Importurile de autoturisme noi au înregistrat un avans de 23,4% în 2019, în ciuda impactului noilor standarde de omologare, transmite Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Pe de altă parte, înmatriculările de vehicule comerciale au înregistrat o scădere, atât pe segmentul autoutilitarelor noi (-0,6%) cât și pe segmentul celor rulate (-4,3%).
În decembrie, numărul înmatriculărilor de autoturisme a consemnat un avans de aproape 50% față de aceeași lună din 2018, când piața a înregistrat o contracție puternică pe fondul noilor reglementări privind emisiile.
”Conjunctura legată de obligativitatea punerii pe piață după data de 1 septembrie a unor autoturisme omologate conform unui standard mai strict de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon (WLTP) a condus la scăderea pieței de autoturisme în perioada septembrie-decembrie 2018. Situația s-a repetat și la 1 septembrie 2019, dar evoluția ulterioară din 2019 – creștere puternică în ultimele 4 luni, comparativ cu aceeași perioadă din 2018 – a avut drept rezultat pe ansamblul întregului an 2019 o creștere generală a înmatriculărilor de autoturisme cu 23,4%”, transmite APIA.
În ceea ce privește înmatriculările de mașini rulate, acestea au înregistrat o scădere de 6,1% în 2019.
Chiar și în aceste condiții, mașinile rulate din România, peste 444 de mii, sunt de 2,7 ori mai multe decât cele noi. Circa 260.000 dintre acestea au un nivel de poluare ridicat, având o vechime de peste zece ani.