cursdeguvernare

marți

17 septembrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

SUA propun interzicerea software-ului chinezesc în vehiculele autonome – Reuniune a oficialilor din mai multe state pe tema riscurilor de securitate cibernetică

5 august, 2024

Departamentul Comerțului din SUA urmează să propună săptămânile viitoare interzicerea software-ului chinezesc în vehiculele autonome și conectate, potrivit unor surse Euractiv.

Administrația Biden intenționează să emită o propunere de normă ce ar interzice software-ul chinezesc în vehiculele din Statele Unite cu nivel 3 de automatizare (automatizare condiționată) și peste, ceea ce ar avea ca efect și interzicerea testării pe drumurile din SUA a vehiculelor autonome produse de companii chineze.

De asemenea este vizată și interzicerea circulației pe drumurile din SUA a vehiculelor cu module de comunicații wireless avansate dezvoltate în China, au adăugat sursele Euractiv.


Conform propunerii, producătorii și furnizorii de automobile ar trebui să se asigure că niciunul dintre programele lor software pentru vehicule conectate sau vehicule autonome avansate nu a fost dezvoltat în China, au declarat sursele.

Reglementările vor fi elaborate cu industria autohtonă

Luna trecută, Departamentul Comerțului a declarat că intenționează să emită, în luna august, o propunere de norme privind vehiculele conectate și că se așteaptă să impună limite pentru anumite software-uri produse în China și în alte țări considerate rivale.

Solicitat să comenteze, un purtător de cuvânt al Departamentului Comerțului a declarat duminică că departamentul „este preocupat de riscurile de securitate națională asociate cu tehnologiile din vehiculele conectate”.

Biroul pentru industrie și securitate din departamentului va emite o propunere de reglementare care „se va concentra asupra sistemelor specifice de interes din cadrul vehiculului. Industria va avea, de asemenea, șansa de a revizui această propunere de reglementare și de a prezenta observații”.


Ambasada Chinei la Washington nu a comentat imediat, însă Ministerul chinez de Externe a îndemnat anterior Statele Unite „să respecte legile economiei de piață și principiile concurenței loiale”. Acesta susține că mașinile chinezești sunt populare la nivel mondial întrucât au apărut în urma concurenței acerbe de pe piață și sunt inovatoare din punct de vedere tehnologic.

Reuniune a oficialilor din mai multe state pe tema riscurilor de securitate cibernetică asociate vehiculelor conectate

Miercuri, Casa Albă și Departamentul de Stat au găzduit o reuniune cu aliați și lideri din industrie pentru a „aborda împreună riscurile de securitate națională asociate vehiculelor conectate”, a declarat departamentul. Sursele au declarat că oficialii au dezvăluit detalii ale normei planificate de administrație.

La reuniune au participat oficiali din Statele Unite, Australia, Canada, Uniunea Europeană, Germania, India, Japonia, Republica Coreea, Spania și Regatul Unit, care „au făcut schimb de opinii privind datele și riscurile de securitate cibernetică asociate vehiculelor conectate și anumitor componente”.

Cunoscut și sub denumirea de automatizare condiționată a condusului, nivelul 3 implică o tehnologie ce permite șoferilor să se angajeze în alte activități atunci când se află la volan, de exemplu să vizioneze filme sau să utilizeze smartphone-urilor, dar numai în condiții limitate.

Suspiciuni cu privire la colectarea de date sensibile în timpul testării vehiculelor autonome

În noiembrie, un grup de parlamentari americani a tras un semnal de alarmă cu privire la companiile chineze ce colectează și gestionează date sensibile în timpul testării vehiculelor autonome în Statele Unite și a adresat întrebări unui număr de 10 companii importante, printre care Baidu, Nio, WeRide, Didi Chuxing, Xpeng, Inceptio, Pony.ai, AutoX, Deeproute.ai și Qcraft.

În cele 12 luni care s-au încheiat în noiembrie 2022, companiile chineze de AV au testat mai mult de 450.000 de mile în California.

În iulie 2023, secretarul pentru Transporturi, Pete Buttigieg, a declarat că departamentul său are preocupări legate de securitatea națională în ceea ce privește companiile chineze de vehicule autonome din Statele Unite.

Administrația este îngrijorată de faptul că vehiculele conectate utilizează sistemul de monitorizare a șoferului pentru a asculta sau înregistra ocupanții sau pentru a prelua controlul asupra vehiculului însuși.

„Riscurile la adresa securității naționale sunt semnificative”, a declarat secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo, în luna mai. „Am decis să luăm măsuri pentru că este vorba de lucruri foarte serioase”.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: