Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult›
04.04.2021
2020 – 9 pensionari la 10 salariați. S-a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 10 ani a pensiei medii

Anul trecut, pensia medie a crescut cu 16,1%, cea mai mare valoare din ultimii zece ani, potrvit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. Puterea… Mai mult›
31.03.2021
DOCUMENT / Încă o strategie europeană pentru care trebuie să se pregătească România: Interzicerea a noi produse chimice considerate periculoase pentru sănătate

Noi probleme s-ar putea adăuga în economie – în industria alimentară, în agricultură și în industria chimică, atunci când va intra în vigoare noua strategie… Mai mult›
31.03.2021
Capitalul românesc e pregătit de evoluție: Guvernul are un plan de revoluție?

Încrederea în viitor e boala congenitală a antreprenorului – însă rareori poți vedea atâta determinare de-a fructifica acest moment de criză cum s-a văzut marți… Mai mult›
30.03.2021
Au fost semnate contractele de proiectare pentru autostrada Iași-Tg. Mureș și reabilitarea podului peste Brațul Borcea
de Vladimir Ionescu , 8.4.2021
Contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii precum și contractul pentru reabilitarea Podului peste Brațul Borcea, au fost semnate joi, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.
“S-a semnat contractul pentru proiectarea completă (studiu de fezabilitate + proiect tehnic) a Autostrăzii Unirii, A8 – sectorul principal între Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Astăzi, la semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani. Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem și ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanțare din PNRR”, a scris oficialul.
Potrivit ministrului de resort, tot joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a parafat contractul pentru reabilitarea podului de la Fetești, peste brațul Borcea al Dunării, parte din A2.
Proiectul, în valoare de 67,7 milioane de lei prin finanțare europeană, este unul complex, a precizat Drulă.
“Acest pod nu a mai beneficiat de o reparație capitală de patru decenii. Astfel, lucrările sunt complexe și presupun, printre altele: înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și pe trotuare, înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, refacerea protecției anticorozive la structura metalică și consolidări structurale cu grinzi. La fel ca în cazul reabilitării podului de la Cernavodă, pentru care contractul s-a semnat în februarie și unde se lucrează deja foarte bine, am cerut firmei care a câștigat licitația să execute lucrările în așa fel încât să se evite restricțiile de circulație în perioada sezonului estival”, a explicat ministrul Transporturilor.