Analiză

T2 din 2019 – Venitul mediu lunar s-a dublat din 2014 încoace

Datele publicate de INS pentru trimestrul II 2019 arată că veniturile românilor au depășit nivelul de 1.800 lei lunar pe persoană. Ele au fost de… Mai mult

07.10.2019

La obiect

Deficit bugetar la opt luni – salariile bugetarilor au dat peste 40% din creșterea cheltuielilor

Execuția bugetară pe primele opt luni din anul 2019 s-a soldat cu un deficit de circa 21,9 miliarde de lei sau 2,13% din PIB-ul estimat… Mai mult

07.10.2019

Chestiunea

Gospodăriile de pensionari, majoritare în România: Statistica tristă care pune politicile pe termen scurt în contradicție cu cele pe termen lung

Cele mai multe dintre cele aproape 7,5 milioane de gospodării din România sunt de pensionari, după statutul ocupațional al capului gospodăriei, potrivit datelor publicate de… Mai mult

06.10.2019

La obiect

Bugetul de Apărare la 8 luni: 1% din PIB, din care 02% din PIB sunt pentru înzestrare

Intrat în ultimul trimestru al anului 2019, Guvernul României ar trebui să depună eforturi deosebite pentru a respecta angajamentul de 2% cheltuieli anuale pentru Apărare… Mai mult

03.10.2019

Cronicile

ADAC acuză mărci auto de prestigiu că nu respectă normele de poluare

de Iulian Soare 1.10.2015

adac autovehicule poluareConaționalii Volkswagen de la ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), cea mai mare asociație de acest gen din lume, a efectuat teste pe mai multe mărci de automobile și au demonstrat că firma germană Volkswagen nu este singura care nu respectă normele de mediu.

În aceeași situație se află și câteva modele diesel fabricate de Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyundai şi Mazda, scrie The Guardian.

Ceea ce nu spune ADAC este că Volkswagen a fost singura care a falsificat rezultatele emisiilor de gaze, instalând un soft ce recunoaște momentul în care se fac teste și modifică imediat parametrii de funcționare.

Volvo S60, Espace Energy de la Renault, modelul X-Trail al companiei Nissan și Jeep Renegade, de exemplu, depășeșsc de 10 ori normele europene de poluare.

BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Mazda, Mercedes și Peugeot au și ele declarate emisii subevaluate, potrivit ADAC.

Expunerea pe termen scurt la niveluri ridicate de oxizi de azot pot provoca boli respiratorii grave și agravează bolile de inimă existente, potrivit studiilor medicale.

ADAC a testat 79 de autovehicule și doar un sfert din ele s-au dovedit a fi în parametrii de mediu declarați.

Verificare s-a făcut pe standarde mai riguroase, testele WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), proceduri dezvoltate de experți din UE, Japonia și India, și care vor fi aplicate din 2017 în Europa.

Cele mai mari depășiri ale normelor europene, la testele ADAC:

  • X-Trail 1.6 cDi, de la Nissan, depășește de 14 ori nivelul de oxizi de azot declarați
  • De la Renault, modelele Espace Energy dCi 160 (de 11 ori), iar Grand Scenic și Kadjar se află printre primele 10 mașini poluante
  • Jeep Renegade 2.0, depășește de 10 ori mai mulți oxizi de azot
  • De șase ori mai multe noxe au fost identificate la i20 1.1 de la Hyundai,  Fiat 500x 1.6 și DS5 Hybrid4 de la Citroen.
depasiri norme poluare autovehicule

The Guardian

Miza: dispozitive care costă câteva sute de euro

Experții în probleme de mediu au avertizat de mai mult timp că există probleme cu laboratoarele oficiale de testare a oxizilor de azot și cu testele făcute de ele.

Un raport al grupului Transport & Environment (T&E), arăta recent că testele pe șosea, în condiții reale de circulație, arată o depășire de șapte ori a limitelor admise de noxe, în cazul autovehiculelor diesel.

T&T mai spunea în raport că producătorii auto vând în SUA modele mult mai puțin poluante, pentru a respecta regulile stricte de acolo, dar cu un cost de producție mai mare.

Nevoiți să se încadreze în normele din SUA, producătorii instaleză device-uri de captare a emisiilor care costă însă câteva sute de euro.

Marea Britanie este țara europeană care intenționează să introducă testarea în condiții reale de funcționare, adică pe șosea, dar acestea nu se vor aplica tuturor mașinilor noi din UE decât din 2018, cel mai devreme.

Producătorii auto cer amânarea testelor pe șosea până în 2020.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.10.2015

Lăsați un comentariu


Europa

Germania reduce prognoza de creștere economică și pentru 2020

Alexandra Pele

Germania a redus prognoza de creștere economică pentru anul viitor la 1% din PIB, de la 1,5% estimarea anterioară. Guvernul de la Berlin anticipează că… Mai mult

Stiri

Număr record de spectatori la teatru și operă, în 2018. Fără bani pentru noi premiere, creșterea se va opri

Mariana Bechir

Aproape 79% din românii de peste 16 ani nu participaseră în 2015 (singurul an pentru care Eurostat deține date comparative detaliate) la nici măcar un… Mai mult

Europa

Acord nou, probleme noi: Pisica Brexitului a fost aruncată în Parlamentul de la Londra, unde nu există a treia variantă

Victor Bratu

Uniunea Europeană nu are motive să răsufle ușurată: perspectiva ieșirii Marii Britanii din Uniune fără un acord nu a fost înlăturată. Chiar devine mai probabilă… Mai mult

Stiri

Ofițerii de Securitate care l-au torturat pe Gheorghe Ursu – achitați. Decizia nu e definitivă

Vladimir Ionescu

Magistrații Curții de Apel Bucureşti i-au achitat, joi, pe Marin Pârvulescu și Vasile Hodiş, foști ofițeri de Securitate, acuzați inițial de crime împotriva umanității, în… Mai mult

Stiri

Mafia pădurilor / Un al doilea pădurar ucis de hoții de lemne în ultima lună

Vladimir Ionescu

Un angajat al Romsilva a fost ucis de hoții de lemne surprinși în pădure. Liviu Pop (30 de ani, cu trei copii), era pădurar în… Mai mult

Europa

Un nou acord Brexit: textele revizuite ale Acordului de Retragere și ale Declarației politice

Victor Bratu

Echipele de negociatori europeni și britanici au ajuns joi la un nou acord Brexit, chiar înaintea reuniunii Consiliului UE de la Bruxelles. Premierul Boris Johnson… Mai mult

Stiri

Criza opioidelor, SUA / Giganții pharma oferă 50 de mld dolari pentru închiderea investigațiilor

Iulian Soare

Cinci producători şi distribuitori de medicamente oferă 22 de miliarde de dolari în numerar și servicii și medicamente în valoare de 28 de miliarde de… Mai mult