cursdeguvernare

sâmbătă

12 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Aeroportul Băneasa a dispărut din Master Planul de Transport

15 octombrie, 2014

O nouă sesiune de consultări desfăşurate miercuri pe tema Master Planului General de Transport a scos la iveală o nouă eroare a documentului întocmit de compania AECOM- din document lipseşte orice menţiune legată de Aeroportul Băneasa.

Omisiunea a fost sesizată de Radu Merica, preşedintele Aircraft Owner and Pilot Association of Romania şi fost preşedinte CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

„O întrebare se referă la aeroportul Băneasa. Aeroportul Bucureşti – Băneasa, la anul 2020, nu mai e pe hartă. L-am ucis între timp? Să ştim de pe acum, pentru că acolo e şi Romaero, sunt şi investiţii în curs”, a afirmat în cadrul reuniunii Radu Merica.


Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat în replică faptul că va cere explicaţii consultantului AECOM privind neincluderea aeroportului Băneasa în Master Plan.

Prezent la eveniment, Valentin Iordache, director de comunicare şi relaţii publice la CNAB, companie care administrează aeroporturile din Otopeni şi Băneasa, a afirmat că este convins că în legătură cu aeroportul Băneasa va fi operată în curând o rectificare, mai ales că că Master Planul include “şi alte informaţii eronate”.

Aerogara Băneasa – Aurel Vlaicu deserveşte în prezent zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare, după ce, în 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni.

“Chestiunea legată de Băneasa nu o înţeleg. Am mai văzut odată Băneasa scoasă de la lista cu Schengen în guvern şi era să întorc masa pe dos. Dacă mai văd o dată aici, o să vreau scris să-mi explicaţi de ce. Cineva se tot luptă cu Băneasa asta. La noi pe Dâmboviţa este normal, tot ar face unul o casă în mijlocul pistei”, a mai spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.


Ministrul Transporturilor a adăugat că orice capitală „adevărată” în Europa are minim două aeroporturi.

“Fiţi siguri că şi Bucureştiul o să aibă şi Otopeni, şi Băneasa. Eventual, în timp, dacă am fi extrem de serioşi şi de harnici, atunci Bucureştiului îi trebuie un aeroport mare, în altă parte decât în Băneasa sau Otopeni. Până când va fi acest lucru posibil va mai trece puţin timp”, a mai spus Rus.

Ideea construcţiei unui nou aeroport care să deservească Bucureştiul datează de mai mulţi ani, fără ca autorităţile să înceapă un astfel de proiect. Una dintre locaţiile vehiculate era Adunaţii Copăceni, în judeţul Giurgiu.

Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi până în 2030 şi necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.

Compania americană AECOM este consultantul statului român pentru realizarea documentului, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012.

Potrivit documentului, sectorul aerian are nevoie de o finanţare totală de 599 milioane euro până în 2030, din care sursele disponibile totalizează 461 milioane euro, adică aproape 77% din necesar.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: