare sâmbătă dimineață, cele câteva titluri pe care le-a prezentat, de-a lungul săptămânii, din publicația (exclusiv print) CRONICILE Curs de guvernare (LINK de prezentare AICI). Articolele din CRONICI,… Mai mult

Stiri

Flota comercială a operatorilor aerieni din România este printre cele mai bătrâne din Europa

Adrian N Ionescu

Operatorii aerieni români au a treia cea mai bătrână flotă comercială din Uniunea Europeană România, cu 39% din avioane mai vechi de 20 de ani,… Mai mult

Europa

Grupul Aramco a reușit cea mai mare ofertă de acțiuni din istorie, 25,6 mld dolari. Succesul vine cu noi probleme

Adrian N Ionescu

Unul dintre cei mai mari producători de petrol ai lumii, colosul saudit Aramco, a atras de pe piață 25,6 miliarde de dolari prin oferta publică… Mai mult

Stiri

Guvernul ia în considerare interzicerea exportului de lemn în spațiul extracomunitar

Mariana Bechir

Guvernul ia în calcul interzicerea exporturilor de bușteni în țările care nu sunt membre ale Uniunii Europene, a declarat, la Digi24, ministrul mediului Costel Alexe.… Mai mult

Stiri

Ministrul Sănătății caută soluții pentru concedierea angajaților din spitale care primesc șpagă

Vladimir Ionescu

Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, nu crede că există “o soluţie magică” pentru eradicarea mitei pe care pacienţii o dau cadrelor medicale, ci trebuie adoptate modele… Mai mult