Înmatriculările de vehicule cu motorizare exclusiv electrică (battery electric vehicles – BEV) din Uniunea Europeană au crescut de peste 2,1 ori, până la 538.772 unităţi în 2020, în condițiile scăderii dramatice a înmatriculărilor auto cu motorizări clasice, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de automobile electrice şi hibride plug-in (ECV) din Uniunea Europeană au crescut de peste 2,7 ori anul trecut, până la aproape 1,046 milioane de unități şi au acoperit 10,5% din numărul total de înmatriculări.
Stimulentele introduse de guverne pentru a spori cererea, în condițiile impactului fără precedent al restricțiilor legate de carantina COVID-19 asupra vânzărilor auto, au determinat creșterea la aceste tipuri de motorizări.
Autoturismele cu motorizare pe benzină au o pondere de 47,5% din total în UE, iar cele pe motorină de 28%, potrivit datelor ACEA.
Înmatriculările de autoturisme hibride cu autoîncărcare (hybrid electric vehicles – HEV) au crescut cu 59% până la 1,182 milioane anul trecut, în timp ce înmatriculările de vehicule pe benzină şi pe motorină au scăzut cu 37% şi respectiv 32%.
Vânzările totale de automobile în UE au scăzut cu aproape 24% până la 9,9 milioane de unităţi, din cauza carantinei impuse de COVID-19.
Statistica arată că autoturismele cu motorizare electrică parțială sau integrală au devenit produse mainstream, după mai mulţi ani de clasare în categoria produselor de nişă, remarcă Reuters.
Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) spun că numărul autoturismelor „verzi” înmatriculate în România în 2020 a fost de 8.902 unităţi, în creştere cu 33,3% față de 2019, în timp ce piața auto pe ansamblu a fost în scădere de 22,6%.
APIA înregistrează 5.019 unităţi la categoria autoturismelor „full-hybrid” (+5,2% față de 2019), 1.037 de autoturisme „plug-in hybrid” (+158%) și 2.846 autoturisme „full electric” (+89%). Doar la această din urmă categorie statistica APIA este aproape aceeași cu cea a ACEA, din cauza definițiilor diferite.