fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

ADAC acuză mărci auto de prestigiu că nu respectă normele de poluare

de Iulian Soare 1.10.2015

adac autovehicule poluareConaționalii Volkswagen de la ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), cea mai mare asociație de acest gen din lume, a efectuat teste pe mai multe mărci de automobile și au demonstrat că firma germană Volkswagen nu este singura care nu respectă normele de mediu.

În aceeași situație se află și câteva modele diesel fabricate de Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyundai şi Mazda, scrie The Guardian.

Ceea ce nu spune ADAC este că Volkswagen a fost singura care a falsificat rezultatele emisiilor de gaze, instalând un soft ce recunoaște momentul în care se fac teste și modifică imediat parametrii de funcționare.

Volvo S60, Espace Energy de la Renault, modelul X-Trail al companiei Nissan și Jeep Renegade, de exemplu, depășeșsc de 10 ori normele europene de poluare.

BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Mazda, Mercedes și Peugeot au și ele declarate emisii subevaluate, potrivit ADAC.

Expunerea pe termen scurt la niveluri ridicate de oxizi de azot pot provoca boli respiratorii grave și agravează bolile de inimă existente, potrivit studiilor medicale.

ADAC a testat 79 de autovehicule și doar un sfert din ele s-au dovedit a fi în parametrii de mediu declarați.

Verificare s-a făcut pe standarde mai riguroase, testele WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), proceduri dezvoltate de experți din UE, Japonia și India, și care vor fi aplicate din 2017 în Europa.

Cele mai mari depășiri ale normelor europene, la testele ADAC:

  • X-Trail 1.6 cDi, de la Nissan, depășește de 14 ori nivelul de oxizi de azot declarați
  • De la Renault, modelele Espace Energy dCi 160 (de 11 ori), iar Grand Scenic și Kadjar se află printre primele 10 mașini poluante
  • Jeep Renegade 2.0, depășește de 10 ori mai mulți oxizi de azot
  • De șase ori mai multe noxe au fost identificate la i20 1.1 de la Hyundai,  Fiat 500x 1.6 și DS5 Hybrid4 de la Citroen.
depasiri norme poluare autovehicule

The Guardian

Miza: dispozitive care costă câteva sute de euro

Experții în probleme de mediu au avertizat de mai mult timp că există probleme cu laboratoarele oficiale de testare a oxizilor de azot și cu testele făcute de ele.

Un raport al grupului Transport & Environment (T&E), arăta recent că testele pe șosea, în condiții reale de circulație, arată o depășire de șapte ori a limitelor admise de noxe, în cazul autovehiculelor diesel.

T&T mai spunea în raport că producătorii auto vând în SUA modele mult mai puțin poluante, pentru a respecta regulile stricte de acolo, dar cu un cost de producție mai mare.

Nevoiți să se încadreze în normele din SUA, producătorii instaleză device-uri de captare a emisiilor care costă însă câteva sute de euro.

Marea Britanie este țara europeană care intenționează să introducă testarea în condiții reale de funcționare, adică pe șosea, dar acestea nu se vor aplica tuturor mașinilor noi din UE decât din 2018, cel mai devreme.

Producătorii auto cer amânarea testelor pe șosea până în 2020.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.10.2015

Lăsați un comentariu


Stiri

BNR primește o linie de finanțare de 4,5 miliarde de euro de la BCE pentru asigurarea lichidității de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) și Banca Națională a României (BNR) au convenit asupra unui aranjament în cadrul căruia se va furniza BNR lichiditate în euro,… Mai mult

Stiri

Statul încasează de la Hidroelectrica dividende suplimentare de 600 milioane de lei

Adrian N Ionescu

Ministerul Economiei și Energiei a decis, cu puterea pachetului de 80% din acțiunile Hidroelectrica, distribuirea de către companie a unor dividende suplimentare de 750 de… Mai mult

Europa

Benzinăriile din Germania, obligate să instaleze stații de încărcare pentru maşinile electrice

Adrian N Ionescu

Germania va obliga toate benzinăriile de pe teritoriul său să aibă staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru încurajarea cererii acestui segment auto. Măsura apare… Mai mult

Europa

Comenzile din Germania au scăzut cu peste 25% în aprilie. Punctul minim al recesiunii industriale a trecut

Alexandra Pele

Comenzile din industria germană au scăzut cu 25,8% în aprilie, cel mai abrupt declin lunar din 1991, potrivit datelor publicate vineri și citate de Reuters.… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Iordan, CEO Pfizer Romania: Singur, sistemul public nu poate face față provocărilor prezente sau viitoare

Redacţia

Reforma în sistem este treaba autorităților însă jucătorii privați pot sprijini anumite zone. De exemplu, „Pfizer are know how extarordinar pe educație în Sănătate. Trebuie… Mai mult

Europa

Comisia Europeană extinde măsurile de control a investițiilor, împotriva preluărilor ostile din afara UE. Mai ales a celor chineze

Adrian N Ionescu

Comisia Europeană a propus extinderea controlului asupra investiţiilor străine în blocul comunitar, la proiecte din domeniul apărării, energiei nucleare şi comunicaţiilor prin satelit. Măsura este… Mai mult

Stiri

Guvernul a aprobat memorandumul de susținere a companiilor mari, operațional în 30 de zile, promite Florin Cîțu

Vladimir Ionescu

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat, joi seară, că Guvernul a aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari, spunând că şi acestea… Mai mult