duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 februarie, 2021

Înmatriculările de autovehicule au scăzut în România cu 46,6% în ianuarie față de aceeaşi lună a anului 2020, până la 7.660 de unități, iar autoturismele au înregistrat un declin de 52,2%, până la 5.913 unități, potrivit datelor anunțate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) conduce de Dacia cu 1.160 de unităţi, urmată de Ford (987 unităţi), Toyota (764), Hyundai (661), Volkswagen (542), Skoda (468) şi Mercedes (465).

La autotusrisme înmatriculările cele mai multed in ianuarie sunt cele de Dacia, cu 914 unităţi (-74,4% faţă de 2020, cotă de piaţă 15,5%), urmată de către Ford – cu 734 de unităţi (+31,3% şi cotă de 12,4%), Toyota – 705 unităţi (+8,1% şi cotă de piaţă de 11,9%), Hyundai – cu 661 de unităţi (-25,2%, cotă de piaţă de 11,2%), Skoda – cu 468 de unităţi (-54,5% şi cotă de 7,9%) şi Volkswagen – cu 452 de unităţi (-65,8%, cotă de piaţă de 7,6%).


După modele, Dacia Logan este pe primul loc, cu 365 de unităţi înmatriculate în prima lună a anului 2021, dar în scădere cu 75,8% comparativ cu datele din ianuarie 2020.

Urmează Ford Puma, cu 237 de unităţi (cu o creştere de 13 ori comparativ cu volumul din ianuarie 2020), Ford Focus (225 de unităţi, în scădere cu 16%), Hyundai I20 (cu 202 unităţi, -28,4%) şi Dacia Sandero (189 unităţi, -79,7%).

După motorizare, ponderea celor pe benzină s-a redus la 59,2%, în scădere cu 8,6 puncte procentuale faţă de luna ianuarie 2020. Totodată, autoturismele cu motoare diesel înregistrează o scădere mult mai mică a cotei de piaţă (de doar 1,2 puncte procentuale) faţă de decembrie 2020, respectiv de doar 0,3 puncte procentuale în comparaţie cu luna ianuarie a anului trecut.

Ofensiva electrică

Pe segmentul autoturismelor ecologice, înmatriculările au crescut, în ianuarie 2020, cu 26% comparativ cu luna similară a anului trecut. Cota de piaţă a ajuns la 14,3%, faţă de doar 5,4%, cât s-a înregistrat în luna similară din anul anterior.


Pe subcategorii, se consemnează un salt important, de 0,6%, la autoturismele 100% electrice şi una mult mai consistentă, de 66,1% în cazul celor hibride plug-in. De asemenea, autoturismele full hybrid înregistrează o evoluţie pozitivă (+30,1%), de la an la an.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La autovehiculele full electrice şi hibride plug-in cele mai mari volume ale vânzărilor înregistrează: Volkswagen (cu 59 de unităţi), BMW (38), Mercedes Benz (19), Volvo (18) şi Renault (17). În acest context, achiziţiile de autoturisme electrice înregistrează, pe volume, o creştere cu 17,9%, şi o cotă de piaţă semnificativ mai mare (4,4%) decât în luna similară din 2020.

La nivel general, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în ianuarie 2021, au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 63% din total, restul de 37% revenindu-le persoanelor fizice.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: