Aproape jumătate dintre tinerii din România consideră importantă proveniența locală a produselor în decizia de cumpărare, reiese dintr-un studiu realizat de Insights, parte a Romanian Business Leaders, citat de Mediafax.
Astfel, pentru 46% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24, ștampila ”made in Romania” este un criteriu important în decizia de achiziția, în vreme ce pentru 5% contează foarte puțin, iar pentru 18% puțin.
Pe de altă parte, 68% dintre respondenți sunt interesați de proveniența eco a produselor.
În perioada stării de urgență, achizițiile tinerilor din România s-au concentrat pe produse sanitare și de îngrijire personală, dar și cursuri online și dulciuri, în defavoarea pachetelor de călătorii, a echipamentelor sportive și a produselor IT&C.
Dacă în perioada stării de urgență, majoritatea tinerilor s-au orientat către cumpărăturile online, în perioada următoare 62% dintre ei au precizat că vor cumpăra în mod echilibrat din online cât și din offline.
În plus, jumătate dintre tineri au precizat că plănuiesc să facă economii în perioada următoare, iar 20% vor să investească o parte din venituri. De asemenea, unu din doi tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, în timp ce doar unu din trei și-a propus să câștige mai mult.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.115 tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și este reprezentativ la nivel național.