joi

20 iunie, 2024

5 octombrie, 2022

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri un memorandum privind schema de ajutor de minimis dedicată sectorului cultural independent din România, proiect inițiat de Ministerul Culturii pentru ajutorarea operatorilor culturali a căror activitate a fost restricţionată pe perioada stării de urgenţă sau pe perioada stării de alertă.

Obiectivul schemei îl reprezintă susţinerea a aproximativ 6.000 de entităţi care activează în sectorul cultural din România şi a căror activitate a fost afectată în pandemia cu Coronavirus.

Bugetul total disponibil este de 140 milioane lei (aproximativ 28 milioane euro) și se acordă sub forma unor granturi în cuantum de 20% din diferenţa dintre cifra de afaceri obţinută din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi cifra de afaceri obţinută din activitatea eligibilă aferentă anului 2020, dar fără a depăşi echivalentul în lei a 200.000 euro.

Numărul beneficiarilor, majorat cu 1.000 de entități


„În urma procesului de consultare publică lansat (în luna martie – n.r.) de Ministerul Culturii au fost primite sugestii şi observaţii de la reprezentanţii sectorului cultural, care au determinat majorarea cu 1.000 a numărului de potenţiali beneficiari”, se arată într-un comunicat remis de Ministerul Culturii.

Solicitările vor fi depuse de la data intrării în vigoare a Ordinului Ministrului Culturii de aprobare a acestei scheme de ajutor până la 30 iunie 2023.

Plăţile urmează să se facă până cel târziu la 31 decembrie 2023, arată sursa citată.

Costuri eligibile

Sunt eligibile următoarele cheltuieli:

  • obligaţiile fiscale restante şi alte creanţe bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal, existente la momentul acordării grantului, care vor fi achitate cu prioritate în cadrul perioadei de 6 luni de la data acordării ajutorului de minimis;
  • din grantul acordat, beneficiarii pot achita obligaţii fiscale şi alte creanţe bugetare care se înregistrează la plată după data acordării ajutorului de minimis şi până la expirarea perioadei de 6 luni de la data primei plăți.;
  • orice cheltuieli efectuate și înregistrate în contabilitatea beneficiarului într-o perioadă de maximum 6 luni de la data acordării ajutorului de minimis.

Nu sunt eligibile cheltuielile deja compensate prin intermediul altor ajutoare de stat/de minimis sau alte finanțări nerambursabile din surse publice acordate beneficiarului.

Taxa pe valoarea adăugată este eligibilă numai dacă aceasta nu se poate recupera. În cazul în care TVA poate fi dedusă doar parțial, numai partea care nu poate fi recuperată este eligibilă.

Indiferent de tipul cheltuielii, beneficiarul are obligația menţinerii activităţii pentru care a obţinut finanţare cel puţin 6 luni, de la data primei plăți. Perioada de suspendare ori întrerupere a activităţii comerciale nu se ia în calcul la determinarea termenului de 6 luni.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: