marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

11 decembrie, 2011

Guvernul a convenit cu FMI să continue concedierile la companiile feroviare, dar cere voie să deblocheze angajările în sectoare publice unde este deficit de personal, precum sănătatea, se arată în cea mai recentă scrisoare de intenție către Fond, prezentată duminică de MEDIAFAX.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Toate aceste măsuri sunt pregătite să fie aplicate pe parcursul anului viitor, relevă scrisoarea de intenţie convenită de guvern şi Fondul Monetar Internaţional la nergocierile din toamna acestui an.

Măsuri la companiile feroviare:

  • Guvernul va desfiinţa până la finele 2012 alte 85 posturi la societatea Electrificare CFR şi 28 locuri în perioada imediată la Intervenţii Feroviare. În acelaşi timp, angajaţilor rămaşi la Intervenţii Feroviare li se va impune patru zile de concediu fără plată.
  • Intervenţii Feroviare, care anul trecut a avut un număr mediu de 304 angajaţi, a fost inclusă în primăvara acestui an pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI. La Electrificare CFR lucrează aproximativ 3.000 angajaţi.
  • Numărul total al liniilor de căi ferate aflate în administrarea CFR SA va fi redus substanţial în următorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce va conduce la concedierea a 2.000 angajaţi ai companiei până la sfârşitul lunii aprilie 2012, comparativ cu numărul de salariaţi din septembrie 2011.
  • Vor continua licitaţiile pentru închirierea a 1.600 kilometri de linii cale ferată, astfel încât numărul total al liniilor aflate sub management privat să ajungă la un total de 4.000 kilometri. Liniile de cale ferată pentru care licitaţiile vor eşua vor fi închise până la sfârşitul lunii aprilie.
  • Nu vor fi însă disponibilizaţi angajaţii care lucrează cu fonduri UE.
  • Guvernul va elabora până la jumătatea lunii ianuarie 2012 un plan de creştere a veniturilor obţinute din închirierea spaţiilor comerciale ale CFR, inclusiv cu posibile parteneriate public-privat (PPP).

Privatizări în energie, industrie chimică, Poștă:

  • Amânarea cu şase luni, până la sfârşitul anului 2012, a termenului până la care să fie privatizare cele două mari companii energetice, Oltenia şi Hunedoara.
  • Prelungirea termenelor de privatizare a combinatului Oltchim Râmnicu Vâlcea (OLT), dar procedurile să fie încheiate în totalitate până la sfârşitul lunii aprilie 2012
  • Guvernul nu va mai cumpăra rafinăria Arpechim de la OMV Petrom (SNP). „Nici Oltchim, nici Guvernul nu vor achiziţiona rafinăria Arpechim înainte de privatizare”, se arată în scrisoarea de intenție. Oltchim are 3.454 angajaţi, iar la Arpechim lucrează 700 de salariaţi.
  • FMI a impus Guvernului ca până la sfârşitul lunii aprilie 2012 să găsească un investitor strategic care să preia cel puţin 20% din acţiunile deţinute la Poşta Română, prein majorare de capital.
  • Începerea procedurilor de concediere colectivă a angajaţilor din Poșta Română.

 Angajări în sectorul bugetar:

Guvernul încearcă să excepteze de la regula de angajare a unei singure persoane la şapte posturi vacantate, introdusă în 2009, zonele care au un deficit de personal. Guvernul se angajează să reducă totalul cheltuielilor de personal sub 7,2% din PIB şi să continue anul viitor politica de angajare a unei singure persoane la şapte posturi vacantate, dar după un sistem mai „flexibil”.

Măsuri pentru mediul privat:

  • FMI şi Comisia Europeană au impus Guvernului României să elimine restricțiile la deschiderea de hypermarketuri până la sfârşitul lunii ianuarie 2012, după ce termenul stabilit iniţial a fost depăşit.
  • FMI CE vor astfel condițiilor legate de acordul magazinelor concurente la emiterea autorizaţiei şi prezentarea unui studiu de impact de către investitorul care solicită avizul.
  • Guvernul mai trebuie să elimine și condiția prezentării unui „studiu de piaţă şi impact” de către companiile care vor să deschidă lanțuri de retail. În present, aceste studii de impact motiveze alegerea locului respectiv, harta comercială a zonei, descrierea tipologică a structurilor de vânzare existente în zonă, caracteristicile demografice şi sociale ale zonei, impactul deschiderii noului magazin din punct de vedere urbanistic, socio-economic şi comercial.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: