joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 august, 2019

Naspers a publicat prospectul de listare la bursa Euronext Amsterdam a acțiunilor Prosus, compania în care gigantul sud-african a concentrat activele sale internaționale de retail prin internet, printre care 80,1% din acțiunile eMAG.

Naspers, cel mai mare grup de media și internet din Africa de Sud și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global, a decis separarea activelor sale de retail online, pentru ca evaluarea sa și brandul său să nu fie afectate de participațiile internaționale.

În afară de eMAG, Naspers mai deține 31% din gigantul chinez din technologie Tencent, evaluat la peste 120 miliarde de dolari, precum și participații la platforme de anunțuri, turism, educație, socializare și livrări mâncare din portofoliu, printre care OLX, Avito, mail.ru, letgo, PayU, Swiggy, iFood, DeliveryHero, Udemy și MakeMyTrip, potrivit prospectului citat (AICI-LINK).


Naspers vrea să vândă până la 27% din acțiunile Prosus prin prin publică inițială (IPO) programată pe 11 septembrie la Amsterdam. Ulterior  va avea loc o listare secundară prin cotarea acţiunilor și la bursa din Johannesburg.

Naspers, respectiv Prosus controlează un pachet de 80,1% din acțiunile eMAG, prin intermediul companiei Dante International, restul acțiunilor revenind omului de afaceri Iulian Stanciu.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Afacerea cuprinde platformele de e-comerț omonime din România, Ungaria, Bulgaria și Polonia, precum și retailerul online de modă FashionDays, printre cei mai mari din România.

eMAG a raportat vânzări în 2018 echivalând cu 4,77 miliarde de lei pe piețele în care operează, în creștere cu 17,5% comparativ cu anul 2017.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: