Ministerul Apărării Naționale va continua programul de înzestrare cu avioane multirol și după cumpărarea celor 12 aparate F-16 din Portugalia, a declarat, duminică, la Cluj, ministrul Mircea Dușa.
Cele 12 avioane F-16 second hand, comandate din din Portugalia, vor sosi în România în anul 2015, cel mai probabil, a precizat el.
”Vor fi aduse în România, în prima etapă, 12 avioane F-16, urmând ca programul de înzestrare cu avioane multirol să continue. Este un efort serios al Guvernului României şi al bugetului pentru a asigura o asemenea capabilitate militară. Avioanele F-16 vor veni în ţară, probabil, în 2015”, a spus Dușa.
Ministrul a precizat că programul de modernizare în domeniul aviaţiei de vânătoare, început anul acesta, care prevede dotarea flotilelor cu avioane multirol F-16, vizează:
- achiziţia de avioane
- modernizarea avioanelor din punct de vedere mecanic şi al avionicii, ”care va fi de ultimă generaţie”.
- modernizarea infrastructurii din ţară, pentru a fi compatibilă cu avioanele F-16
- achiziţia armanentului şi muniţiei pentru misiuni aeriene
- pregătirea piloților și a personalului de întreţinere.
”Această capabilitate nu se poate realiza de la o zi la alta, ci în timp. Chiar dacă le aducem astăzi, le ţinem pe aeroport, trebuie pregătiţi piloţii, iar pregătirea va avea loc în SUA, pe aparatele pe care le achiziţionăm”, a explicat ministrul Apărării, Mircea Duşa.
De asemenea, MApN desfășoară un program de realizare a capabilităţii militare de transport cargo şi militar, prin care România urmează să mai cumpere, probabil în anul 2013, două avioane: unul de tip Medevac pentru misiuni de intervenție medicală şi unul echipat pentru stingerea incendiilor.
Până acum, în programul de achiziții de avioane cargo au fost cumpărate deja 5 aparate Spartan.
Un răspuns
O mica corectare .
Avioanele de transport Spartan C-27 au fost cumparate in numar de 7 . Unicul caz cind Romania a respectat normativele UE privind achizitia de tehnica prin licitatii internationale .
5 avioane au fost deja livrate si ultimele doua restante , vor devenii proprietate romaneasca pina la sfirsitul anului. Posibil ca 1 sa fie cerut in varianta MEDEVAC (avion medical ) si ultimul in varianta de stins incendii . (posibil sa fie si o premiera mondiala pentru C-27 aceasta varianta ).