marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 ianuarie, 2020

Grupul aeronautic Airbus a anunţat vineri că efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaştere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test din familia Airbus, pe aeroportul Toulouse-Blagnac.

Echipajul de testare – format din doi piloţi, doi ingineri de testare şi un inginer de zbor – a efectuat miercuri, 18 decembrie, o primă decolare în jurul orei 10.15. Au fost realizate în total opt decolări în patru ore şi jumătate, potrivit unui comunicat Airbus.

„Aeronava a funcţionat conform aşteptărilor, în timpul acestor teste de referință. În timp ce realizam alinierea pe pistă și aşteptam autorizarea decolării de la controlul de trafic aerian, am cuplat pilotul automat. Am acționat comenzile de accelerare motoare în regimul de decolare şi am monitorizat aeronava. Aceasta a început să se deplaseze şi să accelereze, menţinându-se automat pe axul pistei, exact la viteza necesară”, a declarat pilotul de test Airbus, căpitanul Yann Beaufils.


Pilotul a mai spus că „botul aeronavei a început să se ridice automat până la unghiului de atac necesar pentru decolare şi, câteva secunde mai târziu, eram în aer”.

Mai degrabă decât să se bazeze pe Instrument Landing System (ILS, Sistemul de Aterizare Instrumentală – tehnologia de la sol utilizată în prezent de aeronavele de pasageri pe aeroporturile din lume unde această tehnologie este prezentă), decolarea automată a fost posibilă cu ajutorul tehnologiei de recunoaştere vizuală instalată direct pe aeronavă.

Decolarea automatizată este o etapă de referință a proiectului Airbus “Autonomous Taxi, Take-Off & Landing“ (ATTOL), care a fost lansat în iunie 2018. ATTOL este unul dintre programele de testare ale Airbus privind impactul automatizării asupra aeronavelor. Următorii paşi ai proiectului au în vedere secvențele de rulaj pe pistă şi aterizare cu asistare vizuală, până la jumătatea anului 2020.

„Misiunea Airbus nu este să realizarea zborului autonom ca scop în sine, ci explorarea tehnologiilor autonome, ca și alte inovaţii în domenii precum materiile prime necesare în industrie, electrificare şi conectivitate. Astfel, Airbus analizează potenţialul acestor tehnologii în abordarea provocărilor industriale-cheie de mâine, inclusiv îmbunătăţirea gestionării traficului aerian şi a operaţiunilor aeronautice viitoare, precum şi identificarea unor soluţii pentru lipsa de personal aeronautic specializat”, spune comunicatul citat.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Rezultatele obţinute din explorarea acestor tehnologii vor fi folosite și pentru a îmbunătăţi siguranţa aeronavelor, asigurând menţinerea standardelor actuale în domeniu.

Compania are grijă să precizeze că, „pentru ca tehnologiile autonome să îmbunătăţească manevrele de zbor şi performanţa generală a aeronavelor, piloţii vor rămâne în centrul operaţiunilor. Tehnologiile autonome sunt esenţiale pentru sprijinirea piloţilor, ceea ce le va permite să se concentreze mai puţin pe operarea aeronavelor şi mai mult pe luarea deciziilor strategice şi managementul zborului”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: