Începând de astăzi, 7 februarie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a pus la dipoziţia consumatorilor numărul de WhatsApp 0790.219.551 pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă, scrie Agerpres.
La acest număr sunt aşteptate mesajele scrise şi imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgenţă în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul ţării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări pentru neplata unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.
Comisarii ANPC vor selecta mesajele urgente care se află în competenţa legală de soluţionare a instituţiei şi le vor da curs.
ANPC precizează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent.
„Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege”, se arată în comunicat.