marți

16 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 iulie, 2021

elevi scoala coronavirusAproape jumătate dintre profesorii din învățământul primar și gimnazial care au răspuns unui sondaj online realizat de Salvați Copiii sunt de părere că orele remediale ar trebui organizate și pe durata vacanței de vară.

„În ceea ce priveşte opiniile cu privire la necesitatea organizării orelor de educaţie remedială pe durata verii, putem observa că aproape jumătate dintre respondenţi ne spun că ar fi nevoie”, a declarat Roxana Paraschiv, reprezentantă a Salvaţi Copiii, citată de Agerpres.

Principalele rezultate ale sondajului:

  • în Bucureşti şi reşedinţele de judeţ, 10% dintre profesori spun că, deşi elevii ar fi avut nevoie de educaţie remedială, în şcolile unde predau nu s-au organizat astfel de ore
  • 85% din cadrele didactice au afirmat că în şcoala unde lucrează s-au organizat grupe de educaţie remedială
  • dacă în rural, 93% dintre răspunsuri indică organizarea acestor grupe, în urbanul mare doar 62% din respondenţi au confirmat organizarea de cursuri pentru recuparea materiei pierdute în timpul epidemiei
  • odată cu gradul de urbanizare creşte procentul celor care au menţionat că orele remediale nu au fost organizate din lipsa necesităţii lor (2% în mediul rural, 5% în urbanul mic şi 21% în Bucureşti şi reşedinţele de judeţ).

Eforturile școlilor s-au canalizat spre limba română şi matematică, însă la nivelul gimnaziului foarte mulţi profesori au spus că orele au acoperit şi alte discipline, cum ar fi: Ştiinţele naturii, Ştiinţele sociale, limbile străine.

Profesorii au semnalat în cadrul sondajului, a explicat Roxana Paraschiv, că pandemia a afectat nu doar volumul de cunoștințe parcurs la școală, ci a redus motivația, a făcut mai dificilă acumularea de noi cunoştinţe şi a determinat pierderea cunoștințelor dobândite anterior. Ea a precizat că foarte multe dintre aceste răspunsuri se referă la elevii din ciclul primar, pentru care şcoala online nu a reprezentat cea mai bună dintre soluţii.

Potrivit Roxanei Paraschiv, cadrele didactice spun că elevii şi-au pierdut ritmul, că a crescut chiar riscul de abandon şcolar şi au sesizat o adâncire a inegalităţilor între elevi, în sensul că cei cu acces la resurse şi sprijiniţi de părinţi au reuşit să ţină cât de cât pasul.

„Au apărut dificultăţi emoţionale, nu doar sub forma dezinteresului faţă de şcoală, dar copiii nu se mai pot concentra, foarte mulţi au devenit dependenţi de tehnologie sub aspectul ludic al jocurilor şi nu mai ştiu să comunice. Sunt foarte mulţi profesori care vorbesc despre agitaţie şi despre o energie pe care încep să o canalizeze spre violenţă”, a adăugat Roxana Paraschiv.


Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială peste vară, în cadrul căruia, în lunile iulie- august, se vor organiza zilnic activităţi de educaţie remedială pentru peste 2.000 de copii grupaţi în 39 de grupe de grădiniţă estivală şi 71 de grupe de educaţie remedială pentru facilitarea integrării pe plan şcolar a copiilor din grupuri vulnerabile, potrivit unui comunicat al Salvaţi Copiii România.

Secretar de stat în Ministerul Educației: Probabil nu se va consuma întreaga sumă disponibilă pentru vară

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion a declarat, marţi, că se intenţionează continuarea proiectului privind orele remediale cel puţin în anul şcolar viitor, dar estimările de participare peste vară sunt mai scăzute.

Un număr de 138.246 de elevi au beneficiat de ore remediale în martie, 150.418 în aprilie şi aproximativ 150.000 în luna mai, a anunțat oficialul.

„Previziunile pentru vară sunt, dacă mă întrebaţi pe mine, ca numărul să fie mai scăzut, dar să existe totuşi. (…) Vor fi părinţi care vor înţelege, părinţi care nu vor înţelege, părinţi care preferă să îşi ţină copilul acasă (…) pentru treburi gospodăreşti, dacă vorbim de mediul rural.

La finalul proiectului mi-aş dori ca, pe 31 august, să tragem linie să constatăm că am consumat toată suma pusă la dispoziţie. Am uşoare îndoieli că se va întâmpla asta, pentru că ar însemna ca pe toate lunile de vară să mergem cu efective substanţiale, la nivelul celor din aprilie – iunie, iar în ceea ce priveşte viitorul apropiat, adică ce vom face de la 1 septembrie încolo, şi asta e o intenţie declarată public şi asumată de Ministerul Educaţiei că deja identificăm surse de finanţare pentru continuarea acestui proiect cel puţin în anul şcolar viitor, dacă nu şi o permanentizare a lui”, a spus Sorin Ion, la dezbaterea organizată de Salvaţi Copiii.

„Pe proiectul ROSE avem cele 874 de licee care au implementat granturi. 92.000 de elevi au participat la activităţi remediale şi de sprijin, dintre care 70.100 strict la activităţi remediale”, a adăugat Sorin Ion.

 

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: