Un studiu publicat miercuri de compania americană Cisco relevă faptul că strategiile eficiente pentru securitate cibernetică au potențialul de a genera afaceri de aproximativ 5.300 de miliarde de dolari în sectorul privat în următorii 10 ani.
Din suma totală, o treime (aproximativ 1.700 miliarde dolari) ar urma să fie cheltuită pentru protecția drepturilor de proprietate intelectuală și pentru evitarea atacurilor cibernetice asupra rețelelor companiilor private.
Restul de 3.600 miliarde de dolari ar putea proveni din cheltuieli făcute de organizațiile dornice să își îmbunătățească practicile în materia securității cibernetice cu scopul inovării și dezvoltării.
Potrivit raportului „Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector”, șase industrii – producție, servicii financiare, comerț, servicii, sănătate, petrol și gaze- vor contribui cu aproape trei sferturi din valoarea globală a sectorului digital în următoarea decadă.
Studiul menționează că în timp ce tehnologiile pentru segmentul consumer, precum echipamentele wearable (dispozitive electronice care pot fi purtate ca accesorii vestimentare) aduc o creștere semnificativă a valorii digitale în comparație cu conexiunile business-to-business, soluțiile digitale axate pe oameni, cum ar fi cele pentru colaborare video și mobilitate, ajută la creșterea capacității companiilor de a inova mai repede și mai eficient.
Cisco precizează că doar 20% din potențialul generat anul trecut de digitalizare, proces care presupune transformarea afacerilor din orice industrie, concomitent cu crearea unei noi piețe la nivel global, au fost accesate de companiile din sectorul privat.
Exemple de bune practici în domeniul digital sunt, potrivit analizei Cisco, companii precum Apple, Uber și Tesla, companii dispuse sa creeze noi modele de business inovative care determină schimbări la nivel de industrii întregi.
Potrivit studiului, retailerii pot îmbunătăți substanțial relația pe care o au cu clienții și pot eficientiza forța de munca, prin investiții în digitalizarea afacerilor, iar acest lucru le permite sa concureze cu magazinele care își desfășoară activitatea strict online.
Valoarea pe care o generează digitalizarea doar prin oferirea de analize mai detaliate despre procesele de business reprezintă aproximativ 285 de miliarde de dolari.