La obiect

Prețul carburanților în România: Ponderea taxelor, mult sub media europeană. Marjele benzinăriilor au crescut cu peste 4% în ultimii patru ani

Ponderea taxelor în prețul final al carburanților din România este cu peste zece procente mai redusă decât media europeană în cazul benzinei, respectiv cinci procente… Mai mult

05.12.2019

Evenimentul

NATO – concluziile unui summit sensibil: Cele 3 premiere din declarația oficială și întorcerea ”în cazarmă” a Turciei

Zarva, îndoielile și contondențele dintre aliați au fost atât de mari înaintea summitului NATO de la Londra, încât evenimentul a avut de pus ordine până… Mai mult

04.12.2019

Analiză

Creşterea costului forţei de muncă, triplă față de creșterea economică și în contradicție cu scăderea productivității muncii

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul III 2019 cu 13,18% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

04.12.2019

La obiect

Și o veste bună: „Inflaţia industrială” a scăzut puternic

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu peste patru puncte procentuale pe parcursul ultimelor 12 luni, de la 6,38% în octombrie 2018 la doar… Mai mult

03.12.2019

Cronicile

Aeroportul Băneasa a dispărut din Master Planul de Transport

de Victor Bratu 15.10.2014

O nouă sesiune de consultări desfăşurate miercuri pe tema Master Planului General de Transport a scos la iveală o nouă eroare a documentului întocmit de compania AECOM- din document lipseşte orice menţiune legată de Aeroportul Băneasa.

Omisiunea a fost sesizată de Radu Merica, preşedintele Aircraft Owner and Pilot Association of Romania şi fost preşedinte CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

„O întrebare se referă la aeroportul Băneasa. Aeroportul Bucureşti – Băneasa, la anul 2020, nu mai e pe hartă. L-am ucis între timp? Să ştim de pe acum, pentru că acolo e şi Romaero, sunt şi investiţii în curs”, a afirmat în cadrul reuniunii Radu Merica.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat în replică faptul că va cere explicaţii consultantului AECOM privind neincluderea aeroportului Băneasa în Master Plan.

Prezent la eveniment, Valentin Iordache, director de comunicare şi relaţii publice la CNAB, companie care administrează aeroporturile din Otopeni şi Băneasa, a afirmat că este convins că în legătură cu aeroportul Băneasa va fi operată în curând o rectificare, mai ales că că Master Planul include “şi alte informaţii eronate”.

Aerogara Băneasa – Aurel Vlaicu deserveşte în prezent zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare, după ce, în 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni.

“Chestiunea legată de Băneasa nu o înţeleg. Am mai văzut odată Băneasa scoasă de la lista cu Schengen în guvern şi era să întorc masa pe dos. Dacă mai văd o dată aici, o să vreau scris să-mi explicaţi de ce. Cineva se tot luptă cu Băneasa asta. La noi pe Dâmboviţa este normal, tot ar face unul o casă în mijlocul pistei”, a mai spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Ministrul Transporturilor a adăugat că orice capitală “adevărată” în Europa are minim două aeroporturi.

“Fiţi siguri că şi Bucureştiul o să aibă şi Otopeni, şi Băneasa. Eventual, în timp, dacă am fi extrem de serioşi şi de harnici, atunci Bucureştiului îi trebuie un aeroport mare, în altă parte decât în Băneasa sau Otopeni. Până când va fi acest lucru posibil va mai trece puţin timp”, a mai spus Rus.

Ideea construcţiei unui nou aeroport care să deservească Bucureştiul datează de mai mulţi ani, fără ca autorităţile să înceapă un astfel de proiect. Una dintre locaţiile vehiculate era Adunaţii Copăceni, în judeţul Giurgiu.

Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi până în 2030 şi necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.

Compania americană AECOM este consultantul statului român pentru realizarea documentului, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012.

Potrivit documentului, sectorul aerian are nevoie de o finanţare totală de 599 milioane euro până în 2030, din care sursele disponibile totalizează 461 milioane euro, adică aproape 77% din necesar.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.10.2014

Lăsați un comentariu


Stiri

Salariul minim brut crește cu 150 de lei de la 1 ianuarie 2020

Vladimir Ionescu

Guvernul adoptă în ședința de vineri creșterea salariului minim brut, de la suma de 2080 de lei, la 2230 de lei, începând cu data de… Mai mult

Stiri

Activele participanților la fondurile de pensii private au crescut cu 24% în 9 luni din 2019

Adrian N Ionescu

Valoarea activelor totale aflate în administrare de sistemul de pensii private a ajuns la 61,53 miliarde de lei (12,95 miliarde de euro), la 30 septembrie… Mai mult

Stiri

Guvernul modifică OUG 114: Dispar taxa pe activele bancare și cerințele de capital impuse pensiilor private

Vladimir Ionescu

Modificarea OUG 114 / 2018 cât și OUG 19 / 2019 va include şi eliminarea de anul viitor a taxei pe activele bancare, potrivit unei… Mai mult

Stiri

CNSC blochează afacerea tramvaielor turcești pentru București

Vladimir Ionescu

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat decizia de atribuire prin care compania turcească Durmazlar urma să furnizeze Primăriri Municipiului București 100 de tramvaie, conform… Mai mult

Stiri

Lucrări PNDL la decontare / Guvernul refuză plăți de 150 milioane lei și alocările cerute de Gabriela Firea

Vladimir Ionescu

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA) a decis respingerea de la plată a unor facturi 146 de milioane de lei pentru obiective de investiţii… Mai mult

Stiri

Cele 6 obiective ale Strategiei fiscal-bugetare pe 2020 – 2022

Adrian N Ionescu

Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a anunțat obiectivele strategiei fiscal bugetare pentru perioada 2020-2022, printre care se numără crearea unor politici fiscale predictibile, stimularea creșterii… Mai mult

Stiri

Doar 700 de deținuți au urmat cursuri de calificare profesională în ultimii 2 ani

Vladimir Ionescu

Din cei peste 20.000 de deținuți aflați în penitenciarele din România, doar 700 au urmat cursuri de calificare profesională, în 2017 și 2018. Finanțarea acestora… Mai mult