marți

17 mai, 2022

Strategia pentru Siguranța Rutieră: Autoritățile nu încasează nici jumătate din valoarea amenzilor de circulație. Noile reguli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 aprilie, 2013

Amenzile contravenţionale la regimul circulaţiei sunt estimate la peste 100 de milioane de euro anual, în România, însă autoritățile reușesc să încaseze mai puțin de 40% din sancțiunile rutiere aplicate, relevă Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră 2013-2020, care urmează să fie aprobată de Guvern.

Spre comparație, în Olanda gradul de încasare a amenzilor rutiere este de 98%, conform documentului întocmit de Ministerul Transporturilor.

Autoritățile române au în vedere creșterea gradului de încasare a amenzilor de circulație prin introducerea unui tichet de contravenţie care să însoţească permisul de conducere şi care să evidenţieze sancţiunile contravenţionale achitate.


Lipsa acestuia poate dovedi neachitarea contravalorii amenzii şi, în condițiile în care nu a fost exercitată o cale de atac împotriva procesului verbal de constatare a contravenției, poate atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata amenzii.

De asemenea, Ministerul Transporturilor propune crearea unui serviciu public on-line ce va permite utilizatorilor plata amenzilor contravenţionale.

(Descarcă de AICI Strategia pentru siguranța rutiera 2013-2020)

Blocarea mașinilor, dacă șoferul este băut

Documentul guvernamental prevede măsuri pentru combaterea șofatului agresiv, prin interzicerea detectoarele de radar și introducerea obligativității dispozitivelor alcolock, de blocare a mașinilor în cazul în care șoferul a consumat băuturi alcoolice.

Astfel, Strategia prevede ”crearea premiselor pentru introducerea unor prevederi legislative privind utilizarea dispozitivului alcolock”.


Dispozitivele alcolock sunt asemmătoare alcooltestelor, măsurând concentrația de alcool în aerul expirat al șoferului, astfel încât, dacă aceasta depășește limitele legale, automobilul respectiv nu pornește.

Aceste dispozitive sunt folosite deja de ceva vreme în state dezvoltate din Vest, însă penstru șoferii profesioniști.

Totodată, în cazul șoferilor cu încălcări repetate a normelor de circulație, autoritățile vor să finanțeze cursuri de șofat preventiv și asistență psihologică.

Starea precară a drumurilor, cauză a accidentelor

În document, Ministerul Transporturilor recunoaște că starea precară a drumurilor publice din România reprezintă iuna dintre cauzele accidentelor rutiere.

Prin urmare, ministerul propune ”intensificarea construcţiei de autostrăzi, precum și de drumuri expres, inclusiv finalizarea centurii cu profil de autostradă a Capitalei”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

De asemenea, se propune continuarea reabilitării drumurilor europene şi naţionale, îmbunătăţirea semnalizării, precum și descurajarea furtului elementelor de semnalizare rutieră.

Totodată, pentru facilitarea transportului cu biciclete, autoritățile vor avea în vedere dezvoltarea cu prioritate a tuturor tipurilor de drumuri verzi, inclusiv a celor care nu se intersectează cu căile principale de transport rutier.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: