sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 noiembrie, 2020

Piaţa motocicletelor, ATV-urilor și a scuterelor din România a înregistrat o creştere a înmatriculărilor de 22,8% în primele 10 luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În contrast, achizitiile de autoturisme au scăzut cu 27,8%, în aceași perioadă.

Creșterea pe piața moto a fost accelerată de recordul de achiziții din octombrie, de peste 82%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicate luni.


Creșterea din octombrie consolidează tendința ascendentă din cele lunile iunie (+33,8%), iulie (+10,5%), august (+46,3%) și septembrie (+68,9%), după ce anul 2020 a debutat spectaculos (30,5% în ianuarie şi 63% în februarie), iar criza coronavirus a determinat scăderea abruptă de 59,1% din aprilie.

Înmatriculările de motociclete a crescut cu 9,3% în primele 10 luni, cele de ATV-uri cu 46%, și doar vânzările de scutere au scăzut cu 9% față de aceeași perioadă din 2019.

BMV și Honda domină topul mărcilor

În topul mărcilor de motociclete pe primele 10 luni, primul loc este ocupat de BMW – cu 348 de unităţi (20,2% cotă de piaţă), urmat de Honda – cu 319 unităţi (18,5% cotă de piaţă), Kawasaki – cu 209 unităţi (12,2% cotă de piaţă), Yamaha – cu 184 de unităţi (10,7% cotă de piaţa) şi KTM – cu 153 de unităţi (8,9% cotă de piaţă).


La scutere, primele cinci poziţii ale clasamentului sunt ocupate de Piaggio – cu 97 de exemplare, Yamaha (70), SYM (57), BMW (36) şi Honda (24).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La categoria ATV conduce CF MOTO, cu 1.451 de unităţi înregistrate, urmată de Linhai – cu 315 unităţi şi TGB – cu 155 de unităţi.

Din punct de vedere al analizei teritoriale, zonele în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete sunt:

  • Municipiul Bucureşti (706 unităţi şi 41% din total)
  • Ilfov (110 unităţi şi 6,4% din total),
  • Cluj (98 de unităţi şi 5,7% din total),
  • Constanţa (66 de unităţi şi 3,8% din total)
  • Sibiu (62 de unităţi şi 3,6% din total)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: